NET 53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI
GJan pravėrė „miegamojo“ duris: jame – paslaptingo grožio pasaulis

GJan pravėrė „miegamojo“ duris: jame – paslaptingo grožio pasaulis

Dainininkė Greta Jančytė-GJan pradėjo išskirtinių akustinių koncertų seriją. Pasirodymai buvo intriguojančiai pavadinti „Miegamasis“ ir žadėjo būti intymiausiais iš visų buvusių. Intriga ir pažadas suveikė – Kauno nacionalinio dramos teatro salė buvo pilnutėlė, o į artėjančius „Miegamojo“ koncertus sostinėje bilietai tirpsta tokiu greičiu, kad prireikė net trijų papildomų pasirodymų. Klaipėdoje į vienintelį koncertą taip pat jau parduodami paskutiniai bilietai.

Kas gi laukė Kauno publikos, kuri pirmoji pravėrė paslaptingo GJan „miegamojo“ duris? O gi paslaptingo grožio GJan pasaulis tiek akims, tiek ausims.

Pirmas grožis atiteko akims. „Miegamojo“ scenografija – estetiška, subtili ir smulkmeniškai apgalvota. Centrinė dekoracija – lengvute užuolaida plevenanti arka – galėjo simbolizuoti miegamojo langą arba… tiesiog vartus į kitą dimensiją. Augalų gausa piršo mintį, kad tai tarsi naktinis sodas, kurį užlieja paslaptingos šviesos. O tarp jų įsikūręs fortepijonas gana rimtai deklaravo, kad koncertas bus klasiškas (labiau nuo angliško žodžio „classy“). Nors duoklė klasikai irgi buvo atiduota: mažų mažiausiai – juoda ir balta GJan suknele, kurios galėtų pavydėti ir operos primadonos. Net oras koncerte atrodė, o gal ir buvo, ypatingas.

GJan koncertas
GJan koncertas
Lauryno Trimonio nuotr.

Žinoma, aplinka, šviesos, dekoracijos prideda jausmo stebint koncertą, tačiau muzika yra tai, kas priverčia scenos grožį ryškiausiai žibėti. Ir muzikos lauke su GJan nedaug Lietuvos atlikėjų galėtų varžytis. Glostantis tembras, balso valdymo lengvumas ir be vargo atpažįstama dainavimo maniera iki smulkiausių niuansų buvo girdimi šiame akustiniame pasirodyme, kuriame fortepijonu virtuoziškai akompanavo Kasparas Meginis, violončele pritarė Justas Kulikauskas.

Aštuoniolika gerai žinomų GJan kūrinių, K. Meginio ir antrosios GJan dueto pusės Roko Jansono sukurtų aranžuočių dėka, suskambo itin švariai ir išgrynintai. „Šiandien negaliu pasislėpti nei už triukšmingos aranžuotės, nei už savo įprastos pašėlusios grupės, kurią esate įpratę matyti su manimi scenoje“, – sakė GJan, dar prieš pasirodymą pavadinusi akustinius koncertus „nuogais“.

GJan koncertas
GJan koncertas
Lauryno Trimonio nuotr.

Miegamajame skambėjo: „Neleisk man užmigti“, „Karaliai“, „Melagė“, „Paskui tave“, „Leidžiu sau viską“, „Tabletė“ ir kiti žinomi kūriniai.

Visiškai netikėtai ir naujai akustiškai suskambo „Tattoo“ ir „Not afraid“. Į programą buvo įtraukta ir puikiai prilipo naujausia GJan daina „Balius gyvent“, kurios akustinės versijos, žinant dainos originalą, mažai buvo galima tikėtis.

Žiūrovai sulaukė ir naujienos – dar niekam negirdėto kūrinio „Vanduo“. Kaip sakė pati GJan – daina tiesiai iš tikrojo jos miegamojo, nes tai ir yra ta erdvė, kurioje gimsta pirminės naujų kūrinių versijos.

Garsiausią GJan hitą „Ruduo“ (ir ne tik jį) publika traukė drauge su atlikėja ir kartais net vietoj jos. Atrodo, kad į dainininkės pasirodymus renkasi išskirtinai muzikalūs žmonės. Salės choras skambėjo darniai ir tiksliai, tarsi žiūrovai būtų iš anksto parepetavę.

GJan gali pasigirti ir ilgamečių ištikimiausi gerbėjų rateliu. Nedaug atlikėjų šiais laikais turi klausytojus, kurie stengiasi nepraleisti nė vieno pasirodymo. Ir dabar išdidžiai prisipažino, kad jau turi nusipirkę bilietus ir į Vilnių, ir į Klaipėdą.

Sostinėje „Miegamasis“ duris ir langus Šv. Kotrynos bažnyčioje pravers net keturis kartus: balandžio 1 d. – 17 ir 20 val. (bilietai išparduoti) bei balandžio 2 d. ( 17 ir 20 val.). Balandžio 15 d. GJan akustinis pasaulis plevens Klaipėdos koncertų salėje.

Mano išsaugoti straipsniai