Džinsai – rūbas, be kurio jau daug metų sunkiai įsivaizduojame savo garderobą. Kaunietis Marijus džinsų versle – jau beveik tris dešimtmečius. Nuo prekybos turguje ir vos kelių modelių iki modernios parduotuvės ir didžiulės įvairovės. Jis iš labai arti matė, kaip mados keitėsi ir vėl sugrįždavo per daugelį metų.
Pradžia – turguje
Daugelis ilgiau gyvuojančio lietuviško verslo puikiai atspindi ir visos mūsų šalies nueitą kelią nuo pirmųjų nepriklausomybės metų iki dabar. Kaip ir buvo įprasta tais laikais, Marijus prekiauti pradėjo turguje. Matavimosi kabinų nebuvo, tad pasižiūrėti kaip tinka drabužis tekdavo slepiantis už iškabintų prekių, ant patiesto kartono gabalo.
„Aš šiuo atžvilgiu turėjau pranašumą. Mano klientai galėdavo užeiti į netoliese esančios parduotuvės koridoriuką ir persirengi ten“, – dabar su šypsena sudėtingus laikus prisiminė pašnekovas.
Nors tada, 1996 metais, planavo su džinsais padirbėti vos keletą mėnesių – tai tapo reikšminga jo gyvenimo dalimi jau beveik 30 metų.

Mados, tendencijos: prieš tris dešimtmečius ir dabar
„Anuomet turėjome vos 2–3 skirtingus modelius vyravo klasikiniai džinsai be kažkokių įmantrybių. Apie 1999 metus atsirado džinsai su elastanu. Tada buvo sunku įsivaizduoti tokius džinsus, o dabar atvirkščiai – sunku įsivaizduoti šias kelnes be elastano. Ties, kartais vis dar sulaukiame tikros klasikos gerbėjų, ieškančių senoviškų, kietų džinsų. Apskritai, apie 2002-uosius įvyko didelis lūžis – ėmė rastis daugybė įvairių modelių, įvairesnių spalvų“, – prisiminimais dalijosi Marijus, prekybos miestelyje „Urmas“ įsikūrusių parduotuvių „M Džinsai“ savininkas.
Pasak jo, nepaisant modelių įvairovės, klasikiniai džinsai ir dabar išlieka populiariausi, kaip ir mėlyna spalva.

„Tačiau kintančios mados tendencijos taip pat yra svarbios, ypač į jas reaguoja jaunesni klientai. Štai, pavyzdžiui, dabar, ypač tarp merginų yra populiarūs į apačią platėjantys džinsai, kurie, labiausiai žinomo iš septintojo–aštuntojo dešimtmečių hipių eros. Jie trumpam buvo sugrįžę apie 2000-uosius, o dabar štai, vėl. Arba dar iš devintojo dešimtmečio žinomos vadinamosios „banankės“ – plačios, į apačią siaurėjančios kelnės“, – pastebėjimais dalijosi Marijus.
Kalbant apie spalvas, dabar, be klasikinės mėlynos populiarios „žemės“ spalvos: chaki, rusvos, įvairių tamsesnių atspalvių žalsvos.
Aprengia visus
Nuo 2008 m. „Urmo“ miestelyje Kaune dirbantis Marijus dabar čia atidarė jau antrą parduotuvę. Moderni, erdvi, jaukaus interjero parduotuvė turi dideles matavimosi kabinas su senojo Kauno vaizdais ant sienų. Kaip juokaudamas sako pats pašnekovas – labai toli nuo to, kokiomis sąlygomis teko pradėti verslą gūdžiais 90-aisiais.

„Tačiau pagrindinis dalykas dėl kurio mus labiausiai vertina klientai – mes randame tinkamus džinsus bet kokiam klientui: vyresniam, jaunesniam, aukštam, žemesnio ūgio, apkūnesniam ar lieknam. Mūsų darbuotojos dirba daug metų ir tik su džinsais, todėl iš karto mato kas geriausiai tinka individualiai kiekvienam pirkėjui. Be to, mes turime didelių ir mažų dydžių, kurių sunku rasti kitur“, – sakė „M Džinsai“ atstovas.