Šiuolaikinis gyvenimo tempas nepalieka daug laiko ilgiems apsipirkimams. Būtent todėl vis labiau populiarėja asmeninio pirkėjo (angl. personal shopper) paslauga, padedanti klientams susikurti naujus stiliaus įvaizdžius pagal jų gyvenimo būdą, poreikius ir biudžetą. Nors ši paslauga neabejotinai turi privalumų, ne visi tai gali sau leisti.
Asmeninio pirkimo ypatumai
Asmeninis pirkimas – tai paslauga, kai specialistas už atlygį padeda klientui įsigyti prekes, lydėdamas jį apsipirkimo metu arba apsipirkdamas jo vardu. Pasak stilistės ir asmeniniu pirkimu užsiimančios Viktorijos Zubanovos, ši paslauga gali vykti tiek gyvai, tiek virtualiai. „Visada pradžioje pravedame pirminę konsultaciją, išsiaiškiname kliento lūkesčius, norus, aptariame biudžetą ir susidarome tikslų sąrašą pirkinių“, – pasakoja V. Zubanova. Stilistė pastebi, kad procesas vyksta produktyviau, kai klientas prieš tai užsisako spintos reviziją. Peržiūrėjus spintos turinį, stilistui tampa lengviau įvertinti realią kliento garderobo situaciją.
Pagrindiniai kriterijai
Viktorija pasakoja, kad renkant klientui rūbus, svarbiausia atsižvelgti į kliento gyvenimo būdą (kur praleidžia daugiausiai laiko), prioritetus ir, žinoma, biudžetą. Nuo biudžeto, anot jos, priklauso kokio segmento drabužius galima rinkti ir kaip greitai galima pasiekti kliento norimą rezultatą. „Dažniausi klientai – žmonės, kurie neturi laiko domėtis tendencijomis, o vaikščiojimas po parduotuves yra galvos skausmas“, – dalinasi V. Zubanova.
Greitoji mada – vengti ar įtraukti?
Pastaraisiais metais tvarumas tapo viena svarbiausių mados industrijos temų, tačiau greitoji mada niekur nedingsta. Stilistė teigia, kad viskas priklauso nuo finansų. „Deja, bet greitoji mada vyrauja ne tik masinėje gamyboje, bet ir prabangos segmente. Jis nėra prieinamas didžiajai daliai visuomenės, todėl siekiantys nuolat atitikti tuometines tendencijas, renkasi masinį segmentą“, – sako V. Zubanova.

Vis dėlto ji pabrėžia, kad kiekvienas klientas skirtingai žiūri į greitąją madą. „Yra klientų, kurie nesivaiko tendencijų – tokiems padedu susikurti kokybišką garderobą, kuris bus aktualus ateinančius keletą metų“, – teigia V. Zubanova. Bet yra ir tokių, pasak jos, kurie nori nuolat būti ant bangos ir greitoji mada jiems tampa tarsi narkotikas. Asmeniniame darbe Viktorija stengiasi kurti ilgalaikes kapsules, tačiau greitąją madą pasitelkia stilizuodama fotosesijas ar kurdama šventinius įvaizdžius.
Kaip ir bet kokia kita investicija, asmeninis apsipirkimas turėtų būti vertinamas pagal individualius poreikius ir galimybes. Tad ar tai praktiškas sprendimas, ar pinigų švaistymas – kiekvienas turėtų nuspręsti pats.