Džinsas – bene mėgstamiausias laisvalaikio audinys. Iš jo siūti drabužiai visuomet atrodo stilingai, lengvai derinami prie kitų aprangos detalių. Šį kartą apie džinsus pasakoja dizainerė Diana Paukštytė, kuri vasarą pradėjo bendradarbiauti su vienu žinomiausių ženklų lietuviškos mados padangėje.
Kaip prasidėjo bendravimas su „Pando“, kuo artima šio ženklo kūryba?
Tiesą pasakius bendradarbiavimo užuomazgos prasidėjo labai netikėtai ir gana paprastai. Tiesiog vieną gražią vasaros dieną sulaukiau skambučio iš pandos (bent jau taip prisistatė pašnekovas) ir pasiūlė imtis šios avantiūros. Po ilgų ir varginančių derybų, 3 nemigos naktų beliko sutikti. O jei rimtai, supratau, kad noriu dirbti su šiuo ženklu, nes man patiko jų idėja ir kūryba. Be to, kaip vėliau įsitikinau, su pandom dirbti labai lengva, nes mūsų mintys ir kūrybinė kryptis sutapo: abiem nesvetimi iš džinso kuriami modeliai.
Papasakokite apie naują kolekciją?
Visų pirma, į kolekciją sudėjome galybę laiko ir jėgų, kurias, tikiuosi, vainikuos jos pristatymas ne viename mados renginyje, taip pat ir „Mados Infekcijoje“. Nors visi modeliai gana originalūs ir išskirtiniai, džinsui apdoroti yra panaudotos aukščiausios technologijos, tausojančios gamtą. Nusidėvėjimo efektai išgauti lazeriu, o tamsios džinsinės kelnės apdorotos ekologiška guma (būdas, kuris suteikia neapdirbto džinso efektą – „Raw“). Be džinso taip pat bus galima pamatyti languotas kelnes bei išskirtinio rašto megztuką.
Kam skirta naujoji kolekcija?
Kaip ir minėjau mano ir „Pando“ idėjos labai panašios, neapsiribojame konkrečiu amžiumi, socialiniu statusu ar šeimynine padėtimi, tiesiog kuriame drabužį žmogui, kuris nori išsiskirti ir nepaisyti nusistovėjusių stereotipų. Gal net šiek tiek maištaujančiam prieš banalias normas ir įsitikinimus. Ne veltui visada pabrėžiame, kad tai drabužiai pankams. Nebūtinai tiems su skiauterėms ir auskarais, bet ir tiems sielos pankams. Kiekvienas kartais nori padaryti kažką, kas prieštarautų visuotinėms normoms: juk taisyklės sukurtos tam, kad jas laužytume. Taigi, mūsų drabužiai kaip tik jiems.
Džinsas – vienas populiariausių audinių, kodėl žmonės jį taip mėgsta?
Džinsas buvo madingas visada. Jis ir toliau išliks madoje, nes tai yra patogus ir praktiškas audinys. Turbūt geriausia džinso savybė – tai, kad jis prie visko tinka.
Kaip prižiūrėti džinsus, kad jie ilgiau tarnautų ir atrodytų puikiai?
Džinsai pagal savo išbaigtumą (nuskalbimo tipą) yra skirstomi į dvi pagrindines grupes: žaliavinis džinsas („raw denim“) ir nuskalbtas džinsas („washed denim“). Todėl jiems yra taikomi skirtingi priežiūros būdai.
Žaliavinis džinsas – specialiai apdorotas audinys, kuris išlaiko tamsią spalvą ir dažnai standžią audinio struktūrą. Deja, vienintelis tokio džinso trūkumas – jis dažo. Su šia problema susiduria beveik visi džinsų gamintojai, tarp jų ir „Momotaro Jeans“, „Edwin“, „Nudies“ bei kiti žinomi vardai. Vienintelis būdas to išvengti – susitaikyti su šia problema ir išskalbti juos bent vieną kartą (po to tepimas sumažėja). Kita vertus, kad džinsai išlaikytų tamsią spalvą, dažnai jų skalbti nepatartina. Didžiausia skalbimo temperatūra – 30 laipsnių, būtina užsegti visas sagas ir užtrauktukus, išversti džinsus į kitą pusę. Išskalbus reikėtų leisti natūraliai išdžiūti, nelyginti.
Skalbtas džinsas – specialiai apdorotas (nublukintas, nutrintas) audinys, kuris suteikia dėvėtų džinsų efektą. Kitaip nei žaliaviniai, šie džinsai mažiau lepūs priežiūrai ir visiškai netepa. Skalbti juos galima daug dažniau, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, kad po kiekvieno skalbimo audinys plonėja, todėl patariama nepersistengti. Skalbimo režimas lieka toks pat kaip ir žaliavinių džinsų.
Kokios džinsų tendencijos vyraus šį sezoną?
Vertinant pasaulines tendencijas matosi, kad džinsas išgyvena Renesansą. Nuo neseniai pristatytos „Valentino“ mados namų kolekcijos (2014 m. pavasaris ir vasara), kur griežta elegancija persipina su grubiu džinsu, iki gerai žinomų prekės ženklų „Adriano Goldschemed“, „Diesel“, „G-Star RAW“, kuriuos vienija modeliai su pažemintu antuku, masyviomis detalės ir subtilus pasendinimas.
Kokie ateities planai?
Nepaisant to, kad planuojame užkariauti pasaulį, nestovime vietoje ir dirbame toliau, kuriame naują 2014-2015 metų rudens ir žiemos kolekciją. Ši kolekcija turėtų dar labiau patikti mūsų gerbėjams. Taip pat intensyviai ruošiamės kelioms parodoms, kuriose tikimės sėkmingai debiutuoti ir galų gale įgauti tarptautinį pripažinimą.