NET 53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI

Į kino teatrus grįžta „Lokio, liūto ir šakelės“ atidarymo filmas su nuostabiąja Isabelle Huppert

Berlyno kino festivalio Didžiuoju žiuri prizu apdovanotas Hong Sang-soo filmas „Keliautojos poreikiai“, atidaręs šių metų šiuolaikinio kino festivalį „Lokys, liūtas ir šakelė“, jau šiandien grįžta į Lietuvos kino teatrų repertuarus.

Tyrinėja žmogaus prigimtį

Hong Sang-soo galima vadinti Pietų Korėjos Woody Allenu, elegantiškai ir subtiliai tyrinėjančiu žmogaus prigimtį ir psichologinius niuansus, o pagrindinį vaidmenį filme sukūrė prancūzų diva Isabelle Huppert. Daug kas Hong Sang-soo vadina produktyviausiu 21 amžiaus režisieriumi, per tris dešimtmečius sukūrusiu trisdešimt devynis filmus ir apdovanotu visuose prestižiškiausiuose festivaliuose – Berlyne, Kanuose, Lokarne, Roterdame, San Sebastiane. 

Laikai gali keistis, tačiau Hong Sang-soo pasikliauti galima visada: žiupsnelis nostalgijos, užgertas kokiu nors gėrimu padeda atsipalaiduoti ir atsiverti jo herojams. Maža to, šis režisierius niekad neatidarinėja naujų durų, tik grakščiai peržengia jau atidarytų slenksčius. Šįkart ekrano dama – Isabelle Huppert, vaidinanti prancūzų kalbos mokytoją Iris. Ko ji atvyko į Korėją – niekas nežino. Tačiau ir nebūtina. Ji kaitinasi saulėje, guli ant didelių akmenų ar parko suoliuko, skaito eilėraščius ar šnekučiuojasi su vietiniais gyventojais. O svarbiausia, jos lengvabūdiška prigimtis leidžia mėgautis kiekviena esama akimirka nesukant galvos, kad kažką padarė ne taip.

Trečias filmas

Tai jau trečias Hong Sang-soo filmas, kuriame vaidina prancūzų žvaigždė. Pirmąkart ji nusifilmavo prieš dvylika metų pasirodžiusiame režisieriaus filme „Kitoje šalyje“. Kaip pasakoja pati aktorė, jų pažintis primena Hong Sang-soo filmų siužetus, o supažindino juos bendra draugė – režisierė Claire Denis. Vėliau jiedu susitiko Seule ir Sang-soo paklausė, ar Isabelle sutiktų nusifilmuoti naujame jo filme. Ši sutiko iškart, nes, kaip sako pati, esanti ir šiek tiek smalsi, ir kiek naivi, o filmavimai truko tik 9 dienas. „Tai yra režisierius, sugebėjęs lengvumą ir nepretenzingumą paversti menu“, – priduria aktorė.

Hong Sang-soo yra sakęs, kad visi jo filmai yra vieno gyvenimo filmo dalys. Visgi sakyti, kad režisierius kartojasi nėra tikslu. Kartojimasis ir yra pagrindinė jo filmų tema, nes taip randama gyvenimo prasmė pačiose subtiliausiose kasdienybės variacijose. Jo herojai yra iš tos pačios aplinkos kaip ir jis pats. Dažniausiai dirbantys kino srityje, kartais – rašytojai ar dailininkai, nuo nieko nepriklausomos asmenybės, kaip kad Isabelle Huppert filme „Keliautojos poreikiai“, o siužetas visada vystomas per veikėjų pokalbius.

Venkite tolimų temų

„Venkite pernelyg plačių ir tolimų temų. Pusiaukelėje galite suvokti, kad nuklydote nuo kelio“, – pataria vienas originaliausių 21 amžiaus režisierių ir dėstytojų Hong Sang-soo. Anot jo, gyvenimas yra fenomenas – jis šimtąkart sudėtingesnis ir paslaptingesnis nei išgalvotos istorijos. Režisierius tiesiog pasitiki savo instinktais ir intuicija, sugalvoja, su kokiais aktoriais nori dirbti, o tada idėjos gimsta savaime. Hong Sang-soo niekada neaiškina aktoriams, ką ir kaip daryti. Tad ir filmuojant „Keliautojos poreikius“, pirmą filmavimo dieną Isabellei Huppert buvo įduotas tekstas, du buteliai makoli gėrimo, o visa kita – istorija. Užtat prancūzų kino divai ir patinka dirbti su Hong Sang-soo. Pasak jos, tai režisierius, gebantis užfiksuoti ir tyrinėti esamą akimirką, o tai ir yra paties kino esmė.

Mano išsaugoti straipsniai