Liepos mėnesio „Panelės“ viršelį papuošė garsiausios Lietuvos grožio vlogerės Ieva Maslauskaitė (Chanelette) ir Inesa Zdanovič (Red Lips Kiss). Viena – svajinga šviesiaplaukė iš pajūrio, visą veiklą siejanti su grožiu ir „YouTube“, kita – rimta bankininkė, kuriai vaizdo įrašai – tik širdžiai malonus pomėgis. Abi populiarios, atpažįstamos gatvėje, mėgstančios išbandyti grožio naujoves, tačiau jų kelias į vlogerių pasaulį – labai skirtingas.
„Panelės“ žurnalistės Živilės interviu su Ieva Maslauskaite (Chanelette)
Su viena populiariausių Lietuvoje vaizdo tinklaraštininkių Ieva Maslauskaite (23), kuri beveik 30 tūkstančių kanalo „YouTube“ sekėjų žinoma kaip Chanelette, susitinku jos gimtajame mieste Klaipėdoje, pačiame džiazo festivalio įkarštyje.
Sėdime kavinukėje, už lango pražygiuoja du orkestrų vedami paradai, gatvės pilnos žmonių, o saulė birželio pradžioje spigina kaip vidurvasarį. Pasak Ievos, dažniausiai Klaipėda labai rami, bet į Vilnių ji niekada nesikeltų, nors visi mados ir makiažo renginiai ten. Sako suradusi išeitį – kitą savaitę atidarys savo makiažo studiją pačioje uostamiesčio širdyje. „Kai darbu tampa tavo aistra ir gyvenimo būdas, padeda visas pasaulis“, – apie finansų šaltiniu tapusį pomėgį filmuoti pasakoja Ieva.
Grožio industriją kurs pati
Ievos išvaizda patraukia natūralumu. Vos matomas makiažas, ilgi šviesūs plaukai, pastelinių spalvų drabužiai, žemakulnės balerinukės. „Propaguoju natūralumą. Aš – už kuklų makiažą, paprastesnius įvaizdžius, švelnias spalvas ir elegantišką, moterišką stilių. Tikrovėje esu tokia, kokią mane matote vaizdo įrašuose. Nesistengiu būti kitokia, turėti savo personažą, nežinia ką vaidinti prieš kamerą. Esu nuoširdi ir tuo natūralumu, manau, pritraukiu žiūrovus“, – populiarumo paslaptį bandė įminti viena labiausiai „YouTube“ sekamų lietuvaičių.
Šiuo metu Ieva džiaugiasi baigusi LCC tarptautinį universitetą Klaipėdoje, kur įgijo anglų kalbos ir literatūros bakalauro laipsnį. Dabar ji galės visą laiką skirti „YouTube“ kanalui ir naujai makiažo studijai „Studija 3“. Trejetukas ne veltui, sako Ieva. Ji gimė trečią dieną, tai jos laimingas skaičius, o ir studija įsikūrusi tokiu pat adresu. „Studijoje dėlioju paskutines detales, atidarymas laukia jau birželio viduryje. Per šešerius metus „YouTube“ sukaupiau nemažą patirtį išbandydama grožio produktus, darydama skirtingus makiažus, apžvelgdama naujienas, mokydama sekėjus, kokių klaidų vengti. Ne vieni metai bendradarbiauju su grožio kompanijomis, tad produktų į pašto dėžutę gaunu iš viso pasaulio, visų palečių tikrai neįstengčiau sunaudoti. Turiu grožio priemonių rezervą dar metams, tad savo studijai jų nereikėjo pirkti“, – įkurtuvių džiaugsmu dalijosi Ieva, atsisakiusi idėjos iškart po bakalauro studijų kelti sparnus į sostinę ar Paryžių, kur gyvena jos širdies draugas.
