Kiekvienais metais didžiausias gimstamumas Lietuvoje užfiksuojamas gruodžio mėnesį. Tačiau – ne naujagimių, o idėjų. Šiemet gruodžio 16 d. Vilniuje, „Litexpo“ parodų rūmuose, „gims“ dar 40 unikalių naujų idėjų.
Kol kiti ieško dovanų artėjančioms šventėms, studentai iš visos Lietuvos rimtai ruošiasi geriausių marketingo darbų parodai „Idėja 2009“.
Šešių metų projekto „Idėja“ patirtis rodo, kad sumąstyti kažką naujo ir originalaus, tampa vis sudėtingiau, tačiau studentai nepraranda kūrybiškumo.
„Vienų sukurti produktai kartoja ankstesnių metų dalyvių idėjas, kiti įdomiai pritaiko užsienio rinkos patirtį, treti – sugeba nustebinti ir pateikti tikrai unikalių sprendimų,“ – pasakojo projekto vadovas, VU EF Marketingo katedros docentas Algis Gaižutis.
Paroda šiemet tikrai turės kuo nustebinti – nuo būsimų vadybininkų sumodeliuotų intymių higieninių „sėdinukų“, prieš sėdant ant unitazo tvirtinamų prie vartotojo sėdmenų, iki fizikų sukurtų kalbančių biliardo kamuoliukų.
Vienų idėjų autoriai produkto sėkmę bando įvertinti, kurdami gerbėjų grupes socialiniuose tinkluose, kiti konsultuojasi su valstybinių įstaigų specialistais.
Pieštuko su valgomu saldymedžio galu idėją „Facebook“ tinkle palaiko jau virš 600 žmonių. Tuo tarpu naujos kartos alkotesterio, sujungiamo su mobiliuoju telefonu ar nešiojamu kompiuteriu, idėjai pritarė Susisiekimo ministerijos vadovybė.
Paklausti studentai, kodėl dalyvauja parodoje, dauguma teigia, kad „Idėja“ yra naudingas eksperimentas, ypač kai turima gerų minčių, bet trūksta praktinės patirties.
Dalyviams projektas tampa marketingo virtuve, kurioje nors yra gaminama „plastikiniais įrankiais“, bet gero recepto tai negadina. Studentai už šaunų pasirodymą parodoje taip pat gauna papildomą įvertinimą savo aukštojoje mokykloje, arba, kaip sako šių metų parodos tema, – būsimieji marketingo specialistai mokosi „taupyti su idėja“.
Gruodžio 16 d. „Litexpo“ parodų rūmuose nuo 10 val. studentų darbai bus eksponuojami stenduose ir vertinami 20 komisijos narių iš įvairių aukštųjų mokyklų ir verslo organizacijų.
Taip pat vyks seminarai, kuriuose kavinių tinklo „Coffee Inn“, reklamos agentūros „Milk“ ir interneto sprendimų kompanijos „Gaumina“ vadovai papasakos apie savo idėjų lopšius. Įėjimas į parodą ir visus renginius – nemokamas.
„Idėja“ yra nekomercinis, VU Ekonomikos fakulteto studentų organizuojamas projektas, organizuojamas nuo 2004 m. ir užbaigiamas marketingo darbų paroda, kurios metu studentai pristato savo sukurtus unikalius produktus ir paslaugas. Praėjusiais metais „Idėja 2008“ parodą aplankė apie 800 žmonių.