Veido kaukės daugeliui tapo neatskiriama odos priežiūros rutinos dalimi. Tai rodo ir nuolat auganti veido kaukių rinkos vertė, kuri, prognozuojama, kitąmet išaugs iki beveik 51 milijardo JAV dolerių.
Chemijos inžinerijos mokslų daktarė, Kauno kolegijos docentė dr. Diana Barragan-Ferrer atskleidžia, į ką reikėtų atkreipti renkantis veido kaukes, kokios sudedamosios dalys tikrai veikia, o kas tėra reklaminiai triukai, kuo ypatinga korėjietiška kosmetika bei kaip keičiasi kosmetikos gamintojų požiūris į mokslinį produktų poveikio pagrindimą.
Ko ieškoti ingredientų sąraše
Pasak dr. D. Barragan-Ferrer, renkantis veido kaukes, labai svarbu atkreipti dėmesį į kelis esminius aspektus, kad produktas būtų ne tik veiksmingas, bet ir atitiktų odos poreikius. Pirmiausia, svarbu žinoti savo odos tipą.
„Jei turite sausą odą, rinkitės drėkinančias kaukes, kurių sudėtyje yra drėkinančių medžiagų tokių kaip hialurono rūgštis, beta-gliukanai, trehalozė, alijošiaus ekstraktas ar glicerinas, nes šios medžiagos padeda išlaikyti odos drėgmę. Turintieji riebią odą turėtų rinktis kaukes, kurių sudėtyje yra molio, aktyvuotos anglies, niacinamido arba salicilo rūgšties. Šie ingredientai padeda reguliuoti sebumo išsiskyrimą bei sutraukti poras, taip prisidedant prie riebios odos būklės gerinimo ir perteklinio riebumo mažinimo“, – pataria dr. D. Barragan-Ferrer.
Tuo tarpu jautriai odai, pasak jos, rekomenduojamos priemonės, kurių sudėtyje nėra kvapiklių, dažiklių ar dirginančių tirpiklių, o formulė yra praturtinta raminančiomis medžiagomis, tokiomis kaip ramunėlių ekstraktas, pantenolis, azijinės centelės ekstraktas, bisabololis ir kt. Šie ingredientai padeda nuraminti odą, sumažinti paraudimą bei užtikrinti švelnią priežiūrą, nesukeliant dirginimo.
„Veiksmingiausios kaukės be drėkinančių medžiagų dažniausiai turi priešuždegiminių ingredientų, tokių kaip žaliosios arbatos ekstraktas, bei vitaminų ir antioksidantų, kurie padeda apsaugoti odą nuo žalingo aplinkos poveikio bei atkurti jos apsauginį barjerą. Svarbu atkreipti dėmesį ir į ingredientų išsidėstymo tvarką sudedamųjų dalių sąraše – kuo ingredientas aukščiau, tuo jo daugiau gaminyje“, – dalinasi seminarus ir mokymus kosmetologams bei kosmetikos gamintojams vedanti specialistė.
Kreminės, gelinės, molio, lakštinės: ar veido kaukės tipas svarbu?
Dr. D. Barragan-Ferrer atkreipia dėmesį, kad renkantis veido kaukes, svarbu atidžiai išnagrinėti jų sudėtį ir suprasti, kokie ingredientai bei jų kombinacijos iš tiesų veikia, o kurie teiginiai yra tik gerai išpildytas marketingo triukas. Efektyvios veido kaukės, anot jos, paprastai turi ingredientų, kurių veiksmingumas patvirtintas moksliniais tyrimais ir plačiai pripažįstamas dermatologų.
„Pavyzdžiui, hialurono rūgštis yra vienas populiariausių drėkiklių, padedančių odai išlaikyti drėgmę. Ji ypač veiksminga dehidratuotai ir sausai odai. Sraigių mucinas, garsėjantis savo regeneruojančiomis savybėmis, padeda mažinti raukšles, skatina odos atsinaujinimą ir stiprina jos apsauginį barjerą. Rūgštys, tokios kaip glikolio ir salicilo, yra itin veiksmingos šalinant negyvas odos ląsteles, valant poras ir kovojant su akne. Jos gerina odos tekstūrą ir išvaizdą, padeda sumažinti spuogus bei odos riebumą. Niacinamidas – B3 vitamino forma – puikiai ramina odą, mažina uždegimą ir kontroliuoja riebalų gamybą, o vitaminai C, E ir antioksidantai padeda apsaugoti odą nuo laisvųjų radikalų bei žalingo UV spindulių poveikio“, – dalinasi dr. D. Barragan-Ferrer.
