JUS PASITINKA ATSINAUJINUSI PANELĖ
TOP 10 baugiausių šiuolaikinių siaubo filmų

TOP 10 baugiausių šiuolaikinių siaubo filmų

Nėra labiau įtraukiančio kino filmų žanro nei siaubo filmai. Sukeliantys įvairiausių emocijų antplūdį, verčiantys kraupti ir neužmigti naktimis – kad ir kokie šiurpą keliantys būtų, jų vis negana. Artėjant baugiausiai metų šventei – Helovinui – pateikiame pačių geriausių šiuolaikinių siaubo filmų dešimtuką.

 „Paveldėtas“ (angl. „Hereditary“)

Trumpametražių filmų, nagrinėjančių šeimos problemas, kūrėjas, režisierius Ari Aster 2018-aisiais debiutavo didžiajame kine ir iškart tapo metų sensacija. Jo režisuotas „Paveldėtas“ (angl. „Hereditary“), kuriuo legaliai gali mėgautis ir vaizdo transliacijų internetu platformos tvplaypremium.lt bei “TV1000 Premium” kanalo žiūrovai, vadinamas ryškiausiu pastarojo penkmečio debiutu siaubo filmų žanre. Įtakingi kino kritikai bei žurnalai „Vulture“, „Empire“, „Forbes“ ir kiti, išrinko jį geriausiu 2018-ųjų siaubo filmu. Painus, daug klausimų užduodantis siužetas pateikia viską ką mėgsta šio žanro žiūrovai – skeletų spintoje prisodrintą šeimos istoriją, vaiduoklius, apsėdimą, gąsdinančiai nejaukią atmosferą, žiupsnį ugnies ir kraupų muzikinį garso takelį, sukurtą kultinio saksofonisto Colin Stetson.

Piktybinis ( angl. Malignant)

Šiame filme moterį Madison kankina šokiruojančios šiurpių žmogžudysčių vizijos, kurias vykdo paslaptinga odiniu drabužiu apsirengusi pabaisa. Netrukus jos kančios dar labiau sustiprėja, kai ji sužino, kad šie budrūs sapnai iš tiesų yra siaubinga realybė. FIlmas primena 80-90-ųjų klasikinius siaubo filmus – originalus scenarijus, nenuspėjamumas, nežinia, beprotybė. Tai ne tipinis siaubo filmas su demono apsėsta lėle ar namu, kuriame vaidenasi. Priešingai, filmas atmeta beveik viską, kas dabar madinga siaubo filmuose ir grįžta prie rūsio grindų ir purvo estetikos, ir tuo pat metu dainuoja su makabrišku žaismingumu, kurį aiškiai įkvėpė klasikiniai siaubo filmai.

Saulės kultas (Midsommar)

Dani (Florence Pugh), kuri neseniai siaubingomis aplinkybėmis neteko visos savo šeimos, vienintelį gelbėjimosi ratą randa pusiau beviltiškame vaikine Kristiane (Jack Reynor), kuris tragedijos metu buvo ties išsiskyrimo su ja riba. Nenoromis pakviesta prisijungti prie Kristiano ir jo draugų Hårga festivalyje, kuris nuolat skendi saulės spinduliuose, netrukus Dani psichiką sukrečia haliucinogenai, išdavystės ir kūno žalojimai, o tai veda į gėlių vainikais nusagstytą ugningą finalą, kuris jau tapo kultiniu. Tai stebėtinai juokingas pasakojimas apie bjaurią amerikietišką puikybę, keistai pozityvi feministinė skyrybų istorija ir vingiuotas apmąstymas apie šiuolaikinės kultūros ir senovės tradicijų susidūrimą, kuriame Florence Pugh suvaidino lemtingą karjeros spektaklį, persmelktą sielvarto, sumišimo, širdies skausmo, pykčio ir vilties.

