Paryžiuje mados namai „Dior“ surengė vieną laukiamiausių vyrų mados savaitės šou. Pristatyta pirmoji naujo kūrybos vadovo Jonathano Andersono kolekcija – debiutas, kurio mados pasaulis laukė su nekantrumu.
Įkvėpta istorijos
1947 m. mados pasaulis nuščiuvo išvydęs prancūzų dizainerio Christiano Dioro pasiūlytą naujieną. Savo pirmojoje kolekcijoje jis pristatė pokario madai netikėtą siluetą, tapusį pasaulinių pokyčių simboliu. Ch. Dioras moterims pasiūlė elegantišką liemenuoto švarkelio ir gausiai klostyto midi ilgio sijono ansamblį, žiniasklaidoje pakrikštytą „New Look“ siluetu. Tai buvo visiška priešingybė to meto praktiškai ir audinius taupančiai madai, tarsi atėmusiai iš moterų teisę puoštis. Dioras tą norą sugrąžino vos vienu prisilietimu, pristatęs XIX a. vid. įkvėptus modelius, pabrėžiančius moteriškumą: išryškinta liemens linija, platėjantis sijonas, kontrastuoajntis su laiba talija, minkštos klostės ir prabanga, apie kurią pokario pasaulis tegalėjo pasvajoti. „New Look“ siluetas atgaivino Paryžiaus mados padangę ir sugrąžino tai, ko geidžia kiekvienas – grožį. Nors naujuoju pramintas siluetas mados istorijoje nebuvo naujas, Ch. Dioras jam suteikė naują žvilgsnį, pristatęs ne atkartotą XIX a. moterišką kostiumą, o modernizavęs jį ir pritaikęs žavesio išsiilgusioms paryžietėms.
Panašumų į istorinį Christiano Dioro debiutą galima įžvelgti ir naujoje J. Andersono „Dior“ kolekcijoje. „Dior“ 2026 m. vyrams skirtoje pavasario ir vasaros kolekcijoje pirmasis podiumu žengęs modelis mūvėjo plačius kargo stiliaus šortus, gausiai klostytus nugaroje – tarsi garsusis „New Look“. Iš pirmo žvilgsnio šios kargo „sijonkelnės“ tapo tiltu tarp „Dior“ istorijos pradžios ir naujo etapo. Šia sąsaja J. Andersonas pradėjo naują „Dior“ pasakojimą, persmelktą rokoko romantikos, regentystės stiliaus užuominų ir šiuolaikiškų laisvalaikio įvaizdžių, tarsi pasiūlydamas mados pasauliui naują atsipalaidavusio intelektualo įvaizdį.
Vieninga skirtingų stilių gausa
Naujoje „Dior“ kolekcijoje susijungė įnoringas aukštuomenės dvariškių įvaizdis ir neįpareigojanti šių laikų gatvės mada. Trumpas regentystės stiliaus elegantiškas liemenes dizaineris derino su plačiais džinsais, pasiūlydamas jas vilkėti ne tik ant marškinių, bet ir megztinio. Daugybę modelių lydėjo vienu pagrindinių aksesuarų tapusios stačios apykaklės ir kaklaskarės, būdingos XVIII a. pab. – XIX a. I p. Modeliai vilkėjo nugaroje gausiai klostytus paltus, džinsinius ansamblius, megztus apsiaustus ir frakus, derintus su plačiais džinsais, priekyje suformuotais dar daugiau apimties suteikiančiomis klostėmis.
Vyravo drabužių sluoksniavimas, žaidžiant ilgais šalikėliais, dvigubais megztinių deriniais ar sluoksniuojant marškinėlius trumpomis ir ilgomis rankovėmis – tarsi Y2K laikmečiu (XXI a. 1-as deš.). Neįpareigojančią estetiką kūrė laisvalaikio bateliai atrištais raišteliais, platūs kirpimai, mezginiai ir jų sluoksniai, pavyzdžiui, ant megztinio lyg skraistė užmestas antras megztinis.
Kolekcijoje dominavo neutralūs ir žemės tonai, pagyvinti vaiskiais pasteliniais atspalviais: žydra, rausva, žalsva, violetine bei sodriais geltonos akcentais. Žaismingomis detalėmis tapo „išvirkšti“ kaklaryšiai, knygų viršelius imituojančios „Book Tote“ rankinės ir iki šiol dar nematyti rankinių modeliai, dekoruoti odiniais kutais.
Naujausią DIOR kolekciją gali pamatyti vaizdo įraše (nuo 1:12:00).