NET 53% NUOLAIDA ŽURNALO MANO NAMAI PRENUMERATAI

„Liuks!“ – apie alternatyvią muziką

Naujajame kanale „Liuks!“ neseniai prasidėjęs tarptautinis alternatyviųjų grupių projektas „Baltic New Music Chart“ (BNMC) penkių valandų trukmės koncerte pristatė pulką muzikantų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Praėjusią savaitę sostinės klube „Tamsta“ vykęs renginys įrodė, kad Lietuvoje yra nemažai talentingų kūrėjų, tačiau jiems nebėra vietos lietuviškajame šou pasaulyje. BNMC tikslas – suteikti platformą talentingoms grupėms, grojančioms tik gyvai.
Koncerte pasirodė vienuolika grupių. Skambėjo sunkiojo metalo dainos, elektroninės, šokių muzikos stiliaus kūriniai. Pasirodė grupės iš Lietuvos „Land“, „IR“, „Colder“, „Weekends“, Živilė, Onsa, „The fly“, „Wozu“, „SheeZzanova“. Taip pat koncertavo Estijos grupė „HND“, šį sezoną įsitvirtinusi pirmaujančiame BNMC dešimtuke. Pilnutėliam „Tamstos“ klubui koncertavo ir grupė iš Latvijos „Backflow“.

Prieš koncertą BNMC projekto rengėjai kartu su šou pasaulio atstovais surengė diskusiją: kodėl jauniems dainininkams, nedalyvaujantiems realybės šou, Lietuvoje taip sunku skintis kelią į pripažinimą? Rasti keli atsakymai. Pirma, Lietuvoje daug provincialaus mąstymo žmonių, pripažįstančių tik hitus. Antra, pačios jaunos grupės nesugeba savęs išreklamuoti, neturi vadybos žinių.

Naujas skaitmeninis kanalas „Liuks!“ alternatyviąsias grupes populiarinančiam projektui „Baltic New Music Chart” jau kurį laiką dovanoja dienos šviesą. Gera Baltijos šalių muzika per „Liuks!“ nuo gruodžio 3 dienos skamba kasdien nuo pirmadienio iki penktadienio šviesiuoju paros metu.

Pasak LNK programų direktoriaus Arūno Motiekaičio, „Liuks!“ kanalas – puiki platforma pasireikšti norintiems atlikėjams. „Liuks!“ kanalas – naujas, tad jam tinka ši nauja laida. Linkiu tik sėkmės realizuojant šį nelengvą dalyką“, – kalbėjo A. Motiekaitis.

Muzikinės agentūros „Bonus F X“ vadovas Jonas Ščevinskas svarstė, kodėl komerciniai radijo ir televizijos kanalai nenori įsileisti naujų vėjų. „Galbūt iš dalies kaltos ir pačios grupės. Daugelis jaunų muzikantų tiesiog atneša į radijo stotį dainą ir nori, kad ją pradėtų groti. Bet to neužtenka. Norint išpopuliarėti neužtenka muzikinio talento. Reikia gerų vadybinių žinių. Reikia žinoti tam tikrų savireklamos niuansų“, – kalbėjo J. Ščevinskas.

Radijo stoties „Opus 3“ laidos „Baltic New Music Chart“ vedėjas Marius Andrijauskas pastebėjo, kad komercinėse radijo stotyse tiesiog nebeliko vietos naujokams. „Radijo stotims užtenka prieš dešimt ar mažiau metų sukurtų dainų, publika to klauso, tad kam rizikuoti su naujovėmis… Juk, pavyzdžiui, grupių „Sheezzanova“, „Gravel“ koncertai sutraukia pilnas sales žiūrovų, bet radijas jų dainų netransliuoja“, – pastebėjo M. Andrijauskas.

Gal alternatyviosios muzikos grupei „Sportas“ reikėtų dalyvauti realybės šou? O gal reikėtų surengti atskirą realybės dokumentikos projektą, kur rungtųsi tik jaunos grupės? Tokių idėjų kilo diskusijos dalyviams.

Baltijos šalių projektas „Baltic New Music Chart” yra skirtas jaunoms gyvai grojančioms bei gyvą atlikimą propaguojančioms muzikinėms grupėms, jis gyvuoja jau ketverius metus ir turi 100 grupių su jų atliekamų dainų audio ir video įrašais.

„Baltic New Music Chart“ laidos – nuo pirmadienio iki penktadienio 19 val. per „Liuks!“ pramoginį kanalą.

Mano išsaugoti straipsniai