PRISIJUNK prie grupės SODAS DARŽAS KIEMAS
Euro 7
Automobilių tarša

Euro 7 standartas: kaip jis pakeis automobilių taršos reguliavimą Europoje?

Aplinkos tarša ir klimato kaita tampa vis aktualesnėmis temomis tiek Europos Sąjungoje (ES), tiek Lietuvoje. Siekiant mažinti transporto išmetamų teršalų kiekį, ES pristatė naują taršos reguliavimo standartą – Euro 7. Nors jis įsigalios tik 2025 m., šis reglamentas jau dabar kelia diskusijas tarp automobilių gamintojų, vairuotojų ir aplinkosaugos ekspertų. Kuo skiriasi Euro 7 nuo ankstesnių standartų, kokį poveikį jis turės automobilių rinkai ir kas laukia vairuotojų?

Kas yra Euro 7 standartas?

Euro 7 – tai naujausias Europos Sąjungos automobilių taršos reglamentas, kuris sugriežtina leistinas teršalų emisijų ribas tiek benzininiams, tiek dyzeliniams, tiek elektriniams automobiliams. Jis pakeis šiuo metu galiojantį Euro 6 standartą, kuris buvo įvestas dar 2014 m.

Naujojo standarto pagrindiniai tikslai:

Mažesnės azoto oksidų (NOx) ir kietųjų dalelių emisijos – siekiama sumažinti oro taršą miestuose.
Griežtesni reikalavimai elektriniams automobiliams – bus ribojamos padangų ir stabdžių išmetamos kietosios dalelės.
Ilgesnis ekologinių standartų galiojimas – automobiliai turės atitikti taršos reikalavimus ilgesnį laiką (apie 200 000 km arba 10 metų).
Tikslūs realaus važiavimo bandymai – matavimai bus atliekami skirtingomis kelio sąlygomis ir temperatūromis.

Euro 7
Automobilių tarša

Kaip Euro 7 paveiks naujus automobilius?

Naujieji reikalavimai reiškia, kad automobilių gamintojai turės investuoti į pažangesnes taršos mažinimo technologijas. Tai gali reikšti:

🚗 Brangesnius naujus automobilius – dėl papildomų technologijų automobilių kainos gali išaugti.
🔧 Sudėtingesnę techninę priežiūrą – automobiliuose gali būti įdiegta daugiau taršos kontrolės sistemų, kurios reikalaus reguliarios priežiūros.
Didesnę elektrinių transporto priemonių svarbą – dėl griežtų taršos normų automobilių gamintojai gali dar labiau orientuotis į elektromobilius.

Automobilių pramonė jau dabar kritikuoja Euro 7 standartą, teigdama, kad jo įgyvendinimas per trumpą laiką bus sudėtingas ir brangus, o didesnės gamybos sąnaudos galiausiai atsispindės ir galutinėje automobilio kainoje.

Automobilių tarša

Kas laukia dabartinių automobilių savininkų?

Nors Euro 7 bus taikomas tik naujiems automobiliams, senesnių automobilių savininkams taip pat gali tekti susidurti su pokyčiais:

🚘 Gali griežtėti techninės apžiūros reikalavimai – bus daugiau dėmesio skiriama išmetamųjų dujų kontrolei.
🏙️ Kai kuriuose miestuose gali būti ribojamas taršesnių automobilių eismas – tai jau įprasta tokiose šalyse kaip Vokietija, Prancūzija ar Italija.
💰 Galimi papildomi mokesčiai taršiems automobiliams – Lietuvoje jau dabar galioja registracijos mokestis taršiems automobiliams, o ateityje jis gali didėti.


Kaip tai paveiks Lietuvos vairuotojus?

Lietuvoje vidutinis automobilių parkas yra gana senas – dauguma automobilių yra daugiau nei 10 metų amžiaus. Naujas Euro 7 standartas greičiausiai neturės tiesioginio poveikio naudotų automobilių rinkai, tačiau ilgainiui gali paskatinti senų, taršių automobilių atsisakymą.

Galimi pokyčiai Lietuvoje:

📉 Didesnė naudotų automobilių paklausa – kol nauji automobiliai brangs, naudoti automobiliai su Euro 6 standartu gali tapti patrauklesniu pasirinkimu.
🔌 Daugiau paramos elektromobiliams – tikėtina, kad valstybė skatins elektromobilių įsigijimą taikydama subsidijas ar mokestines lengvatas.
🚦 Eismo apribojimai taršiems automobiliams miestuose – Vilnius ir kiti miestai gali įvesti žaliąsias zonas, kuriose taršūs automobiliai negalės važinėti.

Mano išsaugoti straipsniai