Šeštadienis IKEA parduotuvėje Vilniuje prasidėjo neįprastai – prie darbuotojų komandos prisijungė mados dizaineris Robertas Kalinkinas. Savo kūryboje pasižymintis drąsa ir atvirumu naujovėms, šįkart jis vienai dienai įšoko į parduotuvės darbuotojo uniformą ir pirkėjams perdavė svarbią socialinę žinutę.
R. Kalinkinas šiemet prisijungia prie IKEA inicijuojamos socialinės kampanijos „Pastebėk smurtą” ir kartu su jais pristato riboto leidimo medžiaginių krepšių bei ženkliukų kolekciją. Darbas parduotuvėje tapo puikia galimybe apie šį projektą papasakoti kiekvienam besidominčiam lankytojui asmeniškai. Tačiau šalia kalbų jo laukė ir bendravimas su savaitgalį plūstelėjusiais parduotuvės klientais, ir tradicinė švediška „fika“ kavos pertraukėlė, į kurią kasdien susirenka parduotuvės darbuotojai.
Netrūko ir kuriozinių situacijų
Po trumpų kolegiškų pokalbių dizaineris buvo supažindintas su darbo vieta, taisyklėmis ir jau visai netrukus prekybos salėje aptarnavo pirmuosius pirkėjus.
„Mano kolekcija kartu su IKEA yra ilgo ir nuoseklaus darbo rezultatas, jau kurį laiką jų patalpose jaučiuosi kaip namuose, o pabūti tikru jų darbuotoju – dar viena smagi patirtis ir įdomus iššūkis. Bendrauti su klientais – man ne naujiena. Gal daugiau klausimų kilo dėl darbo kasoje“, – pasakoja pirkėjų dėmesio susilaukęs R. Kalinkinas.
Ypatinga socialinė misija
Bendraudamas su žmonėmis, dizaineris bandė atkreipti jų dėmesį į iniciatyvą „Pastebėk smurtą“, pasakojo, kodėl pats prisidėjo prie jos ir diskutavo, kaip galima visuomenėje pasiekti pokyčių.
„Statistika rodo, kad Lietuvoje įvairaus tipo smurtą patiria net kas penktas žmogus, tarp moterų tokių yra beveik trečdalis. Niekaip negaliu likti abejingas šiai jautriai temai. Savo kurtais krepšiais norėjau paskatinti žmones atsimerkti ir pagaliau pastebėti mus supančias problemas. Šiandien pirkėjai apie smurto prevenciją ir kodėl svarbu į tai aktyviai reaguoti, galėjo išgirsti tiesiai iš mano lūpų. Daug klausimų sulaukiau dėl krepšių dizaino, kūrybinio proceso ir panašiai“, – pasakoja žymus dizaineris.
R. Kalinkino kolekcijoje užkoduotos dvi svarbios žinutės: juodos spalvos krepšių centre išsiuvinėta akis simboliškai ragina nebūti abejingais, o iš stilizuotų automobilio saugos diržų pagamintos rankenos primena apie aukų išgyvenimus ir saugumą, kurio joms trūksta.
Prie socialinės atsakomybės kampanijos „Pastebėk smurtą“ gali prisidėti visi, kurie įsigyja riboto leidimo krepšius ir ženkliukus. Visas už juos surinktas pelnas, šalia kitų investicijų, bus skirtas Lietuvoje veikiančių šeimos krizių centrų atnaujinimui. Tą IKEA daro jau ne vienerius metus: bendrovės iniciatyva jau buvo atnaujintos patalpos viename didžiausių Lietuvoje Šeimos krizių centre Kaune.