Prieš keletą savaičių buvo pranešta, kad būdamas 84-erių mirė žinomas japonų mados dizaineris Issey Miyake, antradienį naujienų agentūrai AFP pranešė jo biuro Tokijuje darbuotoja.
Issey Miyake buvo japonų mados dizaineris. Jis pasaulyje buvo žinomas dėl savo technologijomis pagrįstų drabužių dizaino ir kvapų, tokių kaip L’eau d’Issey, kuris tapo žinomiausiu jo produktu. Taip pat dizaineris garsėjo klostuotų drabužių stiliumi, kuris niekada nesiglamžo. Taip pat I. Miyake siuvo ir gero savo draugo, Apple Inc (AAPL.O) įkūrėjo Steve Jobs firminį juodą megztinį su kaklu. Mados dizaineris, kurios vardas tapo Japonijos ekonomikos ir mados meistriškumo devintajame dešimtmetyje priežodžiu, rugpjūčio 5 d. mirė nuo kepenų vėžio.
Dauguma garsių dizainerių atiduotų bet ką už tokį talentą, kokį turėjo Issey Miyake. Dizaineris buvo peržengęs avangardinių naujovių ir masinio patrauklumo pasaulius bei buvo išgarsėjęs dėl savo klostuotų mados gaminių, taip pat savo mados hito- „Bao Bao“ krepšio, kurio futuristinė forma daugeliui lengvai atpažįstama.
1970 m. įkūręs savo studiją, Japonijoje gimęs dizaineris tapo tiktu mados genijumi. Ateljė jis laikė tarsi savo asmeninę laboratoriją. Jis įnešė linksmumo į savo amatą, nesvarbu, ar tai buvo pusiau užpildytas balionas, nešiojamas kaip skrybėlė, ar galvos apdangalai, primenantys sūrio griežinėlius, ar modelių grupė, sujungta vienu raudono audinio gabalu. Jo kolekcijose netrūko žaismingų elementų, tokių kaip ištaigingi šokio pasirodymai ar skraidantys lėkštės formos balionai, plaukiojantys virš modelių galvų.
Net tada, kai mada buvo pati niūriausia, Miyake džiaugsmo jausmas pranoko tuo metinius sudėtingus momentus. Jo nepaliaujamą gebėjimą džiaugtis gyvenimu galėjo sukelti vaikystės trauma: būdamas septynerių metų jis matė Hirosimos bombardavimą ir išgyveno šį siaubą. Kaip ir daugelis žmonių, išgyvenusių šiurpius pasaulio istorinius įvykius, Miyake įsipareigojo pasaulį paversti pozityvesniu. Laikraštyje „New York Times“ rašoma, kad jis „norėjo galvoti apie dalykus, kuriuos galima sukurti, o tai atneša grožį ir džiaugsmą“.
Jis padėjo Japonijos madą įtraukti į stiliaus žemėlapį, 1973 m. debiutuodamas Paryžiaus mados savaitėje. Jo dizainai atsidūrė tų metų ELLE France žurnalo rugsėjo mėnesio viršelyje. Miyake eksperimentavimo jausmas paskatino jį peržengti drabužių ribas, bet niekada taip, kad jaustųsi nustumtas į šalikelę. Nepaisant atsidavimo avangardizmui, dizaineris niekada nepamiršo, kad jo drabužiai toli gražu nėra statiškos skulptūros: jie buvo sukurti dėvėti, o ne eksponuoti.
Jo subtiliai sulankstytų mados kūrinių linija „Pleats Please“, pristatyta 1993 m., buvo neatsispiriama visiems – nuo Joni Mitchell ir Rihanna iki Doja Cat ir Solange Knowles. (Atitinkama vyriškų drabužių linija „Homme Plissé Issey Miyake“ pritraukė tokius gerbėjus kaip Russell Westbrook ir Antwaun Sargent.) Patogūs, be lyčių siluetai neabejotinai pralenkė laiką, o jo sukurtos terminio apdorojimo sistemos dėka klostuoti drabužiai tapo patrauklūs.
„Vintage Miyake“ yra viena iš tų kolekcijų, kurios vis dar aktualios, nesvarbu, koks bebūtų sezonas. Jo sukurtos kolekcijoms niekada nebus priklijuota erzinanti, banali etiketė. Kaip kažkada sakė pats dizaineris: „Viskas, kas „madinga“, per greitai išeina iš mados. Aš nekuriu mados. Aš kuriu drabužius“.