„Vans“ kedai yra ne tik stilinga avalynė – tai tikra kultūrinė ikona, kurią pripažįsta tiek sportininkai, tiek mados gerbėjai visame pasaulyje. Nuo savo atsiradimo pradžios „Vans“ tapo neatsiejama gatvės mados ir subkultūros dalimi. Vis dėlto yra įdomių faktų apie „Vans“ kedus, kurių galbūt dar negirdėjote. Pažvelkime į penkis netikėtus faktus apie šią populiarią avalynę.
1. „Vans“ gimė garaže
Nors dabar „Vans“ yra pasaulinė avalynės ir drabužių gamybos įmonė, jos pradžia buvo kur kas kuklesnė. 1966 metais Paul Van Doren, kartu su savo broliais ir partneriais, Kalifornijoje įkūrė „Vans“ kompaniją, kuri iš pradžių veikė kaip mažas gamybos garažas. Savo pirmąją parduotuvę jie atidarė anaiptol ne prabangioje vietovėje, o šalia gamyklos, ir patys gamindavo batus klientams, tiesiai iš gamybos linijos. Pirmieji klientai galėdavo nusipirkti batų ryte ir gauti juos jau po pietų.
2. Išskirtinė gumos formulė buvo raktas į sėkmę
Skateboarding’o entuziastai iš karto pamėgo „Vans“ dėl jų unikalios, lipnios ir itin patvarios gumos formulės, kurią sukūrė Paul Van Doren. Jis rado būdą, kaip gaminti stipresnį gumos padą, kuris suteikė geresnį sukibimą su riedlente. Tai padėjo „Vans“ išsiskirti tarp kitų tuo metu populiarių kedų gamintojų, o jų unikali gumos formulė iki šiol išlieka pagrindine „Vans“ sėkmės priežastimi.
3. Ikoninis šachmatinis dizainas kilo iš netikėto įkvėpimo
Šachmatinis „Vans“ raštas yra tapęs vienu iš labiausiai atpažįstamų stilių, tačiau jis atsirado gana netikėtai. Devintajame dešimtmetyje „Vans“ pastebėjo, kad Kalifornijos jaunimas pradėjo piešti juodus ir baltus šachmatinius raštus ant savo batų. Norėdami patenkinti šį augantį poreikį, jie pradėjo gaminti tokius batus, kurių šachmatinis dizainas greitai tapo populiarus visame pasaulyje.
4. „Vans“ buvo „Fast Times at Ridgemont High“ žvaigždė
1982 metais kultinis filmas „Fast Times at Ridgemont High“ („Pakvaišę dėl mokslo“) pristatė „Vans“ visuomenei, kai viena iš pagrindinių veikėjų, Jeff Spicoli, avėjo šachmatinius „Vans“ kedus. Šis filmas tapo hitu, o kartu ir „Vans“ įgijo didžiulį populiarumą, tapdamas simboliu jaunimo, kuris mėgsta išsiskirti ir puoselėja savitą stilių.
5. „Off the Wall“ šūkis – pagarba riedlenčių kultūrai
„Vans“ šūkis „Off the Wall“ buvo įkvėptas riedlenčių subkultūros. Šis terminas buvo naudojamas apibūdinti riedlentininkus, kurie peržengdavo įprastus riedlenčių parkų ir rampų ribas, atlikdami triukus, drąsiai šokdami nuo sienų ir rampų. „Vans“ perėmė šią frazę kaip savo devizą, nes ji atspindi drąsų, laisvą ir kūrybingą prekės ženklo dvasią, kurią jie skleidžia iki šiol.