NET 53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI

Ateities mokykla – be mokytojų?

Kokia turėtų būti ateities mokykla? Ką galima pakeisti, kad mokytis būtų paprasčiau ir įdomiau, o gautos žinios atitikų ateities gyvenimo poreikius? Moksleiviai iš Ariogalos ir Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijų praėjusią savaitę dalyvavo Britų tarybos projekte „Challenges in Schools“, kur ateities mokyklos viziją kūrė kartu su 12 šalių moksleiviais.
Projekte dalyvavęs Audrius Siliūnas DELFI gatvei sutiko papasakoti, ką Lietuvos mokyklose jis keistų pirmiausia.

Ko trūksta mūsų mokykloms?

Projekto metu, pasisėmęs idėjų iš užsienio moksleivių, dvyliktokas Audrius Siliūnas (18 m.) iš Ariogalos gimnazijos pirmiausia keistų mokymosi sistemą.

„Mokytojai turėtų išmokti sudominti moksleivius. Jie turėtų ne tik išdėstyti medžiagą, bet ir motyvuoti mokinius, informaciją pateikti skirtingais būdais. Moksleiviai dabar mokosi nuo testo iki testo, įgytos žinios – antroje vietoje”, – pastebi A. Siliūnas.

DELFI gatvė: o kaip sudominti moksleivius?

Audrius: pavyzdžiui, netradicinės pamokos: biologijos pamoka gamtoje, fizika – gatvėje. Juk galima gyvu pavyzdžiu išsiaiškinti, kaip veikia automobilis. Kai matai, kad žinios pritaikomos praktiškai, atsiranda kur kas didesnis noras išmoki.

Anot dvyliktoko, mokiniai taip pat turėtų išmokti, kaip mokytis efektyviai. Mokytojas čia tarptų pagalbininku: paaiškintų, kur ieškoti informacijos, atrinktų, kas svarbiausia. A. Siliūnas pastebėjęs, kad vyresnio amžiaus mokytojai dažnai atpasakoja vadovėlius, o moksleivių į darbą neįtraukia, jų nesudomina.

„Daug ydų turi ir mūsų švietimo sistema. Lietuvos mokykloms trūksta moderniųjų technologijų. Pavyzdžiui, moksleiviai iš Airijos pasakojo, kad mokykloje kiekvienas moksleivis gauna po nešiojamąjį kompiuterį, kurie palengvina mokymosi procesą”, – sako A. Siliūnas.

DELFI gatvė: kokia turėtų būti ateities mokykla?

Audrius: pritaikyta individualiems poreikiams, saugesnė – mokyklos turėtų griežčiau žiūrėti į alkoholio vartojimą bei rūkymą. Taip pat modernesnė technologiškai.

Mokykla be mokytojų?

Labiausiai moksleiviui iš Ariogalos įsiminė projekte svarstyta mokyklos be mokytojų idėja. „Mokykla taptų viešaisiais namais, dirbančiais visą parą. Ji labiau primintų biblioteką, kur moksleivis visą informaciją susirastų savarankiškai. Mokykla tik nustato atsiskaitymų laiką, o kaip viską sugebėsi išmokti – tavo reikalas”, – pasakoja A. Siliūnas.

Apie projektą

Kovo 1 – 3 dienomis vykusiame Britų tarybos projekte „Challenges in Schools” (www.challengesinschools.net) dalyvavo 70 moksleivių iš 12 valstybių. Po pusės metų parengiamųjų darbų, moksleiviai ir mokytojai Budapešte kartu kūrė ateities mokyklos viziją. Lietuvą atstovavo du moksleiviai iš Klaipėdos „Vėtrungės” ir Ariogalos gimnazijų bei jų mokytojai.

Keli svarbūs pokyčiai, kuriuos pabrėžė konferencijoje dalyvavę moksleiviai:

· Mokymasis vyksta ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų;

· Mokymasis turi atitikti ateities gyvenimo poreikius;

· Reikia mokyti tėvus, kad jie galėtų paremti moksleivius mokymosi procese;

· Technologijos gali remti mokymosi procesą bet kuriuo metu ir bet kur;

· Technologijos gali suteikti mokytojui laisvės ir taip padėti mokiniui.

Mano išsaugoti straipsniai