Šiandien Paryžius nuščiuvo – mados savaitės metu pristatyta naujausia „Dior“ kolekcija. Tai dar vienas dizainerio Johnatano Andersono debiutas, šį kartą skirtas moterims. 2026 m. pavasario ir vasaros kolekcija alsavo gaiva, moderniai interpretuotais mados namų kodais ir žaismingais siluetais.
Nauja mados namų era
„Dior“ 2026 m. pavasario ir vasaros kolekcijos moterims pristatymas prasidėjo senais vaizdo įrašais. Daugiabriauniuose ekranuose matyti vintažiniai „Dior“ modeliai ir filmuota archyvinė mados namų medžiaga. Tai tarsi duoklė legendinių mados namų istorijai, kadruose – ne tik Christiano Dioro kūryba, bet ir dizainerės Marios Grazios Chiuri, kurią šįmet pakeitė Johnatanas Andersonas.
Sėdėdamos pirmoje šou eilėje šį filmą stebėjo mados ir pramogų pasaulio garsenybės: Carla Bruni, serialo „Trečiadienė“ žvaigždė Jenna Ortega, Anya Taylor-Joy, Rosalia, Willow Smith, Johnny Deppas, dainininkai Jisoo ir Jimin bei kitos žvaigždės. Čia apsilankė ir pirmoji Prancūzijos ponia Brigitte Macron bei prabangos prekių grupės LVMH vadovas Bernard Arnault.
Netrukus archyvinius kadrus rodantys ekranai ėmė mirgėti lyg vaizdams patekus į laiko mašiną, o salei nušvitus sterilia balta šviesa pasirodė pirmieji modeliai. „Dior“ atvertė naują baltą lapą, kuris žymi ir naują šių mados namų erą.
Duoklė mados namų istorijai
Naujoje 2026 m. kolekcijoje galima išvysti ne vieną įkvėpimą iš daugiau nei 70 metų besitęsiančios „Dior“ istorijos. Kai kurios interpretacijų regėtos dar birželio pradžioje pristatytoje vyrams skirtoje kolekcijoje. Viena tokių – Christiano Dioro 1948-1949 m. rudens ir žiemos kolekcijos suknelė „Cyclone“, išsiskyrusi lankstyto audinio klostėmis ties nugarine dalimi. Šiomis klostėmis vyrams skirtoje kolekcijoje J. Andersonas puošė plačius „cargo“ stiliaus šortus, o moterų kolekcijoje – trumpučius sijonus ir perregimo audinio vakarines sukneles.

Archyvinių įkvėpimų būta ir daugiau, nuo A linijos suknelių, garsiojo „Bar“ kostiumėlio iki Christiano Dioro pamėgtos spalvinės gamos: šviesaus pilko atspalvio, pastelinės rausvos ir žydros.
Daug dėmesio skirta kaspinams ir jų interpretacijoms. Vyriškoje kolekcijoje kaspino motyvas, pritaikytas populiarių Christiano Dioro kvepalų „Miss Dior“ flakonui, interpretuotas modeliams parišant XIX a. stilistikos kaklaskares. Tokiomis kaklaskarėmis puošti ir moteriškos kolekcijos modeliai.
Dideliais tarsi paminkštintais kaspinais dekoruotos drapiruoto audinio vakarinės suknelės. Kitos kokteilinės suknelės pasiūtos iš supintų audinio juostų, tarsi kaspinas būtų dekonstruotas.
Dar viena įdomi detalė – negatyvios kaspino kilpos suformuotos ertmės, pritaikytos švarkelių apačiai bei suknelių iškirptėms, lyg kaspinas būtų integruotas į rūbą.
Kaspinų motyvus galima pastebėti ir aksesuaruose. Išskirtinio dėmesio sulaukė kaspinėliais dekoruoti elegantiški atlaso aukštakulniai, kuriems modernumo suteikė neįprasta pado forma. Kaspinų motyvai panaudoti naujo dizaino rauktos odos delninėms bei rankinėms.
Aukštosios ir kasdienės mados derinys
Šioje kolekcijoje dizaineris J. Andersonas aukštąją madą drąsiai supynė su kasdieniais siluetais, taip tarsi siekdamas patraukti jaunesnius mados namų klientus. Pristatyti džinsai, trikotažiniai kostiumėliai, trumpi denimo sijonai, megzti apsiaustai, polo stiliaus marškinėliai ir minkštesni, tarsi sukritusios odos rankinių siluetai.
Čia pat naujai pažvelgta į retesnius siluetus, pavyzdžiui, XX a. I p. „robe de style“ sukneles išplatintais klubais. Jų siluetas pritaikytas ir suknelėms, ir sijonams. Daug darbo skirta audinių puošybai siuvinėjimais, dekoruojant juos blizgančiomis gėlėmis, mažyčiais audinio žiedlapiais ir kitais faktūrą suteikiančiais elementais. Papildomos dramos kolekcijai suteikė plačiakraštės skrybėlės, įkvėptos XVIII a. siluetų.