NET 53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI

Apklausa atskleidė – pirkėjai nusiteikę taupyti: Kalėdų dovanas ir vaišes ruoš namuose

Žiemos švenčių laikotarpis kasmet tampa nemenku iššūkiu kiekvienų namų biudžetui – galvą priverčia sukti ilgas dovanų bei patiekalų sąrašas. Prekybos tinklo „Rimi“ atlikta apklausa parodė, kad šiais metais lietuviai per Kalėdas planuoja taupyti. Todėl daugiau dėmesio skirs rankų darbų dovanoms ir pačių ruoštam šventiniam stalui.

Daugiau rankų darbo dovanų ir naminio maisto

Prekybos tinklo „Rimi“ apklausos duomenimis, pagrindiniai gyventojų taupymo įpročiai kalėdiniu laikotarpiu nepakito nuo pernai. Ir šiais metais kas trečias planuoja dovanas bei maistą pirkti iš anksto (35 proc.), naudotis skelbiamomis nuolaidomis (32 proc.).

Vis dėlto, matyti, jog išaugo planuojančių gaminti rankų darbo dovanas bei ruošti šventinio stalo patiekalus namuose. Šiemet 5 proc. daugiau gyventojų (16 proc.) sieks tokiu būdu sutaupyti. Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė teigia, jog šis pokytis rodo didėjantį norą ne tik sutaupyti, bet ir prisidėti prie saikingesnio vartojimo per šventes.

„Rankų darbo dovanos ir namuose gaminami patiekalai leidžia sutaupyti ir suteikia joms daugiau asmeniškumo. Be to, tai gali tapti prasminga tradicija, skatinančia artimesnį šeimos bendravimą. Taip pat matome, jog įprotis iš anksto planuoti pirkinius bei sekti akcijas, išliko: tai vieni pagrindinių įpročių, leidžiančių ženkliai sutaupyti bei nenukrypti nuo numatyto biudžeto“, – pabrėžia E. Krasauskienė.

150 eurų – tendencinga biudžeto riba

Daugiau nei pusė apklaustųjų (55 proc.) taip pat pažymėjo, jog šiemet planuoja išlaikyti numatytą šventinį biudžetą, nedidindami jo ribų. Iki 150 eurų – tiek pat, kiek ir pernai – planuoja išleisti beveik kas ketvirtas (37 proc.) apklausos dalyvis.

Be to, šiemet 5 proc. daugiau lietuvių (60 proc.) dairysis kainų skirtumų įvairiose prekybos vietose, prieš pirkdami dovanas artimiesiems. Prekybos tinklo „Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė sako, kad tai rodo ir augantį ekonominį išprusimą – vis daugiau žmonių linkę skirti daugiau laiko racionaliems sprendimams apsiperkant.

„Lygindami kainas skirtingose prekybos vietose, žmonės ne tik ieško geriausios kainos, bet ir kokybės. Tai ypač svarbu šventiniu laikotarpiu, kai įprastai išauga išlaidų suma. Dėl šios priežasties visuomet stengiamės mūsų pirkėjams pasiūlyti platų kokybiškų produktų asortimentą už prieinamą kainą – ypač kviečiame atkreipti į privačios etiketės produkciją, taip pat visą šventinį laikotarpį skelbiame akcijas ir nuolaidas, kurios padeda sutaupyti“, – pažymi E. Krasauskienė.

Pasak jos, svarbu ne tik patrauklios kainos, bet ir galimybė pirkėjams rasti viską vienoje vietoje, kad šventinis apsipirkimas būtų kuo paprastesnis ir patogesnis. „Mūsų tikslas – padėti žmonėms pasiruošti šventėms be streso, suderinti taupymą su šventinės nuotaikos kūrimu“, – priduria prekybos tinklo ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė.

Praktiškos dovanos šeimos nariams

Apklausos duomenys taip pat atskleidė, jog šiemet gyventojai labiau renkasi tas dovanas, kurios ne tik džiugina, bet ir turi praktišką vertę, o dovanojimo ratas dažniausiai apsiriboja artimiausiais žmonėmis. Didžioji dalis (49 proc.) planuoja dovanas dovanoti tik šeimos nariams bei yra numatę pirkti praktiškus daiktus (61 proc.).

E. Krasauskienės nuomone, tai atskleidžia tiek ekonominę situaciją, tiek besikeičiančius žmonių poreikius: „Gyventojai vis dažniau renkasi dovanas, kurios ne tik suteikia džiaugsmo, bet ir turi ilgalaikę vertę – tai gali būti kasdien naudojami daiktai ar prietaisai, palengvinantys buitį. Tad rekomenduočiau renkant tokio tipo dovaną įvertinti, kaip dažnai ir kokiomis aplinkybėmis gavėjas jį naudos.“

Mano išsaugoti straipsniai