Nemažai šiuolaikinių verslų ar socialinių tinklų žvaigždžių už pelningą paskyrą instagrame turėtų dėkoti būtent žinomai rinkodaros profesionalei Monikai Ra. Socialiniuose tinkluose išgarsėjusi savo srities specialistė dalina aukso vertės patarimus, kurie galiausiai pasiteisina taip, kad priverčia aiktelėti net didžiausius skeptikus. Kaip tai veikia?
Klestėti instagrame gali visi
Jeigu naudojatės „Instagram“ platforma, tuomet tikrai bent jau būsite atkreipę dėmesį į dešimtis ar net šimtus tūkstančių sekėjų turinčias įžymybes ar įvairių prekių ženklų sėkmingas paskyras. Prie dalies jų klestėjimo bus prisidėjusi agentūros „Monika Ra Agency“ įkūrėja Monika Rachinštein, save pristatanti trumpiau – tiesiog Monika Ra. Ji pati savo paskyroje turi 62 tūkst. gerbėjų, ir visi jie Monika domisi dėl nemokamų patarimų apie rinkodarą socialiniuose tinkluose. Kaip tikina profesionalė, instagramas yra galingas rinkodaros įrankis įmonėms, norinčioms išplėsti savo veiklą ir padidinti siūlomų produktų ar paslaugų matomumą. „Jeigu jūsų verslas neturi instagramo profilio – neabejotinai prarandate pelną, nes šioje platformoje yra daugiau nei 1 milijardas aktyvių vartotojų visame pasaulyje. Iš šio skaičiaus 500 mln. vartotojų instagrame praleidžia kiekvieną dieną ir net 72 procentai aktyvių vartotojų nors kartą kažką bus pirkę pamatę čia reklamą. Tokie įspūdingi skaičiai garantuoja sėkmę verslui, nes teisingai komunikuojant galima pasiekti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinką“, – pasakoja Monika Ra.
Tikėtis didžiulės sėkmės per parą – neverta, nes teisingas komunikavimas instagrame reikalauja teisingos strategijos ir specifinių žinių. Tačiau neabejotinai bet kokio dydžio verslas šioje platformoje gali sulaukti sėkmės. Monika ne sykį pabrėžė, kad blogo produkto nėra, yra tik bloga rinkodara: „Iš patirties galiu pasakyti, jog sekėjų ir produktų pardavimo augimas vieniems užtruks kelias savaites, kitiems mėnesį, o tretiems – pusmetį. Viskas priklauso nuo kelių aspektų: veiklos, ar bus atstovaujamas viešumo nebijantis asmuo, strategijos. Instagramu dabar kasdien naudojasi daugiau žmonių nei bet kada anksčiau, todėl neprisijungti prie šios platformos – didelė klaida. Įmonės gali padidinti savo prekių ženklų žinomumą ir pasiekti tikslinę auditorija, todėl tokie koncernai kaip „Coca – cola“ ir „Adidas“ vieni pirmųjų pradėjo aktyviai veikti instagrame. Šiandien visi didieji pasauliniai prekių ženklai sėkmingai naudoja šią platformą.“
Vartotojai perka emociją
Užsienyje kuriami verslai jau seniai visas pajėgas metė į reklamą socialiniuose tinkluose, kuomet Lietuvoje kai kurie verslininkai vis dar dvejoja ar net nevengia iš to pasišaipyti. Ypač pandemijos metu pasijautė šios platformos populiarumas – nes kas aktyviai vedė instagramą, išties generavo didelius pardavimus. Kai kurie verslai, net didesnius, negu įprastai.
„Štai, kad ir kirpėjos ar kosmetologės. Grožio salonai buvo visiškai uždaryti, tačiau šios srities specialistai sėkmingai pardavinėjo kosmetinius produktus socialinėje erdvėje, – faktais dalinasi „Monika Ra Agency“ įkūrėja. – Tikrai daug verslų neišnaudoja galimybės tinkamai į save atkreipti dėmesį šioje socialinėje erdvėje galvodami, kad vos pasirodžius jo produktui visi iš karto jo ir užsimanys. Gi tokia gera prekė! Pirmiausia, reikia sukurti strategiją, kad vartotojas į gaminį ar paslaugą atkreiptų dėmesį, nes žmonės perka emociją. O kai pirkti dar ir patogu – juk kartais užtenka vos vieno mygtuko paspaudimo – kodėl pasiūlymu nepasinaudoti? Paspaudi nuorodą ir tavo pirkinių krepšelyje jau puikuojasi mėgstama skalbimo priemonė, džemperis ar šokoladinis batonėlis.“
O kurgi feisbukas?
Monika verslams pataria nepamiršti feisbuko ir savo paskyras valdyti tiek instagrame, tiek feisbuke. Tačiau šiai dienai akivaizdu, jog vartotojų įsitraukimas į instagramą yra net 10 kartų didesnis už feisbuką. Taip yra dar ir todėl, kad daugiausia aktyvių socialinių tinklų vartotojų naršymui naudoja mobiliuosius telefonus – instagramas tam pritaikytas labiau, nes yra kur kas patogesnis.
„Nuomonės formuotojai (influenceriai) taip pat gali pakelti įmonių pardavimus į kitą – aukštesnį lygmenį, padidindamas investicijų grąžą ir pasiekdamas demografinius rodiklius, kurių taip paprastai nepasiektumėte“, – įsitikinusi socialinių tinklų rinkodaros profesionalė. – Tik svarbu žinoti ir pačiam gerai suprasti, už ką nuomonės formuotoją visuomenė seka, ar jis atitinka jūsų kuriamo produkto tikslinę auditoriją? Dėl ko tinklaraštininkas yra vertinamas: už grožio ir stiliaus patarimus, receptus, galbūt influenceris yra medikas, interjero dizaineris daugiavaikė mama ar tėtis. Nemažai kas daro klaidą reklamai pasirinkdami nuomonės formuotoją, žiūrėdami tik į jo sekėjų skaičių, o ne į tai, kokia yra paskyros pagrindinė tema. Ir taip neretai nusivilia, nes sekėjų skaičius – dar ne viskas.“