Viskas kartu
Makiažu Ieva susidomėjo prieš aštuonerius metus, kai ieškojo, kuo užsiimti laisvalaikiu: „Pradžioje tai buvo tikras atradimas. Gali stebėti makiažo pamokas internetu, mokytis iš garsiausių pasaulyje vizažisčių visiškai nemokamai. Šios pamokos man padarė labai didelę įtaką, tik išmokusi pasidaryti makiažą degiau noru pasidalinti žiniomis su kitomis merginomis. Dėl to nusprendžiau susikurti savo kanalą. Taip per šešerius metus vardas Chanelette tapo atpažįstamas, o mano žinios sustiprėjo, įgavau pakankamai patirties. Jaučiuosi pasirengusi žengti kitą žingsnį – atverti makiažo studijos duris. Iš pradžių planuoju dirbti viena, kas žino, galbūt laikui bėgant pasikviesiu dirbti daugiau merginų. Svarbu daryti tai, kas teikia malonumą.“
Pasaulinio lygio vaizdo tinklaraštininkai, turintys tūkstančius sekėjų, gali nevaržydami savęs gyventi iš šio verslo. Ieva kol kas negalėtų iš „YouTube“ atlygio nuomotis buto, išlaikyti mašinos ir keliauti, tačiau šiuo metu ji gyvena su tėvais, o asmeninėms reikmėms ir pramogoms uždirba pakankamai: „Makiažo priemonės, kurias gaunu, yra kaip dovana už darbą. Kitos kompanijos atlygį moka pinigais, jeigu esi pakankamai populiarus. Buvau gavusi ne vieną tokį pasiūlymą ir bendradarbiaujant pavyko užsidirbti. Kartais esu kviečiama į projektus ar tinklaraštininkų konkursus, po jų apie mane sužino vis daugiau žmonių, susidomi mano įrašais.“
Atpažįsta, bet bijo
Ieva dažnai gauna laiškų, kad sekėjos matė ją vaikštant su kamera mieste ar parduotuvėse, tačiau prieiti pasisveikinti kol kas nedrįsta. „Būna labai keista, kai įkeliu įrašą ir pasipila komentarai: mačiau tave filmuojantis gatvėje, vloginant. Kartais jau nejauku darosi, kas gi čia mane seka. Kartą dvi paauglės sėdėjo kavinėje šalia manęs, susižvalgė ir įsijungusios iPad mano grožio pamokas lygino, čia ta pati ar ne. Vis drąsinu merginas nebijoti prieiti, pasisveikinti, man labai įdomu susipažinti su savo žiūrovėmis“, – kviečia Chanelette sekėjas, tarp kurių vis daugėja lietuvaičių, tačiau tiek pat yra amerikiečių ir anglių.
Ne tik grožio galia
Ieva pataria, kad norint rašyti savo tinklaraštį ir stengiantis išlikti populiariai merginoms svarbiausia turėti savo stilių, išlikti savimi, nesistengti kopijuoti kitų youtuberių: „Žmogų tas ir traukia, kad esi kitoks. Aš labai neišsiskiriu savo stiliumi, bet vis tiek turiu šį tą savito. Nereikia plaukti su banga, geriau ieškokite to, kas patiktų jums pačioms. Ir tai nelabai priklauso nuo išvaizdos, pasaulyje pilna pavyzdžių, kai tikrai nemanekeniškos išvaizdos merginos turi tūkstančius sekėjų dėl to, kad yra asmenybės. Vien dėl gražios išvaizdos žmogus vieną įrašą įsijungs, bet kito nebežiūrės. Svarbiausia būti išskirtiniam.“
Myli per atstumą
Širdies reikalai Ievai klostosi taip pat puikiai kaip ir darbo. Mergina jau aštuonerius metus per atstumą draugauja su Paryžiuje gyvenančiu 26-erių Eugene‘u, kurį išvysti galima ne viename merginos įraše. „Susipažinome viename socialiniame tinkle, kurio jau nebėra. Vienas kitam iškart kritome į akį, tad pradėjome bendrauti. Jis pirmas atskrido į Lietuvą, susitikome Klaipėdoje, nors prieš tai jis net nežinojo, kad tokia šalis egzistuoja. Nuo to lemtingo susitikimo 2007-ųjų rugsėjį dažnai skraidome maršrutu Vilius–Paryžius, planuojame atostogas kartu. Atstumas meilei netrukdo, jeigu žmonės tinka vienas kitam. Galiu sakyti, kad užaugome kartu, giminės vis pasidomi, kada ruošiamės kelti vestuvės, bet viskam savas laikas“, – šypsodamasi neįtikėtiną draugystės istoriją pasakoja Ieva, jau spėjusi pramokti prancūziškai, o romantiškąjį Paryžių laikanti savo antraisiais namais.
