Per Kalėdas vis dažniau renkamasi dovanoti ne konkretų daiktą ar paslaugą, o dovanų kortelę. Tarptautinės rinkos tyrimų agentūros „Persistence Market Research“ duomenimis, dovanų kortelių rinka sparčiai auga – vien Europoje dovanų kortelių rinkos vertė šiemet jau pasiekė apie 65 mlrd. eurų. Prognozuojama, kad ši rinka gali išaugti iki 105 mlrd. eurų vos per kelerius metus. Dovanų kortelių bumą prieš šventes stebi ir prekybininkai.
„Šiemet dar labiau aišku: pirkėjai nebenori spėlioti, ko žmogui reikės. Jie renkasi dovaną, kuri garantuoja laisvę. Dovanų kortelė tapo universalia dovana, su kuria niekada neprašausi pro šalį“, – sako Paulius Pocius, „Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas.
Trečdalis metinių pardavimų – per gruodį
Gruodį tradiciškai parduodama apie trečdalis visų per metus nuperkamų „Akropolio“ dovanų kortelių. Tai rodo, kad pirkėjai vertina ne tik patogumą, bet ir tai, kad dovana iš tiesų bus panaudota.
Pasak P. Pociaus, dažniausiai įsigyjamos „Akropolio“ dovanų kortelės, kurių vertė 50 ir 100 eurų.
„Vienas iš dovanų kortelės privalumų – jų prieinamumas. Dovanų kortelę labai lengva įsigyti, tai galima padaryti ir internetu. Tad prireikus dovanos net ir paskutinę akimirką, visada galima padovanoti universalią ir praktišką dovaną. „Akropolio“ dovanų kortele galima atsiskaityti daugelyje prekybos centro parduotuvių, atsiskaitymų už pirkinius skaičius nėra ribojamas“, – teigia P. Pocius
„Akropolio“ dovanų korteles žmonės linkę panaudoti atsiskaitant ne tik drabužių ar avalynės parduotuvėse, bet ir „Maximoje“, „Eurovaistinėje“, kavinėse bei pramogų vietose už leidžiamas atsiskaityti prekes ar paslaugas.
„Dovanų kortelėms negalima atsiskaityti už alkoholį, tabako gaminius, loterijos bilietus ir panašiai. Taip pat jos nėra keičiamos į grynuosius pinigus. Nors mūsų dovanų kortelės galioja 6 mėnesius, o prireikus jų galiojimo laiką galima pratęsti dar 6 mėnesiams, pastebime, kad „Akropolių“ lankytojai nėra linkę delsti. Pirmieji dovanų kortelių atsiskaitymai fiksuojami iškart po Kalėdų“, – komentuoja P. Pocius.

Dovanoja įspūdžius
Kad gruodis yra dovanų kortelių piko mėnuo, rodo ir stipriai išaugantys „Geros dovanos“ dovanų kortelių, kuponų bei čekių pardavimai.
„Per šventinį laikotarpį „Geroje dovanoje“ fiksuojame apie 25 proc. metinių pardavimų. Džiugu, kad kasmet matome vis didėjančią tendenciją rinktis įspūdžių dovanas. TOP dovanų sąraše išlieka pasirenkamos vertės „Įspūdžių dovanų kortelė“, kuri suteikia galimybę atrasti norimas paslaugas ir pramogas iš beveik 4 tūkst. pasiūlymų“, – teigia „Gera dovana“ vadovas Ernestas Vasiliauskas.
Pasak jo, populiarūs ir teminiai dovanų rinkiniai, taip pat vis daugiau žmonių renkasi kino, teatro, gurmaniškas, masažų ir SPA, poilsio su nakvyne dovanas.
„Per šventes žmonės būna ir aktyvesni – ieško, kuo ir kaip nustebinti artimuosius, ir dosnesni – dovanų vertė svyruoja nuo 50 iki 100 Eur. Nepaisant to, mes norime visiems suteikti galimybę atrasti poreikius ir biudžetą atitinkančias įspūdžio dovanas, todėl asortimente siūlome pramogų, nuotykių ir įvairiausių dovanų idėjų nuo 4 iki 3000 eurų“, – pabrėžia E. Vasiliauskas.
Dovanų kortelių populiarumas patvirtina dovanų pasirinkimo tendencijas: žmonės nori dovanoti tai, kas iš tikrųjų bus panaudota, ir išvengti dovanų, kurios dulkės stalčiuje. Universalumas, patogumas ir galimybė dovanoti patirtį – šios trys priežastys ir toliau skatina sparčiai augti tiek prekybos centrų, tiek įspūdžių dovanų segmentams.






