Milano mados savaitėje „Versace“ kolekcija tapo vienu daugiausiai susidomėjimo sulaukusių renginių. Tai debiutinė kolekcija, sukurta naujo garsiųjų mados namų kūrybos vadovo Dario Vitale, pakeitusio anksčiau vadovavusią Donatellą Versace. Šis ilgai lauktas mados šou kritikus padalijo į dvi stovyklas – vieni kolekciją peikė, o kiti žavėjosi nauja stilistika, kuriai įkvėpimo semtasi iš vintažinės Gianni Versace kūrybos.
Pirmenybė kasdienei madai
„Versace“ 2026 m. pavasario ir vasaros kolekcija Milano mados savaitėje pristatyta rugsėjo pabaigoje, tačiau jau anksčiau buvo galima išvysti šios kolekcijos užuominų. Pirmosios, vilkinčios Dario Vitale kurtus „Versace“ įvaizdžius, pasirodė aktorės Julia Roberts ir Amanda Seyfried. Dalyvaudamos Venecijos kino festivalyje, abi aktorės pasirinko tą patį „Versace“ derinį, sukeldamos sumišimą mados pasaulyje. Šis aktorių pasirodymas atskleidė, kad D. Vitale įkvėpimo iš vintažinės aprangos ir „Versace“ įkūrėjo Gianni Versace stilistinių kodų, vyravusių 9-ąj deš.
Savo debiutine kolekcija D. Vitale siekė pasiūlyti ne blizgantį ir prabangų glamūrą, o išskirtiniais stilistiniais sprendimais paremtą kasdienę aprangą. Mados žurnalui „Women’s Wear Daily“ dizaineris pasakojo: „Manęs niekada nedomino fantazijos, daug įdomesnė man yra realybė <…> Norėjau pradėti nuo ko nors artimesnio žmonėms“.
„Versace“ šią kolekciją pristatė kaip atspindinčią šiuolaikinę realybę – drąsią, tačiau nekomplikuotą eleganciją, sukurtą gyvenimui, vedinam jausmų. „Versace“ dėmesio centre atsidūrė žmogus ir jo impulsai, troškimai, jausmingumas ir smalsumas.
Tad 2026 m. pavasario ir vasaros kolekcijoje nebuvo nė vienos vakarinės raudonojo kilimo suknios. Nė vieno Donatellai Versace būdingo glamūriško įvaizdžio. Tačiau gausu odinių drabužių, 9-ojo ir 10-ojo deš. užuominų, Gianni Versace kūryboje regėtų spalvinių ir stilistinių kodų bei neįprastų kasdienių įvaizdžių.
Iš naujo perkurtas vintažas
Kolekcijos modeliai atrodo tarsi sugrįžę iš 9-ojo ir 10-ojo dešimtmečių. Vyravo platinti odinių striukių ir švarkų pečiai, džinsai ir kelnės aukštintu liemeniu, sudurtos odos drabužiai, vintažinio stiliaus kostiumėliai ir iškart atpažįstama vaiskių spalvų paletė.
Ryškiaspalviai modeliai ir spalvų blokavimas priminė „Versace“ 1993 m. kūrybą, kurioje drąsiai derinamos kontrastingos spalvos. Švarkų siluetai tarsi prikelti iš 1993 m. pavasario kolekcijos, o trumpučiai šortai, nors pateikti naujai, panašiai pristatyti 1991 m. „Versace“ pavasario kolekcijoje. Vienu sėkmingiausių sprendimų įvardyti 2026 m. kolekcijoje demonstruoti odiniai vertikaliomis juostomis formuoti švarkai, tačiau ir šie kone identiškai primena vienus pirmųjų Gianni Versace modelių.



Dizainerio D. Vitale žemiškesnį požiūrį į madą simboliškai atspindėjo Warholo įkvėpti aktorės Marilyn Monroe atvaizdai iš legendinės 1991 m. pavasario „Versace“ kolekcijos. Tiesa, naujoje kolekcijoje ranka piešti veidai, kuriais išmarginti sijonai ar marškiniai, nėra garsenybės, nors kai kurie jų iš pirmo žvilgsnio primena Jackie O ar Sophią Loren. Būtent šiais piešiniais marginti drabužiai debiutinėje D. Vitale kolekcijoje įvardyti kaip vienas didesnių stilistinių nesusipratimų.


Kur dingo „Versace“ veidas?
Nors naujoji kolekcija kupina užuominų iš ankstesnės dizainerio Gianni Versace kūrybos, jo sesers Donatellos Versace, kūrusios šiems mados namams net 28-erius metus, išgrynintos „Versace“ vizijos nebeliko. Natūralu, kad kai kurie mados kritikai ir klientai pasipiktino – naujas „Versace“ veidas nebeatitinka iki šiol buvusio blizgančio ir gundančio stiliaus. Vakaro mada ir prabangios raudonojo kilimo renginiams skirtos suknelės buvo viena stipriausių šių mados namų šakų, tad kyla klausimas, ar D. Vitale naujoji supaprastintos prabangos vizija pasiteisins.


„Versace“ būdingą seksualumą ir gundančius elementus dizaineris D. Vitale savo kolekcijoje perteikė kiek kitaip, pavyzdžiui, modelius ant podiumo paleidęs prasegtais kelnių užtrauktukais ar palaidinėmis su itin didelėmis iškarpomis šonuose.


Daug kas pastebi, kad nauja „Versace“ kolekcija veikiau primena mados namų „Miu Miu“ ar „Prada“ kūrybą. Tai nieko nuostabaus, nes dabartinis kūrybos vadovas Dario Vitale anksčiau dirbo mados namuose „Miu Miu“. Šių metų pavasarį „Prada Group“ (kuriai priklauso mados namai „Prada“ bei „Miu Miu“) pasirašė sutartį dėl „Versace“ įsigijimo. Manoma, kad D. Vitale paskyrimas galėjo būti laikinas sprendimas, kol bus nustatyta ilgalaikė kūrybinė „Versace“ kryptis, tad mados pasaulyje jau sklando gandas, kad galbūt dizaineris bus pakeistas.
Kokie keliai belauktų D. Vitale, jo debiutinė kolekcija sulaukė didelio dėmesio. Garsiau pastarosiomis dienomis kalbėjo tie, kurie „Versace“ 2026 m. pavasario kolekcija nusivylė: vieni kritikavo pasikeitusį mados namų braižą, originalumo stoką, siekį suniveliuoti madą, kiti – atotrūkį nuo svajonių pasaulio, glamazonių įvaizdžio ir vakaro kerų. Tačiau buvo ir tų, kurie gyrė dizainerį už jo drąsią estetiką ir siekį atgaivinti Gianni Versace palikimą. Vis dėlto, peržvelgus visą kolekciją ką nors panašaus nesunku rasti el. mados platformose, prekiaujančiose vintažiniais garsių dizainerių mados kūriniais, tokiose kaip „Vestiaire Collective“ ar „The RealReal“.











VERSACE, 2026 m. pavasaris-vasara, mados namų nuotr. © VERSACE