Kopenhagos mados savaitėje naujausią kolekciją pristatė kylanti mados žvaigždė IAMISIGO. Tai mados namai, įsteigti dizainerės Bubu Ogisi, kuri šįmet tapo konkurso „Zalando Visionary“ nugalėtoja.
Mados namai, puoselėjantys senąsias Afrikos tradicijas
Bubu Ogisi yra talentinga kūrėja, puoselėjanti Afrikos amatus ir tradicijas, o jos mados ženklas IAMISIGO – lėtosios mados namai.
„Mūsų filosofija grindžiama sąmoningu ir klajoklišku meistriškumu – kiekvienas kūrinys yra apgalvotas pasakojimas, nuo pradžios iki pabaigos rankomis sukurtas Afrikos meistrų, naudojant tradicinius, dažnai nykstančius metodus. Pagrindiniai mados namų siekiai – tekstilės išsaugojimas, žiedinio principo dizainas ir regeneracinė mada. Gilindamiesi į vietinių bendruomenių veiklą atokiose Afrikos vietovėse, atliekame tyrimus ir aiškinamės iš kartos į kartą perduodamas amatų žinias, audimo technikas bei protėvių tradicijas“, – pasakoja dizainerė Bubu Ogisi.

IAMISIGO tradiciniais amatais paremta kūryba nėra vien estetika – tai gyvi archyvai, įausti į audinius. Kaip pasakoja dizainerė, jos kuriami aksesuarai gaminami iš žalvario ir stiklo, naudojant senovinius metodus, todėl šie tampa dialogu tarp praeities ir ateities bei apčiuopiama išsaugojimo forma. IAMISIGO – 100 proc. rankų darbas, kiekvieną gaminį kuria meistrai, savo žinias paveldėję iš tėvų, senelių ir protėvių .
„Meistrystės vedamas kūrybinis procesas yra mūsų kūrybos pagrindas – tai Afrikos vizualinių istorijų permąstymas į kultūriškai atsakingą madą, peržengiančią geografines ribas. Mes nekopijuojame – mes žadiname iš naujo“, – aiškina dizainerė.


Kolekcija „Dual Mandate“
Nauja 2026 m. pavasario-vasaros kolekcija „Dual Mandate“ (liet. dvigubas įsipareigojimas) – tyli nuoroda į kolonijinę lordo Lugardo doktriną. Į tekstą, kuriame šalia egzistavo prieštaringos idėjos: išnaudojimas ir pažanga, prekyba ir civilizacija. Dizainerė tarsi klausia: o kas, jeigu dvigubas įsipareigojimas galėtų reikšti savęs išsaugojimą ir suvokimą? Apsaugą ir atvirumą? Ji siūlo naują dvilypumą – pasipuošti, bet būti sąmoningu. Ši kolekcija ne tiek aprengia aplinkoje judantį kūną, kiek patį kūną traktuoja kaip aplinką – lauką, kuriame susikerta fizinė ir dvasinė atmintis. IAMISIGO šį lauką padalija į keturias skirtingas dimensijas: kūną, protą, dvasią ir emocijas.

Medvilnė (iš Ugandos ir Kenijos), sizalis (iš Tanzanijos), rafija ir džiutas (abu iš Nigerijos) tarsi sugeria energiją į vidų, o švytintys metalai (Kenija), stiklas (Kenija) ir plastikas (Nigerija) energiją spinduliuoja į išorę. Šios medžiagos transformuojamos tradiciniais Afrikos amatais – nuo rankų darbo audimo iki grandinėlių ir metalinių plokštelių kalimo, nuo stiklo pūtimo iki pluoštų mazgymo. Tai ne tik technikos, tai – protėvių technologijos. Praktikos, kuriose koduojama apsauga, tapatybė ir dvasinė darna – visa tai egzistavo dar gerokai anksčiau nei mados kalba.




























