Pandemija stipriai sujaukė influencerių rinkodarą – privertė juos keisti temas, kuriomis kalba, ir produktus bei paslaugas, kurias reklamuoja. Tačiau, kaip rodo skaitmeninės rinkodaros agentūros „SuperYou“, kartu su rinkos tyrimų bendrove „Kantar“, sudaryti įtakingiausių 2020-ųjų influencerių dešimtukai, dalis nuomonės formuotojų įtakos iš savo rankų nepaleido ir pačiu sunkiausiu laikotarpiu. Skelbiama, kad „Instagram“ lyderės poziciją, kaip ir metais anksčiau, sėkmingai išlaikė Karolina Meschino, „Facebook“ užkariavo „Beatos virtuvė“, o „Youtube“ įtakingiausiuoju tapo Laurynas Zmejauskas-Safas.
Skaitmeninės rinkodaros agentūra „SuperYou“ įtakingiausių šalies nuomonės formuotojų TOP dešimtukus skelbia antrus metus iš eilės. Šįkart sąrašas sudarytas išanalizavus nuomonės formuotojų aktyvumą 2020 metų birželio-spalio mėnesiais skirtinguose socialiniuose tinkluose: „Instagram“, „Facebook“ ir „Youtube“.
„Tyrimu siekėme pamatyti kuo įvairiapusiškesnį influencerių įtakos vaizdą. Analizavome viešai prieinamus ir matomus influencerių duomenis, tokius kaip sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (video peržiūros ir komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis. Papildomai atlikome ir dvi apklausas: apklausėme beveik 300 rinkodaros specialistų ir per 500 socialinių tinklų naudotojų, kas leido sudaryti išties reprezentatyvius įtakingiausių nuomonės formuotojų sąrašus“, – sako agentūros „SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis.
Tyrimas atliktas bendradarbiaujant su rinkos tyrimų bendrove „Kantar“, taip pat Lietuvos marketingo asociacija, padėjusia pasiekti rinkodaros specialistus, ir sklaidos partneriu – portalu Žmonės.lt. Tyrimo formulė įgyvendinta remiantis „Kantar“ ir „SuperYou“ surinktais viešai prieinamais statistiniais duomenimis (50 proc.), rinkodaros ekspertų apklausa (35 proc.), taip pat reprezentatyvia socialinių tinklų naudotojų apklausa (15 proc.).
Topuose – drąsūs ir nebijantys pasijuokti
Praėjusiais metais „Instagram“ buvo tas kanalas, kuris užtikrintai tapo svarbiausiu bendradarbiavimo socialiniu tinklu. Įtakingiausia socialiniame tinkle „Instagram“, kaip ir 2019-aisiais, tituluota socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino, turinti 367 tūkst. sekėjų, antrąją vietą užėmė fotografas, šokėjas Naglis Bierancas su 282 tūkst. sekėjų. Trečioje vietoje atsidūrė laidų vedėja ir kulinarinių knygų autorė Beata Nicholson, kurią „Instagram“ seka 167 tūkst. gerbėjų.
Savo pozicijas Beata Nicholson užsitvirtino ir „Facebook“ kanale. Čia jos puslapis „Beatos virtuvė“ karaliauja pirmoje sąrašo vietoje. Antroje „Facebook“ influencerių sąrašo vietoje puikuojasi turinį mamoms kuriančios tinklaraštininkės Soteros Šveikauskaitės puslapis „Babyblog.lt“, o trečioje vietoje – pirmojo karantino metu mamos parodijomis išgarsėjęs humoristinio turinio kūrėjas Edvinas Krupinskas.
Visgi šmaikštaus turinio kūrėjai aktyviausiai įtaką daro „Youtube“ platformoje. Įtakingiausiųjų sąrašo viršuje atsidūrė absurdo humoro turinio kūrėjas Safas, antras įtakingiausias – videotinklaraštininkas Paulius Mikolaitis, geriau žinomas Paul de Miko vardu, o trečiąją poziciją užsitikrino humoristas Mantas Bartuševičius.
Iškilti padėjo ir naujai įsiveržęs „TikTok“
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „SuperYou“ verslo plėtros vadovė Gintarė Surgutanovienė sako, kad šiemet labiausiai nustebino būtent „Youtube“ nuomonės formuotojų dešimtukas ir ypač pirmoje vietoje atsidūręs Safas. „Akivaizdu, kad šio influencerio sėkmę lėmė ilgalaikis, nuoseklus darbas, kuriant turinį ir bendradarbiaujant su prekių ženklais. Verta paminėti, kad išskirtinai humoristinio turinio kūrėjų lyderystė „Youtube“ platformoje rodo, jog prekių ženklai tampa vis atviresni ir savo prekės ženklų komunikacijos nebijo integruoti į drąsų turinį“ , – sako G. Surgutanovienė.
Anot jos, praėjusiais metais daliai influencerių į sąrašo aukštumas iškilti padėjo per pandemiją Lietuvoje išpopuliarėjęs socialinis tinklas „TikTok“. „Kūrėjams, greitai pritaikiusiems savo turinį šiam naujam tinklui, pavyko užsitikrinti didesnį populiarumą, nes šioje naujoje ir dar sunkiai nuspėjamoje platformoje lankosi didelė visuomenės dalis. Tad tokiems influenceriams kaip Safui ar Edvinui Krupinskui „TikTok“ išties padėjo sužibėti“, – sako „SuperYou“ verslo plėtros vadovė.
Pasisekimo sulaukia išnaudojantieji skirtingus kanalus
G. Surgutanovienė pastebi dar vieną tendenciją – bendradarbiavimą su prekių ženklais lengviau užsitikrina nuomonių formuotojai, aktyviai komunikuojantys bei kuriantys turinį ne viename socialiniame tinkle. Tokiu principu veikiantys influenceriai į savo turinį žiūri kaip į mini kampanijas, kurias integruoja keliems socialinių tinklų kanalams ir, tokiu būdu išplėtę savo auditoriją, tampa patrauklesni įvairiems prekių ženklams.
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „SuperYou“ įtakingiausiųjų šalies influencerių dešimtukai sudaryti atrinkus 200 populiariausių nuomonės formuotojų. Tiesa, vienas „Instagram“ ir „Facebook“ dešimtukuose esantis nuomonės formuotojas nesutiko būti įvardijamas.
Norintieji išsamiau susipažinti su atliktu tyrimu, tai gali padaryti apsilankę svetainėje www.influenceriureitingas.lt.