„Balenciaga“ kūrybos direktorius Demna Gvasalia davė pirmąjį interviu nuo prekės ženklo reklamos skandalo praėjusiais metais.
2022 m. pabaigoje mados namai sulaukė kritikos dėl dviejų skirtingų reklaminių kampanijų,kurių vienoje buvo demonstruojami vaikai, laikantys meškiukus, kurie buvo aprengti odiniais drabužiais. Vaikai pozuojavo greta sekso žaislų, kokteilinių, šampano taurių, tinklinių kojinių bei kitų suaugusiems skirtų daiktų. Pristatydami šią reklaminę kampaniją, „Balenciaga“ mados namų atstovai teigė, kad naujoji šventinių dovanų kampanija orginaliai perteikia „Žaislų istorijas“. Ir vis dėlto ši reklaminė kampanija daugeliui nepasirodė originali – priešingai, veikiau atgrasi ir pažeidžianti vaikų teises. Daugelis piktinosi žvelgdami į reklaminės kampanijos nuotraukas, kuriose maži vaikai pozuoja rankose laikydami pliušinius krepšius-meškiukus, kurie apvilkti apranga, panašia į sadomazochistinius ir vergų vaidmenų drabužius.
Nors „Balenciaga“ prekės ženklo gerbėjų ir įžymybių atsakas buvo greitas, „Balenciaga“ atstovai atkreipė dėmesį į kilusį skandalą ir viešai atsiprašė už reklaminę kampaniją. Demna tuo metu taip pat paskelbė pareiškimą, pavadindama reklaminę kampaniją „netinkama“. Dabar gruzinų mados kūrėjas planuoja pailsėti ir sutelkti dėmesį į drabužių kūrimą. „Suprantu, kad mano darbas buvo laikomas provokuojančiu, bet ši konkreti situacija niekada nebuvo mano provokuojančio darbo dalis“, – pirmajam interviu po kilusio skandalo, duotam leidiniui „Vogue“, sakė Demna.
„„Balenciaga“ yra namas, kuriam jau daugiau nei šimtmetis ir jis yra paremtas stipriomis ir gražiomis kūrybinėmis vertybėmis, todėl aš buvau užsiėmęs, kad jis taptų aktualus šiuolaikinei publikai. Tačiau staiga buvome užpulti ir pažymėti kaip kažkas, kas visai nesame“, – sakė Demna. Demna teigė, kad jis buvo „sukrėstas“ ir „visiškai priblokštas“, kai sužinojo apie detales, kurias akyliausi prekės ženklo gerbėjai pastebėjo reklaminėje kampanijoje. Jis pavadino tai visišku „atsitiktinumu“, tačiau pažadėjo labiau įsitraukti į kiekvieną savo prekės ženklo reklaminės kampanijos idėjos detalę.
„Asmeniniu požiūriu aš, kaip „Balenciaga“ kūrybos vadovas, dabar turėsiu suabejoti absoliučiai viskuo. Tai tikrai pakeičia mano darbo pobūdį, kuris anksčiau buvo labiau instinktyvus. Turiu omenyje, daryti tai, kas gali būti laikoma provokuojamu vien todėl, kad pagalvojau: „O, tai smagu“. Tai bus mano mokymosi dalis: turėsiu brandesnį ir rimtesnį požiūrį į viską, ką išleisiu kaip idėją ar įvaizdį. Nusprendžiau grįžti prie savo šaknų mados srityje, taip pat prie „Balenciaga“ šaknų – kokybiškų drabužių, kurie nekuria šurmulio, gamybos“ , – interviu metu sakė Demna.
„Tai yra mano mokymosi dalis: turėsiu brandesnį ir rimtesnį požiūrį į viską, ką išleisiu kaip idėją ar įvaizdį. Nusprendžiau grįžti prie savo šaknų mados srityje, taip pat prie Balenciaga šaknų, kuri gamina kokybiškus drabužius – nekuria įvaizdžio ar šurmulio. Tai gali reikšti nukrypimą nuo įžymybių rengimo, nes Kim Kardashian prabilo apie ginčą ir atmetė kampaniją su Balenciaga po to, kai vaidino ankstesnėse mados namų reklamose.
Nei Nicole Kidman dabar Bella Hadid, kurios abi dalyvavo „Balenciaga“ 2023 m. pavasario reklaminėje kampanijoje, nekalbėjo apie kilusį skandalą. Tuo tarpu sugėdintas Kanye West ir toliau apsipirkinėja „Balenciaga“ parduotuvėse ir palaiko prekės ženklą, nepaisant to, kad „Balenciaga“ nusprendė nutraukti ryšius su reperiu, jo antisemitinėmis tiradomis ir „White Lives Matter“ marškinėliais.
„Žinote, kurti drabužius yra rimtas darbas. Tai nėra triukšmo, skandalų ar kitų dalykų kūrimas“, – apibendrino Demna.