Netinkamais drabužiais ir nepadoriais žaislais gamintojai kuria seksualų jaunų mergaičių įvaizdį ir taip siekia užsidirbti vaikų sąskaitą, teigia Vartotojų kontrolės įstaigos vadovas, rašo telegraph.co.uk.
Edas Mayo sako, kad dėl nepadorių žaisliukų ir netinkamų drabužių vaikai per anksti sužino apie seksą ir ateityje susiduria su daugybe problemų kaip mitybos sutrikimai, nepasitikėjimas savimi, ankstyvi lytiniai santykiai, nepageidaujamas nėštumas.
Vos prieš kelias savaites buvo paviešinta, jog milžiniškos prekių vaikams kompanijos sumokėjo 300 000 penkių metų amžiaus vaikams už tai, kad jie išbandytų maisto gaminius, gėrimus, įvairius prietaisus ir vaizdo žaidimus, pareklamuotų juos draugams.
Tarp tų kampanijų buvo ir „Mattel“, „Nintendo“ užkandžių ir gėrimų gamintojai: „Tizer“, „Wrigley’s“ ir „Coca cola“. Tokį elgesį E. Mayo pavadino „klastingu ir bjauriu“ vaikų išnaudojimu, siekiant pelno.
E. Mayo teigimu, produktai, vaizduojantys seksą ar nevengiantys užuominų apie jį, kenkia berniukų ir mergaičių psichikai. „Seksualus įvaizdžio, kurio vaikai dar nesuvokia, propagavimas gali būti pavojingas“, – teigė jis.
„Dėl per anksti skatinamo seksualumo mergaitės skundžiasi emociniu dirglumu, nerimu, valgymo sutrikimais, depresija, joms sunkiau mokytis.
Berniukai galiausiai susidaro įspūdį, kad mergaitės – seksualiniai objektai, o tai gali trukdyti jiems užmegzti ir išlaikyti intymius santykius,“ – teigia Edas.
Jis paminėjo, kad prekybos kompanijos kuria seksualias prekes vos ketverių metų vaikams: „Ant šešerių metų mergaičių marškinėlių puikuojasi užrašai „seksuali katytė“ ir „flirtas“.
Eksperto teigimu, kalta ir žiniasklaida: „Internetiniai žurnalai „Sigar“, „Mizz“ ir „Bliss“ rengia 13-14 m. paauglių konkursus „Balsuok už mano kūną“.