Kur drabužių ieško „fashionistos“? Dizainerių „butikuose“? Vintažinėse parduotuvėse? Kuria pačios? Ieško vienetinių dizainų internete?
Ar jau turi panele.lt programėlę savo išmaniajame telefone? Parsisiųsk ją ir gauk visas naujienas pirmoji!
„iOS“ versija
„Android“ versija
Rubrika IT GIRLS: merginos, kurios turi ką pasakyti!
Kiekviena save gerbianti ir internete naujų apdarų ieškanti madistė tikrai bent kartą girdėjo prekės ženklą „Nasty Gal“. Tai internetinė parduotuvė, siūlanti drabužius bei aksesuarus originalaus ir šiek tiek provokuojančio stiliaus ieškančioms stileivoms. „Nasty Girl“ įkūrėja – 30-metė amerikietė Sophia Amoruso, kurios karjera prasidėjo, kai ji, būdama 22 metų ir išgyvendama sunkų periodą (pinigų stygius, nemalonumai su policija) sugalvojo pardavinėti padėvėtus drabužius „eBay“ svetainėje.
Šįmet Sophia tapo įžymybe ir idealu milijonams merginų ne tik dėl sugebėjimo puikiai rengtis ir dar puikiau internete pardavinėti drabužius, tačiau dar pademonstavusi talentą rašyti. Jos autobiografija #GIRLBOSS tapo bestseleriu. Knygoje Sophia pasakoja apie tai, kaip įkūrė šiandien 200 milijonų vertą verslą bei kaip prieš aplankant sėkmei jai teko įveikti ne vieną sunkumą.
Savo knygoje Sophia atskleidžia, kad iki to, ką ji turi šiandien, jai reikėjo nueiti ilgą kelią. Prieš įkuriant „Nasty Gal“ ji vagiliavo, kad išgyventų. Pirmiausiai ji pradėjo iš parduotuvių vogti knygas. Sophia amazon.com patikrindavo, kokios knygos šiuo metu populiariausios, kitą dieną pavogdavo jas iš knygyno ir parduodavo amazon.com 10 centų pigiau nei siūlė oficialūs pardavėjai. Sophios siūlomas knygas išpirkdavo iškart. „Tikrai nesididžiuoju, kad mano internetinė parduotuvė prasidėjo nuo prekiavimo vogtais daiktais. Šis dalykas man toks svetimas, kad kartais pagaunu galvojančią, kad štai, eisiu darbo reikalais susitikti su „Michael Kors“ atstovais, o būdama 17 vogiau „Michael Kors“ laikrodžius…“
Galiausiai Sophia buvo sugauta bandant iš parduotuvės pavogti… pakuotę higieninių tamponų. Tąkart jai pavyko lengvai išsisukti: parduotuvė tiesiog skyrė jai baudą, tačiau to užteko, kad šiandien milijoniere tituluojama Sophia daugiau nė karto nesugalvotų vagiliauti.
Tačiau vagiliavimas – ne vienintelis šokiruojantis faktas Sophios gyvenime. Kurį laiką ji buvo freeganė, tai reiškia, kad valgė tik tai, ką rasdavo šiukšlių konteineriuose. Freeganai teigia, kad yra prieš vartojimą, ir nėra jokio reikalo išmesti geros kokybės maistą.
Galbūt Sophia taip ir būtų tęsusi savo gyvenimą retkarčiais vagiliaudama, ieškodama maisto konteineriuose ir dirbdama pavienius darbus. Mergina pripažįsta, kad yra tikra intravertė, bendrauti su klientais jai – didžiausia bausmė, labiausiai ji mėgsta vienatvę. Tačiau vieną dieną ji pasigavo infekciją ir jai teko keliauti pas gydytoją. Sakysit, kas čia tokio? Norint lankytis pas gydytoją JAV, būtina turėti sveikatos draudimą, o jo bedarbė freeganė Sophia tikrai neturėjo. Merginai teko susirasti darbą.
Ji gavo vietą viename San Francisco koledže, Sophios darbas buvo tikrinti į pastatą įeinančių žmonių tapatybės korteles. Kadangi darbas buvo nuobodus ir nereikalaujantis daug susikaupimo, Sophia ėmė „stumti“ laiką naršydama internete. Būtent čia jai ir kilo mintis įkurti vintažinių drabužių parduotuvę.
Nuobodžiajame darbe Sophia teišbuvo 3 mėnesius – tiek, kiek reikėjo sveikatos draudimui gauti, ir ėmėsi kurti savo verslą. Ji svajojo dirbti viena ir kuo mažiau bendrauti su žmonėmis, todėl prekyba internetu jai pasirodė idealus variantas. Dienomis Sophia „šturmuodavo“ padėvėtų drabužių parduotuves ieškodama unikalių radinių, vėliau savo kieme rengdavo fotosesijas (kuriose dalyvaudavo tik modeliu tapusi jos draugė ir pati Sophia), o vakarais priiminėdavo užsakymus ir pakuodavo prekes.
Perfekcionistė Sophia atrado sėkmės formulę: ji kreipė dėmesį net į mažiausias smulkmenas, tokias, kaip maža prekės ikona ebay.com puslapyje, kuri ir lemia, ar pirkėjas susidomės tavo siūloma preke.
„Viena yra nufotografuoti paltą, kabantį ant pakabos, o visai kas kita – apvilkti juo „kietą“ merginą ir pardavimui naudoti būtent jos nuotrauką“, – apie savo internetinės parduotuvės ypatybes pasakojo Sophia. „Merginos eidavo iš proto dėl mano radinių. Atsimenu, viena mergina iš Niujorko virtualiai pešėsi su kita mergina iš Sidnėjaus dėl vintažinės rankinės“.
Būtent originalios nuotraukos ir tapo „Nasty Gal“ sėkmės paslaptimi. Lyg atvirukai atrodantys merginų atvaizdai greitai išpopuliarėjo socialiniuose tinkluose, jų vartotojos tiesiog troško supanašėti su tomis gražuolėmis, vilkinčiomis vintažiniais drabužiais ir tiesiog spinduliuojančiomis pasitikėjimą savimi iš kompiuterių ekranų.
Šešerius metus Sophia sugebėjo dirbti viena, tačiau vieną dieną ji nusprendė, kad ebay.com jai jau nebetinka, todėl nusprendė įkurti savo internetinę parduotuvę ir nusisamdyti pirmąją pavaldinę. 2008-aisias įkurta „Nasty Gal“, kurios idėją sugalvojo viena uždaroko būdo mergina, šiandien yra tarptautinis verslas, Sophia vadovauja daugiau nei 150 žmonių turinčiai komandai, o „Nasty Gal“ yra vertinama daugiau nei 200 milijonų dolerių.
„Ką tik sužinojau, kad mano kompanija yra greičiausiai auganti pardavimo kompanija šalyje, o man – tik 28 metai, tai – neįtikėtina“, – apie savo sėkmę viename interviu prieš dvejus metus pasakojo Sophia Amoruso.
Savo knygoje Sophia pasakoja ne tik apie savo gyvenimą, bet ir dalina vertingus patarimus toms, kurios svajoja apie sėkmingą karjerą. „Neprašyk didesnio atlyginimo nepraėjus metams nuo įsidarbinimo pradžios, nelaikyk savo vadovo draugu ir jokiu būdu nesinešk mobiliojo telefono į darbo pokalbį“, – žengiančioms į darbo pasaulį pataria Sophia.
Daugiau dėmesio vertų IT GIRLS – jau kitą savaitę!