Europos Komisijos inicijuota kampanija „HELP – už gyvenimą be tabako” mobilizuoja jaunus žmones kovai prieš rūkymą. Pagrindinis jaunimo organizacijų įtraukimo į „HELP“ kampanijos veiklą tikslas yra parodyti, jog rūkymas nebėra madingas.
Būtina ir toliau informuoti jaunimą, ir ypač jaunas merginas apie tabako daromą žalą bei padėti jiems atsispirti socialinės aplinkos daromam spaudimui.
Sveikatos organizacijų atlikti tyrimai atskleidė, jog jaunimas pabando rūkyti ne tik dėl smalsumo, bet ir sekdami bendraamžių, draugų ar kitų garsių mados, muzikos, meno atstovų pavyzdžiu.
Europos Komisija skatina jaunimą kovoti prieš rūkymą. Skirtingos ES narių jaunimo organizacijos pasižadėjo aktyviai dalyvauti „HELP – už gyvenimą be tabako” kampanijoje ir propaguoti nerūkymą tarp kitų organizacijos narių.
Prahoje įvyko jaunimo organizacijų atstovų susitikimas, kurio metu tabako kontrolės specialistai mokė jaunimą, kaip atlikti anglies monoksido (CO) testą ir, kaip teisingai paaiškinti rezultatus.
Artimiausiu metu to bus mokomi visi dalyvavusių organizacijų nariai. Lietuvą Prahoje atstovavo LIMSA atstovės.
Dalyvavusios organizacijos:
• EMSA – Europos medicinos studentų asociacija;
• IFMSA – Tarptautinė medicinos studentų asociacijų federacija;
• ENSA – Europos slaugos studentų asociacija;
• EFPSA – Europos Psichologijos studentų asociacijų federacija;
„Jaunų žmonių dalyvavimas, kuriant CO testų atlikimo ir rezultatų aiškinimo instrukcijas yra labai svarbus.
Jaunimo organizacijų įtraukimas dar labiau priartins „HELP“ kampaniją prie jaunų žmonių, kurie, jei į juos žiūrima rimtai, tikrai gali padėti kovoti už sveikesnę ir nerūkančią Europą”,- teigia LIMSA generalinė sekretorė Daiva Sabaliauskaitė.
CO testai yra viena iš pagrindinių „HELP“ kampanijos iniciatyvų, suteikianti galimybę rūkaliams ir nerūkantiems pasitikrinti anglies monoksido kiekį iškvėptame ore.
Tai interaktyvus įrankis, leidžiantis žmogui savo akimis įsitikinti tabako daroma žala jo organizmui.
Visoje Europoje šiais metais planuojama įvykdyti 250 CO matavimo renginių. Dauguma jų vyks viešose, jaunimo sambūrio vietose ar jaunimui skirtuose renginiuose, norint pasiekti „HELP“ kampanijos tikslinę auditoriją.
Lietuvoje numatomi renginiai „Be2gether” festivalyje, Palangos paplūdimyje, Gatvės muzikos dienos šventėje ir t.t.