Dalyvaukite konkurse ir laimėkite!!
mados namai gucci
GUCCI, FashionStock.com / Shutterstock.com nuotr.

Nauja „Gucci“ era: mados namai pristatė pirmuosius Demnos Gvasalia modelius

Pagaliau italų mados namai „Gucci“ pasidalijo pirmaisiais modeliais, sukurtais naujo kūrybos vadovo Demnos Gvasalia. Ar šis dizaineris padės „Gucci“ išlipti iš nesėkmių liūno, į kurį mados namai klimpo pastaraisiais metais?

„Gucci“ estetika – kas tai?

Mados namų „Gucci“ stilius dažniausiai apibūdinamas kaip itališkos elegancijos ir pertekliaus mišinys, tačiau jų estetiką galima skirstyti į skirtingus laikotarpius – tam tikrų dizainerių „eras“.

Tomas Fordas, „Gucci“ dirbęs 1994–2004 m., šiam ženklui suteikė atpažįstamo seksualumo, sugrąžinusio jį į geidžiamiausių gretas. Jo pasiūlytas minimalizmo ir seksualizuotos mados mišinys iki pat šių dienų apibūdinamas kaip vienas sėkmingiausių stilistinių „Gucci“ etapų.

Vėliau „Gucci“ kūrusi dizainerė Frida Giannini mados namams suteikė subtilesnės elegancijos, tačiau gilesnio rėžio nepaliko. Jos kūryba buvo elegantiška ir moteriška, tačiau mados namų vadovybei norėjosi ko nors išskirtinio. Tarsi mados atgimimo.

2015 m. prie mados namų prisijungęs Alessandro Michele „Gucci“ pavertė vintažo, eklektikos ir maksimalizmo kalve. Štai čia prasidėjo naujas etapas, dovanojęs italų pažibai naują estetiką. „Gucci“ išgyveno pakilimą – tai buvo populiariausi mados namai, bendradarbiavę su galybe kitų mados ženklų, menininkų, pristatydavę laukiamiausias kolekcijas ir rengę ryškiausias garsenybes. Tačiau prieš porą metų A. Michele šiuos mados namus paliko, kalbėta, kad „Gucci“ klientai pavargo nuo gana suvienodėjusios jo stilistikos. Visgi dizaineriui pasitraukus, garsiojo italų mados ženklo populiarumas ėmė sparčiai slopti. Nepadėjo nei bendradarbiavimai su kitais mados ženklais, nei naujas kūrybos vadovas Sabato De Sarno, užsibuvęs čia itin trumpai.

gucci modelis
GUCCI, FashionStock.com/Shutterstock nuotr.

Taigi, „Gucci“ estetika remiasi skirtingais dešimtmečiais – senoji, vyravusi 8-ąjį ir 9-ąjį deš., vėliau buvusi T. Fordo seksualioji era ir dar vėliau – A. Michele eklektika. Sunku nusakyti bendrą „Gucci“ braižą, kiekvienas dizaineris šių mados namų stilistinę kryptį pasuka savaip, remdamasis vintažiniais archyviniais modeliais. Tad sužinojus, kad naujuoju kūrybos vadovu „Gucci“ paskyrė dizainerį Demna Gvasalią, anksčiau dirbusį mados namuose „Balenciaga“, visi nuščiuvo – o ką pasiūlys jis?

Naujas dizaineris – jau matytas stilius

Šįmet Demna Gvasalia pristatė paskutinę „Balenciaga“ aukštosios mados kolekciją ir stačia galva nėrė į naujus darbus mados namuose „Gucci“. Po poros mėnesių „Gucci“ pasidalijo naujausiais modeliais, pristatydami kolekciją „La Famiglia“ (liet. šeima).

Pasak mados namų, ši kolekcija žymi naujos „Gucci“ eros pradžią. Ji interpretuoja mados namų kodus, perteiktus įsivaizduojamos „Gucci“ šeimos portretais, kuriuose regimos unikalios asmenybės ir išskirtinė estetika. Tai skirtingos „Gucci“ asmenybių pusės, sutalpintos vienoje kolekcijoje.

Nors kolekcija „La Famiglia“ oficialiai neįvardyta kaip pirmoji, kurta D. Gvasalios, joje akivaizdžiai matyti šio dizainerio braižas. Nuo ironijos, oversized siluetų, gatvės mados įkvėpimų, skoningai pateiktos beskonybės, akcentuoto glamūro, iki istorinių naratyvų – visa tai byloja apie D. Gvasalios estetiką.

Šioje kolekcijoje regima ir Tomo Fordo laikų „Gucci“ stilistika, ir vintažiniai 7-8 deš. modeliai, ir Demnos pamėgta sportinė gatvės mada. Į dienos šviesą sugrąžinama „Gucci“ logomanijos era, odiniai drabužiai, kostiumėliai, blizgesys, kailis ir ekstravagancija, persmelkta seksualumo.

View this post on Instagram

A post shared by GUCCI (@gucci)

Nors kolekcijoje regima stilistika atpažįstama, kinta kontekstas. Mados namai „Balenciaga“ nuo senų laikų buvo aukštosios mados pažiba, čia telktasi į siluetų architektūriškumą, nuostabius vakaro drabužius ir neprilygstamą eleganciją, todėl D. Gvasalios kūrybą, skirtą „Balenciaga“, ne vienas vertino, kaip mados vandalizmą. O „Gucci“ visuomet buvo komerciniai mados namai – čia net ir didžiausi akibrokštai atrodo tikėti, todėl D. Gvasalios siūloma stilistika atrodo kur kas natūralesnė ir beveik sava.

Ar patiko straipsnis?