O kad nebūtų nuobodu, siūlome išmokti kelis užsienyje populiarius žaidimus, kad draugus galėtumėte pradžiuginti naujais linksmais užsiėmimais.
„Chaotikonas“
„Chaotikonas“ – tai beveik mokslinis eksperimentas, kuris atliekamas labai nesudėtingo žaidimo forma. Kuo daugiau žaidėjų – tuo linksmiau žaisti.
Žaidimas vyksta apribotoje teritorijoje: salėje, ant nedidelės pievelės ar aikštėje, su kreida pažymėtomis teritorijos ribomis.
Visi žaidimo dalyviai susirenka žaidimo teritorijoje ir bet kaip sustoja. Vienam iš žaidėjų davus ženklą, jie pradeda judėti bet kokia pasirinkta kryptimi. Judėti galima tik tiesiai.
Žaidžiant būtina vadovautis šiomis taisyklėmis:
jei pasiekei teritorijos ribą, turi nuo jos „atsimušti”, tarsi būtų nuo sienos atsimušęs tikras kamuoliukas, ir judėti vėl tiesiai;
jei kitas dalyvis atsitrenkė tau į nugarą: triskart pašoki į orą, 10 kartų apsisuki, sušunki vieno žaidimo dalyvių vardą ir vėl judi tiesiai;
jei kitas dalyvis atsitrenkė tau į kairį šoną: žengi žingsnį į priekį, tris į dešinę, vėl tris į dešinę ir toliau judi tiesiai;
jei kitas dalyvis atsitrenkė tau į dešinį šoną: šonu judi į kairę 5 žingsnius, tada atlieki 5 pritūpimus ir sušunki vieno iš žaidimo dalyvių vardą. Toliau judi tiesiai;
jei atsitrenkei į kitą dalyvį priekiu: žengi 2 žingsnius atgal, 5 kartus apsisuki ir toliau tiesiai judi dvigubu greičiu iki pirmo atsitrenkimo;
jei išgirsti sušunkant savo vardą, pradedi eiti atbulas, kas trečią žingsnį truputį pakeisdamas kryptį, kol prieini teritorijos ribą. Toliau judi tiesiai.
Iki valiai prisižaidus „Chaotikono“, galima sėsti rašyti mokslinį darbą apie chaotiško dalelių judėjimo reiškinius ir pretenduoti į Nobelio premiją.
„Magnetonas“
Susitarkite, kokio ploto teritorijoje žaisite ir nusibrėžkite ribas. Dalyvių turėtų būti ne mažiau kaip 5, o apskritai, kuo daugiau – tuo geriau.
Žaidėjams prireiks dviejų skirtingų daiktų. Šių daiktų neturėtų pavykti paslėpti rankose (pavyzdžiui, tinka skirtingų spalvų megztiniai, skirtingi tinklinio kamuoliai).
Vienas daiktas gauna „Magneto“ vardą, o kitas – „Magnetolos“. Visi žaidėjai tai privalo įsidėmėti. „Magnetą“ be galo traukia „Magnetola“, tačiau „Magnetola“ visuomet stengiasi pasprukti.
Žaidėjas, į kurio rankas pateko „Magnetas“ ar „Magnetola“, privalo „įsimagnetinti” – elgtis būtent taip, kaip elgiasi jų daiktas: jei rankose „Magnetas“ – gaudyti žaidėją, kurio rankose yra „Magnetola“.
Žaidėjas „išsimagnetinti” gali tik atsikratęs daikto, o tam reikia garsiai sušukti bet kurio kito netoliese esančio žaidėjo vardą. Žmogus, kurio vardas ištartas privalo paimti daiktą, „įsimagnetinti” ir bėgti (ar vytis) toliau.
Pagautas žaidėjas iškrinta iš žaidimo. Pagauti galima tik „įsimagnetinusį” žaidėją.
„Magnetonas“ – labai aktyvus, linksmas ir sportiškas žaidimas.
„Radaras“
Reikalingas vienas lengvas kamuolys (pvz., tinklinio), kurį toliau vadinsime „Radaru“. Taip pat kreida ir mažiausiai 6 žaidėjai.
Su kreida ant grindinio nubrėžiami du apskritimai, turintys bendrą centrą. Vienas didesnis, kitas mažesnis.
Mažojo apskritimo centre yra padedamas „Taikinys“: dėžė, kuprinė ar kitas daiktas.
Tarp didžiojo ir mažojo apskritimų yra „Baltoji zona“, kurioje išsidėsto gynėjų komanda. Jie gina „Taikinį“.
Už didžiojo apskritimo išsidėsto puolėjų komanda. Ši komanda gauna kamuolį – „Radarą“ – ir su juo stengiasi numušti centre esantį taikinį.
Gynėjai stengiasi ne tik atmušti „Radarą“, bet ir jį pagauti. Jei „Radaras“ nespėjo paliesti žemės ir atsidūrė gynėjų rankose – gynėjai su juo gali bandyti „išmušti” puolėjus (tik vieną vienu metimu).
Puolėjai gali perdavinėti „Radarą“ vienas kitam.
Gynėjų ir puolėjų komandos keičiasi vietomis po trijų pataikymų į „Taikinį“. Gynėjų komanda gauna tiek taškų, kiek puolėjų „išmuša”.
„Žvaigždžių karai“
Ant grindų ar grindinio pažymima „Bazė“. Aplink ją spinduliais išsidėsto
„Žvaigždžių karų“ komandos (jų gali būti nuo 2 iki 5).
Kiekvienos komandos narys turi savo numerį (skaičiuojant nuo centro: 1, 2, 3….).
Žaidimas pradedamas teisėjui sušukus skaičių.
Visų komandų žaidėjai, kurių numeris yra tas skaičius, puola bėgti ratu aplink (pagal laikrodžio rodyklę) visas išsirikiavusias komandas, kol vėl pribėga savo komandą. Tada keturpėsčias pralenda pro komandos narių kojas ir ranka paliečia „Bazę“.
Komanda, kurios narys pirmas palietė „Bazę“ yra „mūšio“ nugalėtoja.
„Žvaigždžių Karai“ trunka 10 „mūšių“.
Šią vasarą daugiau kaip 300 šalies mokyklų dalyvaus akcijoje „Noriu – sportuoju“, kurios tikslas – vasaros atostogų metu atverti mokyklų sporto sales bei aikštynus jaunimui ir sudaryti jiems sąlygas aktyviai leisti laisvalaikį. Jei tavo mokykla dalyvauja akcijoje, gali žaidimus išbandyti su draugais jos teritorijoje ar sporto salėje.