Koronaviruso pandemija negrįžtamai pakeitė žmonių įpročius. Vienas iš tokių pokyčių – pandeminiu laikotarpiu internetinė prekyba ir Lietuvoje, ir visame pasaulyje šovė į naujas aukštumas. Kone visi apsiperkame internetu, ne išimtis ir verslininkė, nuomonės formuotoja Ieva Mackevičienė, kuri pasidalino savo apsipirkimo paslaptimis, leidžiančiomis sutaupyti.
Į fizines parduotuves užsuka retai
I. Mackevičienė sako, kad per ir po pandemijos apsipirkimas internetu tapo neatsiejama jos gyvenimo dalimi. Nors į fizines parduotuves garsi moteris užsuka, tačiau tai daro retai. Ji atkreipia dėmesį, kad elektroninių parduotuvių skaičiui augant milžinišku greičiu, labai svarbu įsitikinti, kad prekė perkama iš patikimo pardavėjo, o ją pristatys patikima siuntų pristatymo tarnyba.
„Reikia netingėti perskaityti atsiliepimų apie internetinę parduotuvę, išsiaiškinti, per kiek laiko yra pristatomos prekės, ar tinka pristatymo būdas. Lietuvoje e. parduotuvės dažniausiai yra patikimos, bet perkant iš kitų šalių, vis dar pasitaiko apgavysčių – prekės neatitinka lūkesčių arba išvis neatkeliauja. O sąžiningos internetinės parduotuvės turėtų atsakingai rinktis patikimą siuntų pristatymo bendrovę, kad klientų patirtis būtų geriausia”, – pasakoja nuomonės formuotoja.
Kaip neprisipirkti, ko nereikia?
Daugiau nei 60 proc. siuntas gaunančių ir jas siunčiančių Lietuvos gyventojų labai svarbu, kad paštomatai būtų arti jų gyvenamosios vietos. I. Mackevičienė sako, kad ir ją galima įtraukti į šią statistiką.
„Aš apskritai labiau mėgstu pristatymą į paštomatą, o ne į namus. Mūsų šeimoje retai pasitaiko, kad kas nors visą dieną būtų namie ir galėtų laukti kurjerio. Visada renkuosi paštomatą, kuris yra arba netoli namų, arba netoli mano darbo vietos. Man labai svarbu siuntos pristatymo greitis ir tikslumas, nes gyvenant Vilniuje, jei reikėtų važiuoti pasiimti prekę į kitą miesto galą, tai užtruktų labai ilgai”, – svarsto nuomonės formuotoja.
Ne paslaptis, kad apsiperkant internetu labai lengvai paslysti ir įsigyti prekių, kurių jums galbūt net nereikia. Tačiau I. Mackevičienė sako atradusi būdą, kaip išvengti perteklinio apsipirkimo.
„Reikia turėti konkretų pirkinių sąrašą ir tiksliai žinoti, ko jums reikia. Turint tokį sąrašą, jį dar galima detalizuoti: pavyzdžiui, vaikams reikia purškiamo kremo nuo saulės, o mamai reikia veidui skirto kremo. Tiksliai užsirašiusi savo poreikius, išvengiu atvejų, kai nusiperku tris skirtingus kremus, kuriuos gal ir panaudosiu, bet jie nebūtinai man reikalingi”, – pataria moteris.
Ji sako, kad „gaudyti nuolaidas” gali bet kuris pirkėjas, tereikia įdėti šiek tiek pastangų. „Manau, kad per pandemijos laikotarpį visi išmokome ieškoti akcijų ir nuolaidų. Socialiniai tinklai pilni pasidalinimų apie akcijas. Taip pat reikia ieškoti ir lyginti, kur yra geriausios kainos, nesvarbu, kiek tu pats uždirbi. Aš labai mėgstu įvairias akcijas, man patinka sutaupyti. Jeigu matau, kad mano mėgstamas prekės ženklas siūlo nuolaidas, nebijau užsisakyti daugiau vienetų konkrečios prekės, pavyzdžiui, rūbų skalbimo priemonių, nes vis tiek žinau, kad prekes panaudosiu”, – patarimais, kaip sutaupyti, dalinasi verslininkė.
Internetu užsisako ir gėrimus, ir lempas
I.Mackevičienė ir pati valdo elektroninę parduotuvę, todėl itin atsakingai renkasi siuntų pristatytojus. Pasak moters, nuo kokybiško siuntų pristatymo dalinai priklauso ir jos verslo sėkmė.
„Man svarbu, kad paštomatų skyreliai būtų talpūs. Tai yra viena iš priežasčių kodėl, jeigu turiu galimybę, renkuosi „Smartpost Itella”. Esu pirkusi kelias stalines lempas, kurios buvo supakuotos į vieną dėžę ir niekas neužstrigo. Bet, aišku, šaldytuvo paštomatu neatsisiųsi”, – juokiasi žinoma moteris.
Be to, ji pabrėžia, kad dažnai perka prekes, kurios nėra atsparios temperatūrų skirtumams, pavyzdžiui, kosmetikos priemones, kvepalus ar gėrimus. Todėl nuomonės formuotojai labai svarbu, kad galėtų rinktis paštomatus, kurie stovi ne lauke, bet patalpų viduje. O šiandien daugiausiai vidinių paštomatų Lietuvoje turi „Smartpost Itella”.
„Mėgstu pirkti kombučą ar burbulinę arbatą. Ne visada turiu galimybę siuntinį atsiimti tą pačią dieną. Ir aš žinau, kad jei šios prekės gulėtų paštomate, lauke prie 20 laipsnių šalčio, jos arba užšaltų, arba būtų pažeistas stiklas. Tas pats ir vasarą, prie didelių karščių prekės taip pat gali būti pažeistos. Temperatūrų skirtumai gali pažeisti kosmetiką, kvepalus ar vaistus. Todėl ir renkuosi paštomatą viduje”, – pabrėžia moteris.
Apklausos rodo, kad vis daugiau klientų didesnį dėmesį skiria siuntų apsaugai nuo išorės veiksnių – karščio, šalčio ar drėgmės ir dėl to renkasi paštomatus, esančius patalpų viduje. I. Mackevičienė taip pat pastebi, kad prie tokių paštomatų nereikia stovėti eilėse, laukiant kol kiti pasiims siuntinius, mat kiekvienas skyrelis turi savo atskirą klientui skirtą kodą.