Milano mados savaitėje pristatyta „Versace“ kolekcija tapo vienu daugiausiai susidomėjimo sulaukusių renginių. Tai debiutinė kolekcija, sukurta naujo šių mados namų kūrybos vadovo Dario Vitale, pakeitusio anksčiau vadovavusią Donatellą Versace. Ilgai lauktas mados šou kritikus padalijo į dvi stovyklas – vieni kolekciją peikė, o kiti žavėjosi nauja stilistika, kuriai įkvėpimo semtasi iš „Versace“ archyvų.
Pirmenybė kasdienei madai
„Versace“ 2026 m. pavasario ir vasaros kolekcija Milano mados savaitėje pristatyta rugsėjo pabaigoje. Tačiau akylieji jau anksčiau galėjo išvysti šios kolekcijos užuominų. Pirmosios, vilkinčios Dario Vitale kurtus „Versace“ įvaizdžius, pasirodė aktorės Julia Roberts ir Amanda Seyfried. Dalyvaudamos Venecijos kino festivalyje, abi aktorės pasirinko tą patį vintažinio stiliaus „Versace“ derinį, sukeldamos sąmyšį mados pasaulyje. Aktorių pasirodymas atskleidė, kad D. Vitale įkvėpimo semiasi iš „Versace“ mados namų įkūrėjo dizainerio Gianni Versace 9-ojo ir 10-ojo deš. kūrybos.
Savo debiutine kolekcija D. Vitale siekė pasiūlyti ne blizgantį ir prabangų glamūrą, o išskirtiniais stilistiniais sprendimais paremtą kasdienę aprangą. Mados žurnalui „Women’s Wear Daily“ dizaineris pasakojo: „Manęs niekada nedomino fantazijos, daug įdomesnė man yra realybė <…> Norėjau pradėti nuo ko nors artimesnio žmonėms“.
„Versace“ šią kolekciją apibūdino kaip atspindinčią šiuolaikinę realybę – drąsią, tačiau nekomplikuotą eleganciją, sukurtą gyvenimui, vedinam jausmų. Mados namų dėmesį pasiglemžė žmogus ir jo impulsai, troškimai, nevaržomas jausmingumas ir smalsumas.
Tad kolekcijoje nebuvo nė vienos vakarinės raudonojo kilimo suknios. Nė vieno Donatellai Versace būdingo glamūriško įvaizdžio. Tačiau gausu odinių drabužių, 9-ojo ir 10-ojo deš. užuominų, Gianni Versace kūryboje regėtų spalvinių ir stilistinių kodų bei neįprastų kasdienių įvaizdžių.
Iš naujo perkurtas vintažas
Kolekcijos modeliai atrodė tarsi sugrįžę iš 9-ojo ir 10-ojo dešimtmečių. Vyravo platinti odinių striukių ir švarkų pečiai, džinsai ir kelnės aukštintu liemeniu, sudurtos odos švarkai ir suknelės, vintažinio stiliaus kostiumėliai, vaiskių spalvų ir tamsesnių žemės atspalvių paletė.
Ryškiaspalviai modeliai ir spalvų blokavimas priminė „Versace“ 1993 m. kūrybą, kurioje drąsiai derinamos kontrastingos spalvos: geltona, raudona, mėlyna, žalia, rožinė ir violetinė.

Švarkų siluetai tarsi prikelti iš 1993 m. pavasario kolekcijos, o trumpučiai šortai, pasiūlyti ir vyrams, ir moterims, pristatyti 1991 m. „Versace“ pavasario kolekcijoje. Vienu sėkmingiausių sprendimų įvardyti 2026 m. kolekcijoje demonstruoti odiniai vertikaliomis juostomis formuoti švarkai, primenantys vienus pirmųjų Gianni Versace modelių.


Dizainerio D. Vitale žemiškesnį požiūrį į madą simboliškai atspindėjo Warholo įkvėpti aktorės Marilyn Monroe atvaizdai iš legendinės 1991 m. pavasario „Versace“ kolekcijos. Tiesa, naujoje kolekcijoje ranka piešti panašios stilistikos veidai, kuriais išmarginti sijonai ar marškiniai, nevaizduoja garsenybių. Visgi kai kurie jų iš pirmo žvilgsnio priminė Jacqueline Kennedy Onassis ar Sophią Loren. Būtent šiais pportretais marginti drabužiai debiutinėje D. Vitale kolekcijoje įvardyti kaip vienas stilistinių nesusipratimų.


Kur dingo „Versace“ siela?
Nors naujoji kolekcija kupina užuominų iš ankstesnės dizainerio Gianni Versace kūrybos, jo sesers Donatellos Versace, kūrusios šiems mados namams net 28-erius metus, išgrynintos „Versace“ vizijos nebeliko. Natūralu, kad kai kurie mados kritikai ir klientai pasipiktino – naujas „Versace“ veidas nebeatitinka iki šiol buvusio blizgančio ir gundančio stiliaus. Vakaro mada ir prabangios raudonojo kilimo renginiams skirtos suknelės – viena stipriausių šių mados namų šakų, tad kyla klausimas, ar D. Vitale naujoji supaprastintos prabangos vizija pasiteisins.


„Versace“ būdingą seksualumą ir gundančius elementus dizaineris D. Vitale savo kolekcijoje perteikė kiek kitaip, pavyzdžiui, modelius ant podiumo paleidęs prasegtais kelnių užtrauktukais ar palaidinėmis su itin didelėmis iškarpomis šonuose.


Pastebima, kad nauja „Versace“ kolekcija primena mados namų „Miu Miu“ ar „Prada“ kūrybą. Nieko nuostabaus – dabartinis kūrybos vadovas Dario Vitale anksčiau dirbo mados namuose „Miu Miu“. Šių metų pavasarį „Prada Group“ (kuriai priklauso mados namai „Prada“ bei „Miu Miu“) pasirašė sutartį dėl „Versace“ įsigijimo. Manoma, kad D. Vitale paskyrimas galėjo būti laikinas sprendimas, kol bus pasirinkta ilgalaikė kūrybinė „Versace“ kryptis. Pastaruoju metu mados pasaulyje jau sklando gandas, kad galbūt šis dizaineris bus pakeistas kitu.
Kokie keliai belauktų D. Vitale, jo debiutinė kolekcija sulaukė didelio dėmesio. Garsiau pastarosiomis dienomis kalbėjo tie, kurie „Versace“ 2026 m. pavasario kolekcija nusivylė: vieni kritikavo pasikeitusį mados namų braižą, originalumo stoką, siekį supaprastinti madą, kiti – atotrūkį nuo svajonių pasaulio, „Versace“ prabangos ir seksualių įvaizdžių, kuriais garsėjo D. Versace. Buvo ir gyrusių dizainerį už jo drąsią estetiką bei siekį atgaivinti Gianni Versace palikimą.
Vis dėlto, peržvelgus kolekcijos modelius kyla įspūdis, kad visa tai jau matyta – ką nors panašaus nesunku rasti el. mados platformose, prekiaujančiose vintažiniais garsių dizainerių mados kūriniais, tokiose kaip „Vestiaire Collective“ ar „The RealReal“. Tad ką rinksis klientai – tvarią madą ir originalius Gianni Versace bei Donatellos Versace vintažinius modelius ar D. Vitale interpretacijas – parodys laikas.











VERSACE, 2026 m. pavasaris-vasara, mados namų nuotr. © VERSACE