Vienas ryškiausių Lietuvos lenktynininkų ir tris kartus pasaulio ralio reidų čempionato nugalėtojas Rokas Baciuška neslepia – automobilių sportas yra pats brangiausias. Norint jame pasiekti rezultatų, vien fizinio pasiruošimo ir vairavimo įgūdžių neužtenka: čia daug kas priklauso nuo automobilių, technikos, mechanikų ir inžinierių žinių bei komandos, vieningai dirbančios vardan bendro tikslo.
Už vairo – devynerių
Šį šeštadienį „Lietuvos ryto” televizijos laida „Gyvenimas versle” keliaus į Tauragę, iš kurios kilęs profesionalus lenktynininkas, Lietuvos vardą garsinantis pasaulio mastu – Rokas Baciuška. 25-erių metų vyras būdamas devynerių jau sėdėjo už kartingo vairo ir būtent taip prasidėjo jo kelias į automobilių sportą.

„Nuo devynerių iki penkiolikos metų važiavau kartingais. Po to perėjau į ralikrosą – žiedines varžybas žvyrkelyje, o Dakaras atsirado tuomet, kai iškilo klausimas, kaip pritraukti partnerių. Norint gauti pinigų – pirmiausia reikia dėmesio. Ir Dakaras yra labai populiarus Lietuvoje, todėl ėmėme ieškoti būdų, kaip jame sudalyvauti. Nepradėjome nuo automobilių klasės, nes ji labai brangi, pradėjome nuo bagių ir 2021 metais mums labai pasisekė: užėmėme trečią vietą bei parvežėme į Lietuvą pirmąjį trofėjų – beduiną”, – laidoje pasakoja Rokas.
Didžiulis pasiruošimas
Tačiau už įspūdingų rezultatų slypi didžiulis pasiruošimas ir dar didesnės investicijos. Tai sportas, kuriame kiekviena detalė gali nulemti lenktynių eigą, todėl, kaip pasakoja Rokas, autosporto pasaulis reikalauja ne tik talento, bet ir rimtų finansinių išteklių.
„Automobilių sportas – pats brangiausias, nes tu gali būti talentingas, bet jeigu turi blogą mašiną – gero rezultato neparodysi. Dakare važiuoji 14 dienų – tai kainuoja apie 750 tūkst. eurų, o likusieji etapai – po 5 dienas, todėl jie yra pigesni. Pasaulio čempionatas susideda iš varžybų Dakare, Abu Dabyje, Portugalijoje, Argentinoje ir Maroke. Tai penki etapai, per kuriuos renki taškus ir po jų paaiškėja pasaulio čempionas. Lenktynėse važiuoja keturi lenktynininkai, prie kiekvieno vairuotojo dirba trys mechanikai, du inžinieriai, o į bendras išlaidas įsiskaičiuoja ir komandos paketas, kemperiai, maistas, bilietai. Bet įmonėms apsimoka į tai investuoti, nes per dvi savaites gauni didelį kiekį dėmesio, kuomet visi šneka apie Dakarą”, – teigia Rokas.

Ištikimas gimtajam kraštui
Nepaisant jauną vyrą užklupusios sėkmės ir žinomumo, jis liko ištikimas savo gimtajam kraštui – Tauragei. Būtent čia Rokas pradėjo vystyti savo verslą – „RB driving experience” ekstremalių pramogų paslaugą. Jos metu kiekvienas norintis gali patirti lenktynių adrenaliną ir pajausti, ką reiškia lėkti su sportiniu bagiu.
„Sugalvojome nupirkti kelis bagius ir padaryti tokią patirtį, kad žmogus gali atvažiuoti pas mus ir aš jį pravežu su bagiu arba jis pats gali jį pavairuoti. Darome ir turistinius pasivažinėjimus miškuose, ši pramoga daug smagesnė nei būna Egipte ar Turkijoje, nes bagiai nėra „prisukti”. Čia sėdi tokiame pačiame sportiniame bagyje, su kokiu mes važiuojame Dakare”, – tikina Rokas.








