Žinome kūno pozityvumo judėjimą, o kodėl negalime pradėti veido pozityvumo judėjimo? Pavargę nuo nepaliaujamo „tobulų“ bruožų siekimo, vis daugiau žmonių grįžta prie natūralumo.
Galbūt pagaliau tolstame nuo „Instagram veido“ – reiškinio, kai kosmetinė chirurgija ir filtruojama socialinių tinklų estetika susilieja kažko nepaprasto ribose. Ar bent jau atrodo, kad Z karta bando nuo jo nukrypti. Anot „Dazed Digital“, jauni žmonės netgi atlieka atvirkštinę rinoplastiką ar išsileidžia hialuroną iš lūpų, siekdami atkurti natūralesnę išvaizdą.
Kūno pozityvumas jau daugelį metų yra audringai skatinamas mados srityje, tačiau dauguma modelių vis dar turi labai ribotas galimybes, kalbant apie veido bruožus. Kodėl veido pozityvumas taip pat negali tapti didžiu dalyku? Modelis Bella Hadid, prisimindama atliktą rinoplastiką, kai jai buvo 14 metų, šiemet viename interviu pasakė: „Jei atsukčiau laiką atgal, būčiau pasilikusi savo protėvių nosį“. O visai neseniai Jane Fonda, atvirai pasisakiusi apie veido patobulinimą, sakė apgailestaujanti dėl kosmetinės procedūros. Iš tiesų, paaugliai ir dvidešimtmečiai naudojasi nefiltruotomis platformomis, tokiomis kaip BeReal, o „TikTok“ grotažymė #nosetrend yra pilna vartotojų, juokais išaukštinančių savo natūralią nosį kaip „tendenciją“.
„Gen Z nekenčia visko, kas atrodo išgalvota ar neautentiška. Jie mano, kad „patinka“ dalykas „Instagram“, atvirai kalbant, yra kvailystė“, – sako Kirbie Johnson, grožio reporterė ir grožio podcast’o „Gloss Angeles“ bendraautorė. „Atsižvelgiant į tai, kaip jie veikia šioje socialinės žiniasklaidos aplinkoje, logiška, kad jie sako: „Iš tikrųjų aš nebenoriu atrodyti „tobulai“. Nenoriu siekti šio grožio standarto, kuris man primetamas“, – sako moteris.
Tačiau paaugliai ir dvidešimtmečiai nėra vieninteliai, kurie prieštarauja šiems standartams – vis labiau pabrėžiant autentiškumą, daugelis žmonių persvarsto norą būtinai pakeisti savo išvaizdą. Ir, kaip rodo iškalbinga Bella Hadid frazė, daugelis žmonių priima savo unikalius ir originalius bruožus dėl ryšio su jų etniniu paveldu. Kai filmas „House of Gucci“ pasirodė, Christina Grasso, turinio kūrėja ir mitybos sutrikimų gydymo palaikymo tinklo „The Chain“ įkūrėja, „TikTok“ paskelbė aktorių narių nosių įvertinimą. „Kaip žmogus, gimęs su didesne nosimi, tai labai vertinu, nes augdama visada norėjau tiesesnės, gražesnės nosies“, – sako ji. „Menas neturi būti visada gražus, tobulas ar guodžiantis. Mane traukia daiktai, žmonės, vietos, kurios man atrodo įdomios, provokuojančios arba kurios pasakoja istoriją“ – sako ji.
Sklinda gandai, kad kai kurios įžymybės atšaukė brazilišką užpakaliuko pakėlimą arba išsiėmė krūtų implantus. Kai kuriems tai gali būti pavyzdys, kaip atkurti originalius „gamyklinius nustatymus“, kitiems tai nerimą keliantis grįžimas prie itin liesos estetikos. Kai kurie juodaodžiai kūrėjai taip pat supranta, kad baltaodžiai įžymybės ir influenceriai, kurie kažkada pasisavino juodaodžių kultūrą, vėl keičia savo kūną, siekdami pakeisti tendenciją.
„Tai siunčia žinią apie disponavimą mūsų kultūra“, – „i-D“ sakė „TikTok“ kūrėjas MJ, valdantis paskyrą @kardashian_kolloquium. „Amerika turi ilgą istoriją, kuri pasakoja, kaip juodaodžių kultūra ir estetika traktuojama kaip kapitalas“. Vyras taip pat atkreipia dėmesį į plastinės chirurgijos svarbą net ir šiame augančiame antiplastinės chirurgijos pasaulyje. „Tai įdomi dinamika: vis tiek turite atlikti operaciją, kad pasiektumėte galutinį norimą vaizdą. Manau, tai byloja apie tai, kaip patogiai žmonės jaučiasi atlikdami kosmetines operacijas ir kad jie vis dar nori sugrįžti po peiliu“, – sako kūrėjas MJ.
Tiesa ta, kad keičiant savo kūną ar veidą vardan estetikos, gyvenimas nepasikeičia. Ir dar svarbiau, kad tai retai kada atneša ilgalaikio pasitenkinimo būseną. Jei taip būtų, manau, kad tobulumo siekis nebūtų toks nuolatinis mados vaikymasis. Tad gal iš tiesų vertėtų skleisti veido, ne tik kūno, pozityvumo madą?