 Tylos zona (angl. Quiet Place)

Komedijose žibėjusi amerikiečių televizijos žvaigždė, aktorius John Krasinski režisūriniam debiutui pasirinko siaubo filmo žanrą, o sukūręs „Tylos zoną“ (angl. „Quiet Place“) įrodė esąs ne tik talentingu aktoriumi, tačiau ir daug žadančiu jaunosios kartos režisieriumi. Anot filmo siužeto, planetą užgrobę monstrai išnaikino kone visą žmoniją. Aklos, tačiau stulbinančia klausa apdovanotos būtybės naikina viską, kas kelia bent menkiausią garsą. Išgyvenusieji ima bendrauti gestų kalba ir persikelia į nuošalias gyvenvietes, užtikrinančias jų saugumą. Vienoje jų įsikūrę sutuoktiniai (akt. Emily Blunt ir John Krasinski) gyvena nuolat tylos gaubiamą gyvenimą. Postapokaliptiniame pasaulyje gyvenančios šeimos kasdienybė paženklinta gestų kalbos, vaikščiojimo ant pirštų galiukų ir mirtinos baimės skleidžiamais garsais pažadinti demonus, šeimos idilę paversiančius krauju paženklintu pragaru. Tačiau kaip ilgai galima išsaugoti tylą, kuomet tavo šeimoje – du mažamečiai vaikai?

Tas (angl. It)

Siaubo karaliumi laikomo Stephen King romanai bene kasmet virsta filmais, tad 2017-aisiais šį postą ir geriausio metų siaubo filmo poziciją užėmė „Tas“ (angl. „It“). Istorija žiūrovus nukelia į JAV miestelį Derį, kuriame periodiškai pradingsta ir vėliau žiauriai nužudomi vaikai. Septyni vienuolikmečiai imasi aiškintis vaikų dingimo paslaptį ir savo kelyje sutinka kraupų klouną Penivaisą, mažųjų dėmesį atkreipiantį raudonu balionėliu. Nusprendę kartą ir visiems laikams sunaikinti miestelį gaubiantį blogį, vaikai stoja akistaton su savo pačių baimėmis ir mįslingu blogio įsikūnijimu, išgyvendami siaubingas patirtis ir užsukdami tragiškų įvykių karuselę.

Filmą režisavęs Andy Muschietti – 2013-ųjų siaubo hito „Mama“ autorius, po ypač sėkmingo „Tas“ pasirodymo kino ekranuose, dar šiemet pristatys šiurpų filmo tęsinį, kuriame nusifilmavo Holivudo žvaigždės Jessica Chastain, Bill Skarsgård ir James McAvoy.

Išrinktoji ( angl. Antebellum) 

Vienas naujausių siaubo filmų „Išrinktoji“ – tai istorija apie jauną, talentingą, šiuolaikinę moterį Veroniką. Ji sėkminga rašytoja susikūrusi įspūdingą karjerą. Tačiau laimė ilgai netrunka. Ją kas naktį aplanko neramūs sapnai ir su laiku jie tampa tokie tikroviški, bauginantys, kad Veronika nebegali suprasti ar tai nėra tikra. Ji tarsi persikelia į alternatyvią realybę. Veronika atsiduria JAV Pilietinio karo laikotarpyje, kur vergovė kasdienybė. Tačiau ar tikrai tai tik sapnai? Viso filmo metu išlaikoma nežinomybė, įtampa, o filmo kulminacija Jus tikrai nustebins! Šiurpi tiesa bus atskleista.  Tai filmas, kuris skirtas mėgstantiems daugiau psichologinius filmus, kadangi daug kraujo ir čia nepamatysite. Tačiau žiūrinti atsitraukti tikrai nesinorės.  