Dvigubą mokslų daktaro diplomą, suteiktą Prancūzijos ir Lietuvos universitetų, turinti specialistė sako, kad gamintojai dažnai siekia sukurti efektyvias formules, derindami įvairius ingredientus taip, kad jie veiktų sinergiškai ir suteiktų maksimalų rezultatą.
„Pavyzdžiui, hialurono rūgšties ir vitamino C kombinacija ne tik drėkina odą, bet ir ją šviesina, suteikdama spindesio. Niacinamidas ir salicilo rūgštis – puikus derinys riebiai odai ir aknės problemoms spręsti, nes padeda mažinti riebalų perteklių, valo poras ir ramina odą“, – sako Kauno kolegijos docentė.
Kaukės tipai
Ji pažymi, kad ne ką mažiau svarbus aspektas renkantis kaukes yra kaukės tipas. Jos gali būti kreminės, gelinės, molio, lakštinės, purškiamos, nuplaunamos ar nenuplaunamos, o kiekviena forma pasižymi skirtingu poveikiu. Tinkamai parinktos kaukės ne tik padeda išspręsti specifines odos problemas, bet ir pagerina bendrą odos būklę bei išvaizdą.
„Kalbant apie kaukių formas, lakštinės kaukės pastaruoju metu yra itin populiarios dėl jų patogumo ir greito drėkinančio efekto. Jos puikiai tinka trumpalaikiam odos drėkinimui, kai reikia greitų rezultatų prieš svarbų renginį ar šventę. Vis dėlto, norint ilgalaikių rezultatų, tokias kaukes reikėtų naudoti reguliariai, bent 1–2 kartus per savaitę. Kreminės kaukės, ypač nenuplaunamos, rekomenduojamos siekiant gilesnio regeneracinio ar maitinamojo efekto“, – dalinasi prie kosmetikos pramonės inovacijų ir specialistų kvalifikacijos kėlimo prisidedanti dr. D. Barragan-Ferrer.
Norintiems išvengti pardavėjų reklaminių triukų ji pataria visada atkreipti dėmesį į produkto sudėtį, kadangi pateikiama reklama gali ne visada atspindėti realybę. Dr. D. Barragan-Ferrer sako, kad tarp dažnai sutinkamų marketingo triukų – produkto „stebuklingas poveikis po vieno karto naudojimo“, taip norint patraukti pirkėjų dėmesį, tačiau realybėje tokios kaukės suteikia tik laikiną efektą, pavyzdžiui, odos drėkinimą.
„Ilgalaikio poveikio nuo vieno naudojimo tikėtis nereikėtų. Kitas triukas – gamintojai pabrėžia brangų ar populiarų ingredientą, tačiau, patikrinus sudėtį, paaiškėja, kad jis nurodytas sąrašo gale, kas reiškia, jog jo koncentracija per maža reikšmingam rezultatui pasiekti“, – dažniausiai pasitaikančiomis pardavėjų gudrybėmis dalinasi dr. D. Barragan-Ferrer.
Ji pastebi, kad dar vienas dažnai pasitaikantis teiginys – „natūralus“ arba „organinis“ – ne visada garantuoja, kad produktas bus geresnis ar saugesnis. Natūralūs ingredientai taip pat gali sukelti alergines reakcijas ar dirginti odą, o tokie produktai dažnai būna brangesni nei tradiciniai.
Kodėl pasaulis kraustosi iš proto dėl korėjietiškos kosmetikos
Žaibišku greičiu išpopuliarėjusi korėjietiška kosmetika, dr. D. Barragan-Ferrer nuomone, dar ilgai nesitrauks. Vienas iš svarbiausių šios bangos elementų – korėjietiškos lakštinės veido kaukės, kurios sulaukė didelio populiarumo ir tarp mūsų vartotojų.
„Korėjiečiai ištobulino lakštinių kaukių gamybos technologijas taip, kad šiandien tai yra viena iš populiariausių veido kaukių formų pasaulyje. Lakštinės kaukės išsiskiria tuo, kad jos praturtintos dideliu kiekiu serumo, kuris yra prisotintas aktyviųjų medžiagų, tokių kaip hialurono rūgštis, sraigių mucinas, propolio ekstraktas ar vitaminai. Lakštai, iš kurių gaminamos kaukės, gali būti skirtingų tekstūrų, ir tai yra itin svarbu, nes lakšto savybės leidžia serumo veikliosioms medžiagoms geriau prasiskverbti į odą, užtikrinant greitesnį ir efektyvesnį rezultatą“, – apie daugelio pamėgtas veido kaukes kalba dr. D. Barragan-Ferrer.
Ji dalinasi, kad korėjietiškos kosmetikos išpopuliarėjimas grindžiamas pažangiomis formulėmis ir naujovėmis, kurios dažnai aplenkia Vakarų šalių standartus. Šioje šalyje kosmetikos gamintojai nuolat investuoja į inovacijas – tobulina ingredientų derinius, kuria naujas produktų formas bei technologijas.
