@nepasakytagarsiai Instagram paskyros vaizdo įrašo akimirka
@nepasakytagarsiai Instagram paskyros vaizdo įrašo akimirka

Studenčių kūrybinė iniciatyva atskleidžia, kas slypi skirtingų kartų išgyvenimuose

Nors viešojoje erdvėje vis aktyviau kalbama apie emocinį raštingumą, visuomenėje vis dar gaji nuostata, kad jausmus geriau pasilaikyti sau. Ši tendencija ypač juntama skirtingų kartų bendravimo kultūroje, kur jautrios temos neretai lieka nuošalyje. Siekdamos atkreipti dėmesį į emocinio atvirumo svarbą, Vilniaus universiteto Kūrybos komunikacijos ketvirto kurso studentės pristato audiovizualinį projektą „Tai, kas nepasakyta garsiai”, kviečiantį kalbėti apie jausmus drąsiau ir atviriau.

Projektas jungia skirtingas kartas

Pasak projekto kūrėjų Ugnės Dambrauskaitės, Agnės Augustauskaitės ir Nidos Bradūnaitės, iniciatyva kilo iš noro sukurti paprastą ir visoms kartoms suprantamą būdą kalbėti apie jausmus.

„Norėjome išgirsti, kaip apie jausmus kalba skirtingo amžiaus žmonės – ką nutyli vaikai ir jaunimas, ko nepasako tėvai, o ką savyje nešiojasi senjorai. Tokie pokalbiai leidžia pamatyti, kad emocijos mus jungia labiau, nei galbūt manome”, – teigia iniciatyvos autorės.

Studentės pastebi, kad kasdieniuose pokalbiuose dažnai pritrūksta gilesnio susidomėjimo artimųjų vidiniu pasauliu ir jų patirtimis. Projektas siekia paskatinti žiūrovus ne tik susimąstyti apie tai, kiek kartais mažai žinome apie vieni kitus, bet ir patiems inicijuoti atviresnius pokalbius su savo artimaisiais.

Trumpi vaizdo įrašai – šiuolaikiškas būdas kalbėti apie jausmus

„Tai, kas nepasakyta garsiai” – audiovizualinė iniciatyva, kurioje skirtingų kartų atstovai atsako į įvairius jautrius klausimus. Jų mintys įamžinamos vaizdo formatu, o įrašai publikuojami „TikTok” ir „Instagram” platformose.

Pasak kūrybinės komandos, projekto komunikacija socialiniuose tinkluose pasirinkta neatsitiktinai. „Šiandien socialiniai tinklai yra vieta, kur žmonės ieško ne tik informacijos, bet ir emocinės atramos. Todėl pasirinkome būtent juos – trumpi vaizdo įrašai leidžia aiškiai perteikti pagrindinę žinutę ir kartu paskatina žmogų akimirkai sustoti bei pagalvoti”, – teigia studentės.

Anot kūrėjų, skaitmeninių platformų populiarumas tarp visų amžiaus grupių padeda pasiekti ir jaunimą, ir vis aktyviau socialiniuose tinkluose dalyvaujančius vyresnio amžiaus žmones.

Sukūrė erdvę „virtualiai išpažinčiai”

Projekto dalimi tapo ir virtuali erdvė, pasiekiama per QR kodą. Nuskenavę jį žmonės gali anonimiškai atsakyti į klausimus apie savo vidinius jausmus ir tai, ko dažnai neišdrįsta pasakyti garsiai.

Kūrėjos tikisi, kad ši erdvė taps alternatyvia emocinio atsivėrimo forma tiems, kuriems garsiai apie tai kalbėti yra sunku. „Kiekviena įrašo peržiūra, pasidalinimas ar „virtuali išpažintis” mūsų sukurtoje erdvėje reiškia, kad žmogus bent trumpam sustojo ir pagalvojo apie save. Tai jau yra žingsnis link emocinio uždarumo mažinimo”, – sako projekto komanda.

Studenčių iniciatyva – apie tikrą, ne paviršutinišką ryšį

Anot projekto kūrėjų, šiuolaikinė skubėjimo ir informacijos pertekliaus kultūra dažnai palieka mažai vietos tikriems pokalbiams. Nors socialinėse medijose vis daugėja turinio apie emocinę sveikatą, realiame gyvenime daugeliui vis dar sunku atsiverti.

„Mūsų tikslas – parodyti, kad kalbėjimas apie jausmus nėra silpnybė. Tikri pokalbiai apie emocijas ir išgyvenimus gali suartinti skirtingas kartas labiau nei bet kas kitas”, – teigia iniciatyvos autorės.