„Draugas yra didžiausias mano užtarėjas, padedantis susitvarkyti su vaizdo įrašais, o galvoje vėjams pučiant įkvepiantis naujoms mintims. Jo patarimai dėl informacinių technologijų ir verslo yra daugiau nei aukso vertės. Tiesa, nepatikėsite, bet jis man pasiūlo ir naujų receptų, ir knygų. Eugene‘as labai nemėgsta būti filmuojamas, vis stengiasi išvengti mano kameros, o nepavykus prieš objektyvą labai susikausto ir atrodo toks rimtas. Vėliau sekėjams susidaro įspūdis, kad mano vaikinas šiurkštus ar piktas, nors iš tikrųjų visai ne toks“, – kalbėjo Ieva apie savo tamsiaplaukį gražuolį iš Paryžiaus priemiesčio, kuriam Lietuvoje patinka riebus maistas ir žalumos kupini miestai.
„Panelės“ žurnalistės Viktorijos interviu su Inesa Zdanovič (Red Lips Kiss)
Ji dirba banke, kalba keturiomis kalbomis, turi nedidelį verslą, siekia karjeros aukštumų ir teigia, jog Lietuvoje gyventi irgi galima. Tuo pat metu ją galima apibūdinti ir visai kitaip. Ji plepi, žaisminga, kartais tiesmuka ir neabejotinai turi mokytojos gyslelę, pasireiškiančią gana neįprastai – vaizdo įrašų apie grožį filmavimu. Inesa Zdanovič (25 m.) kuria vaizdo tinklaraštį „Red Lips Kiss“, kuriame merginas moko makiažo subtilybių ir gyvenimo tiesų.
Per vienus metus ji sulaukė nemažai populiarumo, tai liudija 11 000 sekėjų, besidominčių jos veikla. Kaip jaunai merginai per parą užtenka 24 valandų ir iš kur kilo noras dažytis bei to mokyti kitas? Na, viskas prasidėjo nuo noro įsigyti plaukų tiesintuvą…
Nemaloni tiesa
Iki dešimtos klasės Inesa visiškai nesidažė: „Paryškindavau antakius, blakstienas, bet nepasakyčiau, kad tai buvo gero makiažo pavyzdys.“ Ir štai, jau studijų metais, mergina užsuko į parduotuvę įsigyti plaukų tiesintuvo, ten pardavėja suintrigavo, pasakodama, jog su juo galima plaukus ne tik tiesinti, bet ir garbanoti. Kaip vyksta garbanojimas, pardavėja Inesai nepapasakojo, todėl merginai teko informacijos ieškotis pačiai. Taip buvo atrastas „YouTube“, taip išmokta plaukus garbanoti tiesintuvu ir suvokta nemaloni tiesa. „Žiūrėdama tuos vaizdo įrašus supratau, kad visai nemoku dažytis, todėl pradėjau sekti įvairiausius tinklaraščius ir mokytis to iš kitų merginų. Aplinkiniai juokdavosi iš manęs ir sakydavo: atrodai protinga mergina, bet valandų valandas sėdi „YouTube“, juk tai nerimta.“ Juokas juokais, bet šis pomėgis paskatino Inesą svajoti ir mokytis makiažo subtilybių – jas išbandė pati, taip pat su draugėmis, pusseserėmis. Bet iki „Red Lips Kiss“ atsiradimo dar buvo toli.
