JUS PASITINKA ATSINAUJINUSI PANELĖ

Jaunųjų Europos verslininkų titulą vėl susigrąžino Latvijos studentai

Šeštajame kasmetiniame tarptautiniame Europos studentų verslumo konkurse „Entrepreneurship Competition Vilnius 2009“ (ECV ’09) pergalės vainikus užsidėjo užsienio komandos.
Kovo 4-7 dienomis vykęs konkursas sutraukė veržlius ir ambicingus Europos universitetų studentus, kurie varžėsi dėl geriausio jaunojo verslininko titulo.

Konkurso iššūkiai ir išbandymai

ECV’09 prasidėjo iškilmingu renginio atidarymu, į kurį dalyviai rinkosi pilni jėgų, idėjų bei ryžto. Motyvuojantys šūkiai, palaikančios frazės bei nuoširdūs palinkėjimai skambėjo visoms 12 komandų finalininkių iš renginio vedėjų, organizatorių ir rėmėjų lūpų.

Šių metų konkurso atrankos etape užsiregistravo 27 komandos iš Suomijos, Latvijos, Lenkijos, Danijos, Slovakijos, Gruzijos bei, žinoma, iš Lietuvos.

Daugiau jėgų nei pernai pareikalavusi atranka dalyviams kėlė daug emocijų ir diskusijų, nes video motyvacijos ir KPMG atvejo tyrimas pareikalavo iš komandų daug išradingumo. Tarp geriausių 12 Europos studentų komandų buvo atrinkti atstovai iš Lietuvos, Latvijos, Lenkijos ir Danijos.

Pirmoji diena prasidėjo nuo verslo patarimų, kuriuos žarstė Aurelijus Zykas, papasakojęs klausytojams apie Rytų Europos ir Rytų Azijos kultūrų panašumus bei skirtumus. Antroji lektorė Neringa Romanovskaja pasidalino patirtimi apie „Santykių su klientais valdymą“ (CRM – Customer Relationship Management).

Antroji konkurso diena – 10 įtemptų valandų, žaidžiant verslo imitaciją CELEMI. Tai realiu verslo pasauliu paremta simuliacija, kurios pagrindinis tikslas – leisti dalyviams patirti viską patiems, nedarant jokios žalos savo verslui.

Pasak firmos: „Tai linksma, tai užveda ir čia pilna iššūkių.“ O geriausia yra tai, jog pasibaigus verslo simuliacijai laimi visi, nes CELEMI tai ne tik žaidimas, bet ir patirtis, žinios, savęs išbandymas.

Įpusėjus konkursui dalyviams buvo pasiūlyta šiek tiek atsipalaiduoti nuo intensyvaus mąstymo ir pasimėgauti laisvesniu grafiku.

Laisvesnės dienos metu jiems buvo pasiūlyta pažiūrėti geriausias 2008 metų Kanų liūtų reklamas bei apsilankyti MTV būstinėje.

Vakaras buvo sklidinas naujų žinių ir vaizdų, ypač užsieniečiams, nes ekskursija po Vilniaus senamiestį bei žymiausias jo vietas leido geriau pažinti Lietuvos sostinę.

Paskutinė konkurso diena – atvejo tyrimų ruošimas, pristatymas bei pritrenkianti uždarymo bei apdovanojimų ceremonija.

Iš pat ankstaus ryto KMPG dalyviams pateikė dar vieną atvejo tyrimą, kurio tikslas buvo sujungti dvi panašias kompanijas ir pateikti visus privalumus bei trūkumus, pasvarstyti, kokia gali būti vartotojų, konkurentų ar net vyriausybės reakcija į šį susijungimą.

Po penkių valandų komandinio darbo atėjo metas apginti savo idėjas prieš kompetentingą komisiją, kurią sudarė Petras Auštrevičius, Saulius Jovaišas, Mindaugas Gumauskas, Algis Gaižutis, Rolandas Valiūnas, Darius Klimašauskas ir Ramūnas Časas.

Vakare dalyviai susirinko į stulbinančią uždarymo ceremoniją, kurios metu paaiškėjo geriausios Europos komandos. Pirma vieta džiaugėsi komanda, kuri 2007 metais taip pat šventė pergalę – tai Rygoje studijuojančių lietuvių komanda „LT from LV“, kurią sudaro Arvydas Žiobakas, Aurimas Račas, Vaidotas Lašas ir Justas Grigalauskas.

Antroji prizinė vieta atiteko komandai iš Lenkijos „Hannibal rising“, o trečioje vietoje liko jungtinė komandą iš Lietuvoje ir Danijoje studijuojančių studentų – „No way!“. Taip pat buvo apdovanotos komandos už geriausią video motyvaciją („The Saboteurs“) ir už DELFI skelbtą užduotį („Last seconds in the CockPit before take off to the victory“).

Mano išsaugoti straipsniai