Kaunietė Miglė Jasaitytė (17 m.) keletą mėnesių dalyvavo Lietuvos sveikuolių sąjungos organizuojamuose susitikimuose paaugliams, kuriuos vedė vaikų ir jaunimo stovyklos „Laisvės kodas“ vadovė, GLRPWR sąmoningumą auginančių užsiėmimų paaugliams autorė Eglė Kislovski. Jauna mergina pritaikė paskaitose gautus patarimus ir sutiko pasidalinti savo atradimais.
Vienas sakinys pakeitė požiūrį į nesėkmes
Šiuos užsiėmimus atradau vieno jaunuolio Instagram paskyroje. Nutariau dalyvauti, nes susitikimo tema pasirodė naudinga ir įdomi. Sužinojau, kad galima valdyti savo emocijas, kad jos priklauso tik nuo manęs. Aš galiu pati pasirinkti liūdėti ar džiaugtis toje pačioje situacijoje. Šis vos vieno sakinio suvokimas apvertė mano reakciją į daugelį įvykių. Vienas iš jų buvo liūdesys dėl nesėkmingai parašytų savarankiškų ir kontrolinių darbų. Dar visai neseniai, prieš porą mėnesių, man būdavo skaudu gauti prastesnį pažymį už įvairius atsiskaitymus, kartais netgi verkdavau. Dabar reaguoju kitaip. Aš supratau, kad galiu džiaugtis ir mažesniu pažymiu. Jis man parodo, kad yra kur tobulėti, o tokių, kaip jis, bus dar labai daug.
Atkūrė santykį su mama
Vienas susitikimų buvo skirtas bendravimui su vyresniais, jaunesniais ir bendraamžiais. Nors tai gali atrodyti paprasta, nes kasdien mus supa daugybė žmonių, mokytis bendrauti tikriausiai teks visą gyvenimą. Supratau kuo skiriasi šios trys grupės ir kokius poreikius jos turi. Vyresnieji nemėgsta, kai jiems aiškina jaunesni už juos, turintys mažesnę gyvenimo patirtį.Todėl svarbu juos išklausyti, priimti jų patarimus (priimti nereiškia aklai klausyti), netgi tada, kai nesinori ir už juos padėkoti. Bendraujant su vyresniais svarbu nepamiršti: viską, ką norime pasakyti, perteikti klausiamąja forma. Būtent šis metodas padėjo sustiprinti mano ryšį su mama. Kai aš pradėjau jos klausti, o ne tik sakyti, ji atsivėrė ir aš pajutau jos malonumą pasakoti. Tai didelis džiaugsmas man! Pagaliau ji atviriau pasakoja apie viduje esančius dalykus.
Supratusi, kaip mano mamai svarbu mane mokyti ir kaip tai kuria gražų tarpusavio ryšį, aš pasiryžau padėti jai sodinti gėles. Ir, žinot, ką? Man tai labai patiko! Mano kambarys, buvęs be gelių, pasipuošė trimis paparčiais ir alijošiumi, o galvoje jau knibžda naujų augalų apgyvendinimo planai. Tad kviečiu ir jus išbandyti naujus dalykus, išgyventi netikėtas patirtis ir visą tai priimti su dėkingumu.
Išsivadavo iš pykčio ir nepasitenkinimo aplinkiniais
Iš Eglės sužinojau, kad visi mane supantys bendraamžiai yra tokie pat lygus, kaip ir aš, kad su jais viskas gerai. Ankščiau nesuprasdavau kitaip mąstančių ir pasaulį matančių bendraamžių, dažnu atveju laikiau juos prastesniais už save. Supratimas, kad mano draugai bei klasiokai yra tokie pat kaip aš, kad jų požiūris nuo mano požiūrio skiriasi dėl to, kad jie augo kitokioj aplinkoj, su kitokių požiūrių žmonėmis, kad pas juos susiformavęs kitoks mąstymas yra normalus ir netgi reikalingas, man padėjo išlaisvinti save iš ilgų apmąstymų, pykčio ir nepasitenkinimo aplinkiniais. Pasirodo, būtent aš esu priežastis blogų emocijų aplink mane, o ne aplinkiniai.
Atsiprašė klasiokų
Lyderystės tema mane labai palietė. Esu žmogus, mėgstantis lyderiauti, bet niekada šioje pozicijoje neišsilaikau ilgai. Daug kartų savęs klausiau, kas su manimi negerai? Kodėl man nepavyksta? Kodėl aplink esantys žmonės tokie puikūs lyderiai, o aš – ne? Į visus šiuos klausimus yra vienas atsakymas – man trūko žinių. Paskaitoje sužinojau, kad lyderis yra drąsus, meistriškas, atsparus puolamajai kritikai ir globėjiškas. Būtent globėjiškumo man ir trūko, kad tapčiau tikra lydere. Kaip aš galėjau būti lyderė, kai savo klasiokus maišau su žemėmis, o jiems paprašius pagalbos, susierzinus atrėždavau, kad neturiu laiko? Tik dabar gavusi žinias ir supratusi savo klaidas, aš mokausi būti globėjiška ir patikima. Pirmu žingsniu atsiprašiau savo klasiokų ir mokausi juos priimti tokius, kokie jie yra.
Laimė yra viduje, bet ne išorėje
Visa žinios, gautos per šiuos susitikimus, mažais žingsneliais veda mane į laimę. Nes laimė, kaip ir mintys ar įpročiai, yra kiekvieno iš mūsų viduje. Juos pakeitus atsiranda laimės jausmas. Manau, kiekvienas jaunas žmogus (ir ne tik) visų pirmą turėtų mokytis sąmoningumo, o tik po to kreipti savo dėmesį į mokykloje gaunamus pažymius, nes matematika ir kiti ,, rimti “ mokslai yra išorės dalykai, o ne vidaus. Laimė slepiasi viduje, o ne išorėje.
Vasaros stovykla vaikas ir jaunimui „Laisvės kodas“
Liepos 5-12 d. vyks Eglės Kilsovski vadovaujama vaikų ir jaunimo stovykla „Laisvės kodas“. Tai stovykla, skirta ne tik smagiam laisvalaikio praleidimui. Tai auginanti sąmoningumą, formuojanti pamatines vertybines nuostatas, keičianti jaunuolių požiūrį į gyvenseną, santykius ir aplinką erdvė, kurioje gimsta naujos draugystės, ryšys su sveikos gyvensenos autoritetais šalyje, naujos idėjos ir projektai.