Pirmieji bandymai
Iš pradžių tokiu pačiu pavadinimu gimė tinklaraštis, tačiau Inesa jį pildė neilgai. „Visą laiką svajojau apie savo vaizdo tinklaraštį, bet, tiesą sakant, bijojau jį kurti. Darbe kolegos irgi nepadėjo, vis kartodavo: taigi su tavim demotyvacijas darys, ar tu tam pasirengusi? Pasirengusi mergina nebuvo, delsė dvejus metus. Bet viskam ateina savas laikas. Prieš gerus metus Inesa dalyvavo lyderystės mokytojo Briano Tracy seminare, jame buvo ištarta frazė, jog viską, ką nori, reikia daryti dabar. Jeigu lauksi, niekada nieko ir nepasieksi. Merginą tas supratimas tiesiog supurtė. „Užsirašiau tikslą. Žinojau, kad jau laikas. Nufilmavau pirmą įrašą. Buvo labai blogai. Nufilmavau antrą – buvo blogai. Trečias kartas nemelavo. Buvo apėmęs įkvėpimas ir vaizdo įrašas pavyko normaliai.“ Pirmiausia Inesa savo įrašą parodė sužadėtiniui, vėliau artimoms draugėms. Visi džiaugėsi ir skatino nesustoti. Žinoma, pradžioje buvo visko: ir patarimų, ir supeikimų, bet į daugelį jų Inesa atsižvelgė. „Nereikia manyti, kad tu labai fainas, o visi kiti ne ir jie tau tik pavydi. Žmonės komentuoja ne šiaip sau ir kartais būna teisūs.“
Geras pavyzdys
Yra tokių, kurie mano, kad mokėti tinkamai pasidažyti – dėmesio nevertas dalykas. Bet ar tikrai? „Nereikia manyti, kad aš užsiimu visiškai tuščia veikla. Man tiesiog gaila merginų, kurios negražiai dažosi ir save darko, man gaila žmonių, kurie blogai mokosi ir nežino, ko nori gyvenime, ir aš noriu jiems padėti. Savo kanalu noriu parodyti, kad ne vien dažymasis yra svarbu. Kartu gali sėkmingai tvarkytis ir kitoje srityje. Todėl vaizdo tinklaraštyje kalbu ne tik apie makiažą, bet ir apie studijas, galimybes, darbus, filmus. Kaip viską spėti? Na, aš kartą skaičiavau: aštuonias valandas miegi, aštuonias dirbi ir vos ne aštuonios lieka kitai veiklai, tai kaip gali ko nors nespėti? Apskritai kiekvienas nori turėti iPhone‘ą, automobilį, gerą kompiuterį, bet kaip uždirbti tam pinigų, niekas negalvoja. Dirbk nors tris darbus, net jei jie nėra svajonių. Eik ir dirbk parduotuvėje. Galimybių yra, reikia tik jas pastebėti.
Heiterių patarimai
Sritis, kurioje mergina dirba – ekonomika, bendravimas su žmonėmis, – jai labai patinka, bet, anot Inesos, žmogus turi gebėti ir atsipalaiduoti. Vieni mėgsta bėgioti, o ji mėgsta dažytis ir išbandyti kosmetiką, kurią pristato savo vaizdo tinklaraštyje. Pasirodo, bandant įvairią kosmetiką, galima atsidurti ir nepavydėtinoje situacijoje. „Turėjo vykti svarbus susitikimas, todėl ryte labai gražiai pasidažiau. Nežinau kodėl, bet sugalvojau išmėginti dar nebandytą kreminę pudrą, ši vėliau patamsėjo keliais tonais. Kadangi nesinešioju kosmetikos, vaikščiojau oranžine oda.“ Inesa tikino, kad tokiomis aplinkybėmis belieka tik juoktis ir tokios klaidos nebekartoti. Juoką kelia ir tai, kad kartais Inesa sulaukia kritikos dėl tinklaraščio pavadinimo „Red Lips Kiss“, reiškiančio lūpas, mat ji, pasak heiterių, „neturi lūpų, tad jai geriau būtų kurti ką nors apie antakius“, suprask, pastaruosius tai ji turi. Į tokius ir panašius komentarus mergina numoja ranka. Nėra laiko ginčytis.
Neblizganti kasdienybė
Inesa pasakojo, kad vlogerio gyvenimas jai visai neatrodo spindintis. Na, taip, gauni įvairių dovanų, tačiau, anot merginos, tai tik išorinė pusė. Be to, pradžioje dovanų siuntimas yra įvertinimo ženklas, vėliau, kai turi labai daug sekėjų, tampi tik įrankiu kažkam kitam parduoti savo produkciją. Norėdamas sulaukti pasisekimo turi kurti geros kokybės įrašus, informacija turi būti aktuali, žmogus privalo turėti idėjų ir būti charizmatiškas. „Būna, kad gaunu laiškų su klausimais, apie ką turėtų būti pirmas įrašas. Jei žmogus nežino, apie ką nori kalbėti, jam nereikia vlogo. Mano arkliukas? Aš paprasta ir nuoširdi, sakau, ką galvoju, ir dažnai nepagražinu tiesos. Man tiesiog svarbu, kad žmonės suprastų savo klaidas.