Artėjant Kalėdoms, siunčiamų ir gaunamų siuntų srautai Lietuvoje tradiciškai išauga bent kelis kartus. Tai – metas, kai dovanos keliauja ne tik tarp miestų, bet ir tarp valstybių, paštomatai pildosi akimirksniu, o kurjeriams tenkantis krūvis muša metų rekordus. Kaip elgtis, kad džiaugsmingas išsvajotos siuntos laukimas nekeltų streso ne tik mums, bet ir kitiems?
Nebūna dienos kai paštomai neužpildyti
Šventiniu laikotarpiu praktiškai nebūna dienos, kad paštomatai nebūtų užpildyti visu pajėgumu. Norėdami laiku pristatyti visas siutas, kurjeriai dažnai imasi ir papildomų priemonių – pavyzdžiui, labiausiai apkrautus paštomatus pildo 2-4 kartus per dieną, o kartais, esant itin dideliam siuntų kiekiui, siunčia laiškus ar SMS žinutes klientams su kvietimu tam tikru metu atsiimti savo siuntą tiesiai iš kurjerio transporto priemonės.

„Tiesa, tokius pranešimus klientams siunčiame tik tuomet, kai konkrečioje vietovėje visi paštomatai būna visiškai užimti. Deja, prieššventiniu laikotarpiu tokių dienų yra dauguma. Tad esame labai dėkingi visiems, kurie atranda laiko ir savo siuntą atsiima tiesiai iš kurjerio autobusiuko“, – sako „SmartPosti“ operacijų vadovas Vaidotas Kirkickas.
Jei žmogus siuntos neatsiima, tuomet ją bandoma dar kartą patalpinti į tą paštomatą, kurį žmogus yra nurodęs. Jei paštomatas visiškai užimtas, kurjeriui tenka siuntą atvežti kitą dieną arba nukreipti ją į kitą paštomatą, kuriame yra laisvų vietų.
„Šventinio laikotarpio realybė reikalauja greitesnio viso proceso judėjimo. Operatyviai atsiėmęs savo gautą siuntą, žmogus atlaisvina paštomato skyrelį, į kurį gali būti talpinama kita siunta“, – pabrėžia „SmartPosti“ atstovas.
Šventinis siuntų „konvejeris“
Šventinio laikotarpio siuntų logistiką V. Kirkickas siūlo įsivaizduoti kaip didelės gamybinės įmonės konvejerį.
„Kiekviena šio proceso dalis pritaikyta tam tikram veiksmui, atliekamam per tam tikrą laiką. Jei kažkuris veiksmas užtrunka ilgiau nei planuota, sutrinka visa „konvejerio“ grandinė. Kitaip tariant, nuo kiekvieno iš mūsų priklauso, kaip greitai ir sklandžiai keliaus tūkstančiai siuntų“, – palygina „SmartPosti“ atstovas.
Tuo pačiu principu, pasak jo, veikia ir žmonių kuriama nuotaika.
„Artėjant Kalėdoms, be džiaugsmo ir švenčių laukimo, neretai didėja ir patiriamas stresas: reikia supirkti dovanas, pasiruošti šventinį stalą ir sutvarkyti dar daugybę visokiausių reikalų, dalis kurių tikrai gali suerzinti. Kartais šį susierzinimą išliejame ant visiškai niekuo dėtų žmonių, o jie jį „perduoda“ dar kitiems. Mūsų darbuotojai taip pat neretai tampa klientų nusivylimo ar netgi visiškai neslepiamo pykčio bei agresijos taikiniu“, – pasakoja V. Kirkickas.
Jis pripažįsta, kad žmogiškųjų klaidų ypač prieššventiniu laikotarpiu neįmanoma išvengti, bet pabrėžia, kad siuntų pristatymo bendrovių darbuotojai nenori nei specialiai pakenkti, nei sugadinti kažkam nuotaiką.
Kodėl verta nedelsti ir atsiimti siuntą kuo greičiau?
Greitas atsiėmimas – tai ne tik asmeninis džiaugsmas pagaliau gavus lauktą siuntą, bet reali pagalba visai logistikos sistemai. Kuo trumpiau siunta užima paštomato vietą, tuo efektyviau dirba visa siuntų pristatymo grandinė.
„Atlaisvintas paštomato skyrelis iš karto gali būti naudojamas kitai siuntai. Dėl to visa siuntų grandinė juda greičiau, mažėja perkrovų rizika ir tikimybė, kad siunta atsidurs kitame paštomate ar vėluos. Žmogui siuntos neatsiėmus, siunta keliauja atgal į terminalą ir bandome susisiekti su gavėju. To nepavykus padaryti, siuntą išsiunčiame siuntėjui atgal“, – pasakoja „SmartPosti“ operacijų vadovas.
Žmonėms, besirūpinantiems savo aplinka bei klimato kaita, svarbu ir tai, kad greičiau atlaisvinami paštomatų skyreliai reiškia ir mažiau pakartotinių kurjerių važiavimų, optimalesnius maršrutus bei mažesnį šiltnamio efektą sukeliančių dujų pėdsaką.
„Neatidėliodami ir atsiimdami gautą siuntą jau tą pačią dieną, mes ne tik patys sau pasidovanojame džiaugsmo ir apsisaugome nuo bereikalingo streso, bet nuo negatyvių jausmų apsaugome ir kitus žmones. O būtent tai ir yra Kalėdų esmė“, – apibendrina V. Kirkickas.







