Dar neseniai žodis „influenceris“ atrodė kaip įmantrus skolinys, o šiandien jį sutinkame kone kasdien. Įtakingi nuomonės formuotojai, turintys dešimtis, o kai kurie – šimtus tūkstančių sekėjų, net ir nedidelėje Lietuvos rinkoje tapo svarbiais verslo žaidėjais. Pasak naujojo influencerių portalo „influencity.lt“ vadovės Arminos Staniulienės, 2021-aisiais jų pozicijos tik dar labiau stiprės.
A. Staniulienė pateikia 8-ias socialinių medijų tendencijų prognozes, į kurias verta atkreipti dėmesį planuojant 2021-ųjų kampanijas.
1. Dar labiau stiprės vaizdo turinys. Su „TikTok“ augimu vaizdo turinys tapo dar paklausesnis. Žmonės įprato žiūrėti trumpus, smagius, informatyvius vaizdo įrašus. Skaičiuojama, kad šioje platformoje vartotojai praleidžia net 52 minutes per dieną!
Suprasdami vaizdo turinio svarbą, socialiniai tinklai taip pat diegia naujoves, pavyzdžiui, „Instagram“ paleido įrankį „Reels“ ir daugiau įvairių funkcijų, leidžiančių kurti bei redaguoti vaizdo įrašus. Jau matome, kaip šia „TikTok“ banga sėkmingai naudojasi Indrė Stonkuvienė, Dalia Belickaitė, Veronika Montvydienė ir daugelis kitų. Taigi, norėdami išsiskirti iš kitų, influenceriai turės kurti vis patrauklesnį, originalesnį vaizdo turinį.
2. Ir toliau stebėsime mikro (2–15 tūkst. sekėjų) ir nano (iki 2 tūkst. sekėjų) influencerių svarbą ir augimą. Mikroinfluenceriai – tai nišinės temos ekspertai, todėl jų auditorija – siaura, bet tikslinė. Ją verta rinktis tiems prekių ženklams, kurie siūlo specializuotas prekes ar paslaugas, arba jų auditorija yra nišinė. Be to, mažesnių influencerių turinys organiškesnis, o santykis su sekėjais – artimesnis, todėl jais žmonės pasitiki labiau. Privalumas ir tas, kad mikroinfluenceriai dirba gerokai mažesnėmis kainomis arba barteriu.
3. Influenceriai turės praeiti reputacijos kontrolę. 2020-aisiais net kelios didžiulės reklamos kampanijos buvo sutiktos skandalingai, pritraukdamos negatyvų foną viešojoje erdvėje. Galima prognozuoti, kad ateinančiais metais prekių ženklai daug akyliau rinksis nuomonės formuotojus, taikydami jiems griežtus, jų verslo vertybes atitinkančius reputacijos kriterijus.
4. Rezultatai taps dar svarbesni. Prekės ženklai – jau ne naujokai, todėl savo ambasadoriams jau gali kelti aukštesnius reikalavimus ir lūkesčius. Verslui svarbūs ne tik rezultatai, t. y. tiesioginiai pardavimai, bet ir reklamos kampanijos inovatyvumas, išskirtinumas. Didėjant influencerių gretoms, visiems, norintiems dalyvauti rinkoje, teks ieškoti įdomių, nišinių temų, kurios patrauktų auditorijos dėmesį, būtų išskirtinės savo turiniu.
5. Influenceriai ir toliau kurs savo prekės ženklus. Šiais metais Karolina Meschino paleido ne vieną vardinį produktą; Simona Lipnė atidarė internetinę šeimos parduotuvę; Sotera Babyblog kartu su lietuviškos kosmetikos prekės ženklu „Manilla“ išleido vaikų kosmetikos liniją; Saugirdo Vaitulionio kurtas namų kvapas įvertintas aukso medaliu. Sėkmingų pavyzdžių turime nemažai jau dabar, ir ateityje jų turėsime dar daugiau.
6. Bus kuriama daugiau tikro turinio. Kadangi sekėjai jau pavargo nuo „tobulų“ gyvenimų, nugludintų nuotraukų, gražių veidų, jie vis labiau vertina tikras istorijas. Taigi, influenceriai kurs vis daugiau tikroviško, gyvenimiško turinio.
7. Influenceriai bendradarbiaus tarpusavyje. Jau šiandien buriasi įvairios influencerių „sąjungos“, kuriami pavieniai bendradarbiavimo projektai. Jų tikslas – auginti savo asmeninės paskyros auditoriją ir sujungti turimus sekėjus, padidinti komunikacijos sklaidą.
8. Didesni influenceriai padės augti mažesniems. Jau dabar pastebima tendencija, kad mažesni influenceriai naudojasi didesnių influencerių reklama. Taip savo klientams jie gali užtikrinti gausesnę auditoriją ir išplėsti savo turimų sekėjų gretas. Svarbu pastebėti, kad tam tikrais atvejais didieji influenceriai nuoširdžiai rekomenduoja jiems patikusi mažąjį influencerį ir be papildomo atlygio.
„Ateinančiais metais ir toliau stebėsime influencerių įtakos augimą reklamos rinkoje. Tikėtina, kad jie kurs daugiau kokybiško vaizdo turinio. Be to, jiems bus keliami aukštesni reputacijos, pardavimų rezultatų, bendradarbiavimo konversijos kriterijai“, – glaustai reziumuoja A. Staniulienė.
Taip pat ji priduria, kad į Lietuvą po truputį žengia ir nauji socialiniai tinklai bei nišinės platformos: „Pastebimas susidomėjimas „Byte“, „QQ“, „Qzone“ ir „Discord“, visgi, jų potencialą kol kas sunku prognozuoti, priešingai nei stabiliai augančio „TikTok“ auditoriją, kurios didesnę dalį, kaip ir „Snapchat“ atveju, sudaro paauglia