1996-ieji tuometiniam sėkmės aukštumas pasiekusios grupės „Sepultura“ lyderiui Maxui Cavalerai turbūt buvo vieni svarbiausių, chaotškiausių metų ir asmeniniame, ir profesiniame gyvenime. Sunkūs išbandymai, tekę muzikanto šeimai, nesusipratimai grupėje nulėmė tuomet sunkiai suvokiamas permainas – Maxas Cavalera paliko „Sepulturą“, kuri be šio vokalisto, muzikos ir tekstų autoriaus, tuomet buvo sunkiai įsivaizduojama.
Vienos populiariausių metalo grupių ir jos lyderio ateitis staiga pakibo ant plauko…
Tačiau tiek likusi trijulė, tiek Maxas Cavalera pasirodė nė neketinantys susitaikyti su sunkumais ir sustoti kurti. Atvirkščiai – ekspresyviems kūrėjams buvo būtina išlieti susikaupusias emocijas. Taigi, netrukus „atskalūnas“ buvo pasirengęs naujam, jau savarankiškam savosios sielos skrydžiui.
Į naująją grupę, pavadintą „Soulfly“, jos įkūrėjas atsinešė tas idėjas, kurias buvo pradėjęs įgyvendinti tuo metu paskutiniajame „Sepultura“ albume „Roots“.
Tai – galinga ritminė sekcija, stipriai įtakota tribal atspalvių (o tuo metu tai sunkiosios muzikos pasaulyje dar nebuvo įprasta), nesudėtingi, tačiau galingi žemų tonų gitarų rifai, ir su niekuo nesumaišomas, tarsi nežaboto instinktyvumo įsikūnijimas – Maxo Cavaleros vokalas.
„Roots Bloody Roots“ – štai daina, būtent tas stilius, kurį aš noriu plėtoti toliau, aš noriu išlikti primityvus, dar primityvesnis nei anksčiau“, – taip naujausias kūrybines gaires apibrėžė Maxas Cavalera, pristatydamas debiutinį, 1998-aisiais pasirodžiusį to paties pavadinimo „Soulfly“ albumą.
Tačiau išlaikydamas jau įprastus bruožus, autorius tuo pačiu pasistengė žengti žingsnį pirmyn. Pasak jo, „Sepulturoje“, kurioje dalis muzikantų buvo linkę groti labiau tradicinį metalą, to siekti buvo sunku. Jau nuo pat pirmojo albumo atsiskleidė Maxo Cavaleros polinkis į dar drąsesnius eksperimentus, derinant pačią įvairiausią muziką.
Visų pirma kūryboje galima justi dar daugiau hardcore įtakos, kuri nors ir nebuvo svetima „Sepulturos“ muzikai, tačiau taip stipriai išreikšta nebuvo.
Antra, gana netikėtai debiutinį albumą tiek muzikine, tiek emocine prasme praturtino reggae, hiphop elementai.
World muzikos įtaka klausytoją pakylėjo dar aukščiau – ten, kur galima sutikti tarsi su metaline muzika nieko bendra neturinčius „Dead Can Dance“.
Šiuos sumanymus „Soulfly“ įkūrėjui padėjo įgyvendinti ne vienas daugiau ar mažiau žinomas kviestinis muzikantas.
Nenuostabu, kad šio ekspresyvaus albumo tematika daugiausia perteikė to meto įvykius ir verdančias emocijas netikėtumų pilname Maxo Cavaleros asmeniniame gyvenime: artimo žmogaus mirtį, išdavystes, nepasitikėjimą, pavydą, pyktį, nesugebėjimą susivaldyti bei pastangas vėl pakilti. Pakilti naujam sielos skrydžiui.
Debiutinį albumą apibendrinti turbūt labiausiai tiktų paties autoriaus žodžiai: „Tai albumas, kurio nebūčiau įrašęs su „Sepultura“, nes tai muzika, apie kurią galima pasakyti – ne, per daug važiuoja stogas“.
Maxo Cavaleros ir „Soulfly“ koncertas įvyks kovo 18 d. Vilniuje, „Forum palace“, klube „balsas.lt“. Kartu su „Soulfly“ šiame renginyje taip pat dalyvaus kiti atlikėjai – tai trash metal atstovai „Incite“ iš Arizonos (JAV).
Daugiau informacijos apie „Soulfly“