Liepos 9 d. Kaune, prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“, duris atvėrė naujos koncepcijos modernus knygynas „Pegasas”, kuriame bus galima rasti ne tik vieną plačiausių Lietuvoje – per 8 tūkst. skirtingų pavadinimų – knygų asortimentą, bet ir didžiausią prekių mokyklai, dovanų bei laisvalaikio prekių pasirinkimą. Šis knygynas – tai visiškai naujas 1116 kv. m ploto „Pegaso“ tinklo taškas Kaune, būsiantis didžiausias regione.
„Tikime, jog naujasis knygynas visapusiškai atlieps didėjančius lankytojų lūkesčius tradicinei prekybinei platformai, tampančiai ne tik prekybos, bet laisvalaikio ir gyvenimo būdo centru. „Mega“ patraukli dėl didelių lankytojų srautų, o ją patogu pasiekti ne tik Kauno, bet ir aplinkinių rajonų gyventojams”, – sako prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ nuomos skyriaus vadovė Viktorija Kinderevičienė.
Į didžiausią Kaune „Pegasą“ „ALG knygynai“ investavo per 0,5 mln. eurų, o numatytos verslo plėtros nesustabdė net paskelbtas karantinas. Kaip teigia laikinai „ALG knygynai“ generalinės direktorės pareigas einanti Rita Račkaitė, šio visai naujo knygyno atidarymas „Megoje“ padės pasiekti didelę dalį Kauno ir Kauno regiono gyventojų, pritraukti įvairių poreikių klientus: nuo šeimų su įvairaus amžiaus vaikais iki jaunimo bei visų, vertinančių knygą. R. Račkaitė pažymi, kad knygynas atitiks naująją „Pegaso“ koncepciją „Daugiau nei knygos“, pagal kurią atnaujinami ir kiti tinklo knygynai. Naują koncepciją ir spartų knygynų tinklo atnaujinimą lemia pasaulinės tendencijos, kai šalia plataus knygų pasirinkimo vartotojas ieško tiek platesnio dovanų, mokyklinių, laisvalaikio prekių asortimento, tiek malonios pirkimo patirties ar malonaus laiko praleidimo galimybių. Todėl kaip ir kituose naujos koncepcijos „Pegaso“ knygynuose, taip ir Kaune atsirado kavinė „Books&Cups“, daug skaitymo ir poilsio zonų, vaikų žaidimų zona bei renginių erdvė, patenkinsianti visos šeimų, svarbiausios „Megos“ lankytojų auditorijos, lūkesčius.
„Praėjus dviems metams po pirmojo naujos koncepcijos „Pegaso“ Vilniuje „Panoramos“ prekybos ir laisvalaikio centre atidarymo, galime teigti, kad ši koncepcija pasiteisina. Lyginant 12 mėn. duomenis po atidarymo su tuo pat laikotarpiu iki rekonstrukcijos, lankytojų srautas augo 35 proc., o apyvarta – 32 proc. Svarbu pabrėžti ir tai, kad platesnis dovanų, mokyklinių prekių asortimentas nesumažino knygų svarbos, mat jų parduota 16 proc. daugiau“, – tikina R. Račkaitė.
Sprendžia tris iššūkius
Nors mažmeninė knygų ir laisvalaikio prekių prekyba užtikrintai juda pirmyn, vienas pagrindinių galvosūkių knygynams – pritraukti ir išlaikyti klientų srautus. Kad galėtų pasiūlyti jiems tai, ko šie ieško, „Pegaso“ tinklas padeda atliepti tris pagrindinius klientų poreikius: turiningo ir prasmingo laisvalaikio praleidimo su knyga, mokymosi bei edukacijos ir dovanų paieškos.
Kaip teigia knygynų tinklo vadovė, šiame procese svarbus ne tik platus asortimentas, bet ir patraukli ekspozicija, maloni patirtis renkantis bei galimybė vienoje vietoje rasti sprendimą dovanai, mokyklai, laisvalaikiui. Visa tai apibendrina naujoji knygyno koncepcija „Daugiau nei knygos“ – svarbu orientuotis ne tik į tradicinį knygų pateikimą, bet ir į knygos kuriamą vertę. Siekiant populiarinti skaitymo kultūrą, būtinas kompleksinis požiūris – skaitymą regėti šalia kitų veiklų, nepriešinti jo su pramogomis, bet parodyti knygos svarbą maloniam laisvalaikiui, tobulėjimui, edukacijai, dovanojimo kultūrai.
„Atskirą segmentą knygynuose jau dabar sudaro mokyklinės prekės – nuo vadovėlių ir pratybų iki kanceliarinių prekių bei kuprinių. Moksleiviai ir jų tėveliai galės viską patogiai įsigyti vienoje vietoje ir išvengs būtinybės lankytis skirtingose parduotuvėse. Planuojama, kad vien „Megoje“ atsidariusiame knygyne bus per 8 tūkst. skirtingų knygų, vadovėlių, mokomosios literatūros ir kitų leidinių“, – apie naujojo knygyno asortimentą pasakoja „ALG knygynai“ vadovė.
Naujojoje „Pegaso“ knygynų koncepcijoje akcentuojama ir galimybė patogiai iš plataus asortimento išsirinkti dovaną. „RAIT“ vartotojų apklausos duomenimis, 37 proc. respondentų laiko knygą universalia dovana, o beveik pusė būtent jų ieško užsukę į knygyną. Be to, R. Račkaitė pastaruoju metu pastebi tendenciją šalia knygos išrinkti papildomą dovaną, todėl platėja ir dovanų prekių asortimentas.
„Dovaną sunku užtikrintai išrinkti nuotoliniu būdu, todėl knygynai tampa erdve, kur klientas gali apžiūrėti dominančias prekes, jas paliesti, įvertinti. Todėl viskas – nuo pasirinktos istorijos iki kavos puodelio ar mokyklinių prekių įsigijimo, – orientuota į malonią kliento patirtį“, – sako knygynų tinklo vadovė.