Paryžiaus mados savaitę uždarė mados namai „Chanel“, pristatę 2026 m. pavasario ir vasaros kolekciją. Žiūrovus nustebino ne tik šiuolaikiški naujo kūrybos vadovo Matthieu Blazy dizainai, bet ir „Chanel“ rankinės – prabangios, kainuojančios tūkstančius, tačiau visiškai sulamdytos.
Mados talentas, sujungęs praeitį ir dabartį
Belgų kilmės dizaineris Matthieu Blazy kelerius metus dirbo italų mados namuose „Bottega Veneta“. Nors darbavosi sėkmingai, iš BV kūrybos vadovo pareigų pasitraukė – praėjusių metų pabaigoje dizainerį persiviliojo prancūzų mados legenda „Chanel“. Dabar, ką tik pasibaigusioje Paryžiaus mados savaitėje, M. Blazy pristatė savo debiutinę „Chanel“ kolekciją.
Tai buvo vienas laukiamiausių 2026 m. pavasario ir vasaros mados šou. Kaip ir tikėtasi, naujasis kūrybos vadovas suteikė klasikos persmelktiems mados namams modernumo, pasiūlęs gaivių stilistinių idėjų, tačiau nenutolęs nuo klasikinių kodų. Jis iš naujo interpretavo garsiuosius tvido kostiumėlius, pristatė megztus ansamblius, kerinčiomis gėlėmis ir tarsi plunksnų puokštėmis puoštus vakarinius sijonus bei sukneles.
Mados namai „Chanel“ apie šią kolekciją rašė: „Tai įsivaizduojamas pokalbis su Gabrielle Chanel ir grįžimas prie jos asmeninio stiliaus – vyriškumo ir moteriškumo dermės, taip pat prie pagrindinių audinių: tvido, džersio ir šilko. Perdirbti, iš naujo sukirpti ir iš naujo interpretuoti.“
Įtakingam mados leidiniui „The Business of Fashion“ M. Blazy, komentuodamas savo kūrybą, sakė: „Kalbant apie „Chanel“, šis vardas toks galingas kiekviename žemyne… Jis turi būti universalus. Noriu sukurti svajonę. Be amžiaus, be tautybės. Kad šį vardą pastebėtų ir vaikas, ir močiutė. Jis turi kelti nuostabos efektą.“
Kurti efektingas kolekcijas M. Blazy sekasi puikiai. Pasitelkęs savo stiprybes, meistrišką požiūrį į modelių konstrukcijas bei siluetus, dizaineris geba stebinti nuolat. Prieš prisijungdamas prie „Chanel“, jis dirbo ne tik mados namuose „Bottega Veneta“, bet ir „Raf Simons“, „Maison Martin Margiela“, „Celine“ bei „Calvin Klein“.
Neįprastos interpretacijos
M. Blazy, aptardamas naujausią kolekciją, pabrėžė dviprasmybių svarbą. Pristatydamas kolekcijas jis nesivaiko vienos, visiems suprantamos žinutės, pasak dizainerio, kartais dalykai neturi būti suprantami iš pirmo karto. „Chanel“ 2026 m. pavasario kolekcijoje taip pat būta netikėtų sprendimų. Tarp jų – tarsi nuo klubų slenkantys sijonai, neapdoroti sijonų ir švarkų krašteliai bei sulamdytos garsiosios „Chanel“ rankinės „2.55“, dygsniuotos deimanto motyvu. Pastarosios priminė modernaus meno skulptūras, tarsi rankinės būtų deformuotos: nuo midi dydžio odinių iki mažučių, spindinčių sidabru.
Dizaineris taip pat naujai pažvelgė į garsiuosius Gabrielle Chanel 1957 m. sukurtus dvispalvius batelius. Dvispalviu dizainu (nude spalvos pagrindinė batelio dalis ir juodas priekis) G. Chanel siekė moterų pėdoms suteikti grakštumo ir šias vizualiai sutrumpinti. Iki pat mūsų dienų dvispalviai „Chanel“ bateliai yra mados klasika, kolekcijose jų modeliai atnaujinami nuolat – nuo aukštakulnių iki balerinų tipo lygiapadžių.
M. Blazy šį kartą žaidė tiek batelių siluetais, tiek spalvomis, jų priekiams parinkęs ne tik juodą, bet ir baltą odą. Jis pristatė uždaresnius modelius, taip pat modernius dizainus kvadratiniu priekiu bei minimalistinius – įsispiriamus.