Geriausia Kalėdinė dovana - žurnalo MANO NAMAI prenumerata!
Grožio kaina: iš salono – į sveikatos priežiūros įstaigą

Grožio kaina: iš salono – į sveikatos priežiūros įstaigą

Grožio salonų bei kirpyklų klientai po procedūrų dažniausiai jaučiasi atsinaujinę, patenkinti ir lyg ant sparnų, tačiau kai kuriais atvejais keliai iš salono veda ir tiesiai į gydytojo kabinetą. Pasak draudikų, toli gražu ne visi žino, jog grožio paslaugų specialistai visada privalo atlyginti už sveikatai padarytą žalą. Ir nesvarbu, ar nelaimė nutiko apsilankius prabangiame salone, ar kirpykloje gretimo daugiabučio kieme.

„Žala ir nuostoliais, kalbant apie grožio paslaugas, yra laikomas bet koks sveikatos sutrikdymas. Dažniausiai pasitaiko sužalojimas kirpimo metu, užkrėtimas instrumentinių procedūrų metu atliekant manikiūrą, pedikiūrą ar veido valymą, taip pat neretai pasireiškia ir alergija į procedūrų metu naudojamas medžiagas. Visais šiais ir kitais atvejais žmonės neturėtų numoti ranka, bet kreiptis į grožio įstaigą dėl žalos, kartais siekiančios ir kelis tūkstančius eurų, atlyginimo“, – sako draudimo bendrovės BTA bendrosios civilinės atsakomybės ir aviacinių rizikų draudimo specialistė Ieva Narkutė – Bulavienė.

 

Sveikata – pirmoje vietoje

 

Gajus stereotipas, jog grožio paslaugos visų pirma estetinės, ir būtent iš šios perspektyvos vertinama jų kokybė. Tačiau į jų ryšį su sveikata ne visada atkreipiamas dėmesys.

 

„Nors kartais grožio specialistų darbu norisi skųstis dėl to, kad realus plaukų dažymas nesutampa su tuo, kurį nuotraukoje parodėte specialistui prieš procedūrą, nurodyto termino neišlaiko nagų lakas ar priklijuotos blakstienos, tai, deja, nebus laikoma žala. Tiesiog kiekvieno žmogaus organizmas yra individualus ir reaguoja skirtingai, o ir priežiūra gali būti skirtinga“, –teigia I. Narkutė – Bulavienė.

 

Žala yra laikomas realus sveikatos sutrikdymas, o pretenziją dėl jo klientas turi pareikšti iš karto, kai tai pats sužino.

 

„Kiekvienu atveju patirtą žalą reikia įrodyti, todėl patariame kreiptis tiesiai į sveikatos priežiūros įstaigų specialistus, kurie galėtų nustatyti priežastinį ryšį tarp negalavimo ir neseniai atliktų grožio procedūrų. Labai svarbu ir tai, ar specialistas teiravosi kliento apie galimas alergines reakcijas, informavo apie naudojamų priemonių sudėtį. Jei to padaryta nebuvo ir, tarkime, pasireiškė alerginė reakcija, atsakomybė tenka procedūrą atlikusiam specialistui“, – aiškina I. Narkutė – Bulavienė.

 

Būtent dėl to patariama ne tik atidžiai rinktis grožio specialistus, bet ir patiems būti atsargiems, pasidomėti naudojamomis priemonėmis, nesidrovėti paklausti, ar laikomasi higienos reikalavimų.

 

Kompensacija nuo kainos nepriklauso

 

Draudikų teigimu, dažnai klientus klaidina ir kainos faktorius – esą jei nelaimė nutiko ne prabangiame salone, tai žalos niekas neatlygins.

 

„Toks įsitikinimas yra ne tik nepagrįstas, bet netgi žalingas. Svarbu žinoti, kad paslaugų kaina ir vieta žalos sumai jokios įtakos neturi. Todėl sudeginti plaukai prabangiame salone ir daugiabutyje veikiančioje kirpyklėlėje bus tokios pat reikšmės. Net tais atvejais, kai paslaugos yra suteikiamos nelegaliai, paslaugų tiekėjas neturėtų išsisukti nuo atsakomybės, tačiau tai jau bus ne draudiminis įvykis, o kur kas sudėtingesnis teisminis procesas“, – aiškina BTA specialistė.

 

Jos teigimu, visuomenė tampa sąmoningesnė, žmonės kur kas labiau pradeda išmanyti savo teises ir žino, kaip jas ginti.

 

„Mūsų klientų sąrašuose atsiranda vis daugiau ir grožio paslaugų tiekėjų, o žalos gali būti pačios įvairiausios, siekiančios nuo keliasdešimt iki kelių tūkstančių eurų. Kadangi grožis dažnai yra susijęs su sveikata, todėl žalos gali būti tolygios sveikatos sutrikdymo atvejams, pvz., kraujo užkrėtimas, grybelis, akių infekcijos – visa tai gali pareikalauti ir kompleksinio gydymo“, – komentuoja BTA specialistė.

 

Mano išsaugoti straipsniai