Nematomas žmogus (angl. Invisible Man) 

 Naujausi siaubo filmai itin stebina nepriekaištinga aktorių vaidyba ir įtemptu siužetu. Būtent toks filmas „Nematomas žmogus“. Pagrindinį vaidmenį atlieka garsiojo serialo „Tarnaitė” žvaigždė – Elisabeth Moss. Filme „Nematomas žmogus” ji įsikūnija į paprastos moters, kurią terorizuoja vyras, vaidmenį. Jos vyras Adrianas – mokslininkas, pilnas įniršio žmogus. Neapsikentusi jo smurto ji bando pabėgti ir staiga sužino, kad jis negyvas. Tačiau ar iš tiesų? Tuomet, kai atrodo, jog Cecilija (pagrindinė veikėja) gali atsikvėpti, prasideda keisti dalykai. Jai nuolat atrodo, kad kažkas persekioja, yra jos namuose, sukuria pavojingas situacijas. Tačiau keisčiausia tai, kad tas žmogus tarsi nematomas. Visa tai tiesa ar tik streso poveikis? Filmas, nuo kurio neatsitrauksite nei sekundei. Kartais patys baisiausi filmai tie, kuriuose daug įtampos ir nežinomybės, tiesa?

Mes (angl. Us) 

Vienas baisiausių siaubo filmų, kuriame tvyro baimė, įtampa ir tikras siaubas – „Mes“. Filme pasakojama apie šeimą, kuri atvyksta pailsėti prie jūros ir apsistoja namelyje, apsuptame gamtos. Atrodo, ko gi daugiau begali reikėti norint pailsėti. Vis tik poilsis ir ramybė ilgai netruko. Sutemus prie namo šeima pamato 4, rankomis susikibusius žmones. Ir kas baisiausia, jie atrodo lygiai taip pat, kaip ir atvykusi poilsio šeima. Prasideda žiauri medžioklė ir šeima atsiduria tikrame pragare.  

Pradink (angl. Get Out) 

Šiurpi ir žiauri siaubo istorija „Pradink“ susilaukė daugybės žiūrovų. Pasakojimas vystosi apie jauną merginą, kuri susiranda juodaodį vaikiną ir nutaria jį parsivežti pas savo tėvus. Vaikinui kiek neramu, kadangi jis juodaodis ir nežino, kaip į tai reaguos jo baltaodės merginos tėvai. Vis tik pasirodo, kad tai mažiausias rūpestis. Vos atvykus viskas atrodo gerai, tėvai bendrauja šiltai. Tačiau vėliau vaikinas pastebi keistus dalykus ir kitus juodaodžius, kurie buvo dingę. Išaiškėja baisi tiesa – visa šeima užsiima jaunų juodaodžių organų prekyba. Šiurpi tiesa kelia tikrą siaubą vaikinui ir jis turi sugalvoti planą, kaip pabėgti. Ypač kai sužino, kad ir jo mergina įsivėlusi į šį verslą.  

Mirties namai (angl. Don‘t breathe)

Mirties namai – įtemptas, kvapą gniaužiantis siaubo filmas, kuris išjudina pavargusį įsilaužimo į namus tropą – pasakoja apie tris smulkius nusikaltėlius, pragyvenančius iš įsilaužimų, ir pateikia niūrią Detroito kraštovaizdžio panoramą. Trys draugai, paaugliai, balansuojantys ant niūrios pilnametystės slenksčio, atvyksta į tai, kas, tikisi, bus paskutinis apiplėšimas, kurį jiems kada nors teks įvykdyti. Jie įsilaužia į aklo karo veterano namus, nes jis sėdi ant turtų, tačiau jie neatsižvelgia į tai, kad jis puikiai valdo kitus savo pojūčius ir, tikėtina, puikiai moka naudotis šaunamuoju ginklu. Ir išties, aklas namo savininkas pasirengęs bet kokia kaina apsaugoti savo namus – ir tamsią asmeninę paslaptį. Dėl šių ir daugelio kitų dalykų jis tampa grėsmingu priešininku, todėl mūsų filmo herojai plėšikai visą filmą bėga nuo veterano, užuot vogę iš jo.

Mano išsaugoti straipsniai