„Dėl to korėjietiškos veido kaukės išsiskiria unikaliomis formulėmis, kuriose dažnai naudojami inovatyvūs ingredientai, pavyzdžiui, egzosomos, patentuoti peptidai ir fermentuoti ekstraktai, kurie skatina ląstelių regeneraciją, stiprina odos apsauginį barjerą bei suteikia odai drėgmės ir švytėjimo. Be to, korėjietiškos kaukės gaminamos iš natūralių ir odai draugiškų medžiagų, todėl jos puikiai tinka net ir jautriai odai“, – sako Kauno kolegijos docentė.
Korėjietiška kosmetika
Viena iš priežasčių, kodėl korėjietiškos kosmetikos produktai tapo tokie populiarūs, pasak dr. D. Barragan-Ferrer, yra ne tik jų kokybė, bet ir dėmesys estetikai bei vartotojų patogumui: kaukės dažnai pateikiamos patraukliose ir spalvingose pakuotėse, kurios lengvai naudojamos ir dar labiau traukia vartotojus. Be to, korėjietiškų kaukių kainos yra prieinamos daugeliui pirkėjų, lyginant su kitų šalių gaminiais, todėl vartotojai gali reguliariai naudoti aukštos kokybės produktus už prieinamą kainą.
„Vis dėlto, svarbu atkreipti dėmesį, kad ne visi rinkoje esantys produktai yra aukštos kokybės. Kaip ir bet kurioje šalyje, taip ir Korėjoje, galima rasti ne tik originalių ir kokybiškų produktų, bet ir jų kopijų. Todėl renkantis kosmetikos gaminius svarbu rinktis prekės ženklus, kurie investuoja į produkto testavimą, atlieka mokslinius veiksmingumo tyrimus ir siūlo patikimą kokybę“, – priduria dr. D. Barragan-Ferrer.
Įvertinti veido kaukių veiksmingumą padeda moksliniai tyrimai
Šiais laikais vartotojai ieško ne tik kosmetikos, kuri būtų estetiška ir patogi naudoti, bet ir realiai duotų naudos jų odai. Norint įrodyti, kad kosmetikos gaminiai iš tiesų yra veiksmingi, būtina atlikti išsamius mokslinius tyrimus. Būtent toks tyrimas buvo atliktas Kauno kolegijos Kosmetologijos katedroje vertinant lakštines veido kaukes, sukurtas lietuvių įmonėje.
Šio tyrimo tikslas – įvertinti skirtingų kaukių poveikį moterų veido odos būklei, remiantis įvairiais odos rodikliais. Tyrimas buvo atliktas naudojant pažangią diagnostikos įrangą – „DermaLab Combo“ ir „Visio Face RD“ – kuri leidžia tiksliai išmatuoti tokius odos rodiklius kaip drėgmė, elastingumas, transepiderminio vandens netekimas (TEWL), pigmentacija, paraudimas ir raukšlių gylis.
„Įdomu tai, kad užsienio kosmetikos gamintojai dažnai bendradarbiauja su mokslo institucijomis, siekdami sukurti ir įrodyti savo produktų efektyvumą, Lietuvoje šis procesas dar tik prasideda. Tyrimai, tokie kaip šis, rodo, kad Lietuvos kosmetikos pramonė žengia į priekį, pereidama nuo teorinio produkto aprašymo prie mokslinių tyrimų, kurie įrodo komponentų sinergetinį poveikį realiomis sąlygomis“, – apie besikeičiantį kosmetikos gamintojų požiūrį kalba dr. D. Barragan-Ferrer.
Tyrimą atlikusi docentė pažymi, kad tai – didelis žingsnis Lietuvos gamintojams, siekiantiems patekti į tarptautines rinkas, nes moksliniais tyrimais pagrįsti produktai suteikia vartotojams aiškų suvokimą apie jų naudą. Vartotojai, susidūrę su agresyviu marketingu, dažnai gali būti suklaidinti, todėl labai svarbu, kad įmonės moksliškai pagrįstų savo produktų efektyvumą, suteikdamos vartotojams aiškų ir patikimą produktų pasirinkimą.
„Tai atveria naujas galimybes ne tik Lietuvos rinkoje, bet ir pasauliniu mastu, o tokie tyrimai, kaip šis, parodo, kad mūsų šalies gamintojai gali konkuruoti su pasauliniais prekių ženklais, siūlydami ne tik kokybiškus, bet ir moksliškai įrodytus veiksmingus produktus“, – sako dr. D. Barragan-Ferrer.