Prisiminusios matematikos pamokas tikrai pasakysite, ką reiškia skaičius PI. Tačiau neišsigąskite – apie matematikos formules šiame straipsnyje skaityti neteks.
PI šiuo atveju atstovauja ne matematinė konstanta ar irracionalus skaičius. Galbūt irracionalumo čia yra, bet šį kartą PI reiškia Paulina ir Ievą, Antro kurso Lietuvos Dailės akademijos kostiumo dizaino studentes, sukūrusias naują kasdienių drabužių brandą 3.14, „Facebook’e“ vos per pirmąją savaitę sulaukusį nemažo pasisekimo.
Po „trys keturiolika“ vardu slepiasi dvi dvidešimtmetės merginos – Paulina Aksenavičiūtė ir Ieva Šimanskytė. Merginos ne tik kartu mokosi, kuria, bet ir kalbėdamos apie savo pomėgius ir dabartinį 3.14 projektą jaučia viena kitos mintis bei pabaigia viena kitos sakinius. O daug panašumų turintis merginų aprangos stilius verčia tik žavėtis. Tačiau apie viską nuo pradžių!
Paulina Aksenavičiūtė ir Ieva Šimanskytė. Ievos Jūraitės nuotrauka
Dar nebaigusios kostiumo dizaino bakalauro nusprendėte savo jėgas išmėginti naujo prekinio ženklo kūrime…
Mes esame ne tik 3.14 bendramintės ar kursiokės, tačiau ir labai geros draugės. Tad natūralu, kad kalbame apie kūrybą, mokslus ne tik akademijoje, tačiau ir laisvu metu. Taip jau atsitiko, kad abi mėgstame dirbti su trikotažu, o ir požiūris į madą, stilių ir tai, ką norėtume kurti bei dėvėti pačios, kone toks pat. Tad dažnai padiskutuodavome apie visas perspektyvas ir galimybes.
Ir nors esame pakankamai jaunos, jaučiame didelį norą daryti tai, ką darome. Mūsų 3.14 gimė labai greitai ir visiškai natūraliai. Keletą mėnesių galvoje besisukusios mintys apie tai, ką norėtume kurti, su kokiais audiniais norėtume dirbti ir ką norėtume veikti savaime išsivystė į savaime išsivystė į 3.14 projektą.
Ievos Jūraitės nuotrauka
Kodėl būtent 3.14?
Vos pradėjusios įdėmiau vystyti mintį apie drabužių (o ateityje ir aksesuarų) liniją, pradėjome galvoti apie pavadinimą. Tačiau ir šis tiesiog išplaukė savaime. Galiausiai PI išsivystė į dviejų pirmųjų savo vardo raidžių junginį (Paula ir Ieva) ir praminėme jį PI. Nusprendėme, kad lietuviškas pavadinimas ne iki galo atitiktų tai, ką norime perteikti, o angliškas pavadinimas dabartinėje vietoje atrodytų kvailokai. Teliko skaičių kombinacijos galimybė. Galiausiai PI išsivystė į 3.14.
Šiuo metu dizainerio specialybė labai populiari, o turėti savo vardo drabužių liniją atrodo įprasta ir labai madinga. Kaip pavyko vos per kelis vakarus pasiekti tokį matomumą ir žinomumą?
Tokio didelio susidomėjimo per kelis pirmus vakarus nė nesitikėjome. Planavome tiesiog sukurti „Facebook’e“ paskyrą ir parodyti savo darbus, fotosesijas ir susisteminti visus savo kūrybinius pasiekimus. Tačiau vos per kelias valandas žmonės pradėjo domėtis mūsų parduodamais drabužiais, jų kainomis ir galimybėmis juos įsigyti. Nors kolekciją kūrėme bandomąją ir ji nebuvo didelė, kūrėme iš tuo metu turėtų medžiagų, per savaitę pardavėm visus savo gaminius. Toks įvertinimas labai maloniai ir optimistiškai nuteikė bei paskatino kurti toliau bei davė didesnių investicijų tolimesnėms linijoms.
Ievos Jūraitės nuotrauka
Kas jus įkvepia? Ko pačios ieškote, rinkdamos audinius?
Mus įkvepia kasdienis gyvenimas, o kūrybos semiamės iš mus supančių žmonių. Kuriame tai, ką mielai dėvėtume mes pačios, kuriame tokiems patiems miesto žmonėms kaip mes: mėgstantiems komfortą, tačiau norintiems atrodyti stilingai. Juokais kartais vadiname savo drabužius „išeiginiais treningais“ – kuriame patogius, trikotažinius minimalistinio dizaino drabužius, turinčius kelias paprastas, tačiau iš kitų išsiskiriančias detales (ilgesnę palaidinės dalį nugaroje, statiškus siluetus, linijos motyvus ir t.t.).
Su kokiais sunkumais susiduriate kurdamos dviese, kaip komanda?
Iš tiesų kurdamos dviese matome daugiau pliusų, nei minusų. Visuomet jaučiame viena kitos palaikymą, paskatiname ir motyvuojame viena kitą. Taip pat kūrybai dvi galvos tarnauja geriau nei viena, kadangi esame labai geros draugės, idėjos ir požiūris į tai, ką darome, labai sutampa, tad kūrybiniame procese stipriai padedame viena kitai. Šiuo metu svarbiausias mūsų tikslas išplėsti produkciją iki masinės prekybos.
Ievos Jūraitės nuotrauka
Ar ateitį siejate su tarptautine rinka?
Kol kas tokių planų neturime. Dabartinis mūsų tikslas – išsiplėsti iki masinės prekybos Lietuvoje. Norime, jog mūsų drabužiai dvelktų mūsų idėjomis. O ar tai pavyks išplėsti už Lietuvos ribų, parodys laikas.