Naujausia mados namų „Dior“ kolekcija pristatyta Romoje – mieste, kurio istoriją nuspalvino kino, teatro, mados ir meno vaizdiniai. Iš viso kolekcijoje pademonstruota 80 modelių, iš kurių 49 buvo gatavos mados, o 31 – aukštosios.
Tai, kad kruizinėje kolekcijoje pristatomi aukštosios mados kūriniai – netikėta. Įprastai kruizinės kolekcijos skirtos atostogų temai ar kitoms specifinėms tematikoms, dažnai įkvėptoms svečių kultūrų. Naujausia 2026 m. „Dior“ kolekcija pavadinta „Bella confusione“ (liet. gražioji painiava), kadaise scenaristas Ennio Flaiano šį pavadinimą pasiūlė režisieriaus Federico Fellini filmui „8½“ (liet. „Aštuoni su puse“, 1963 m.).
Išskirtinė asmenybė
„Dior“ kūrybos vadovė Maria Grazia Chiuri šios kruizinės kolekcijos kūrybą pradėjo nuo žvilgsnio į filantropės Mimì Pecci Blunt pasaulį. Tai buvo italų aristokratė, mecenatė ir išskirtinė XX a. aukštuomenės dama, glaudžiai susijusi su menu, kultūra ir socialiniu gyvenimu Romoje, Paryžiuje bei Niujorke. Ji buvo žinoma dėl savo elegancijos, kultūrinio išprusimo ir gebėjimo suburti aplink save įdomiausius laikmečio menininkus, intelektualus bei aristokratus.
Mimì garsėjo savo ekstravagantiškais pokyliais, vadinamais „Bal de l’Imagination“, kuriuos rengė savo vilose. Šie pokyliai buvo tarsi menų, mados ir teatro sintezė su specialiai kurtomis dekoracijomis, kostiumais ir kviestiniais svečiais. Būtent tokio Mimì pokylio atmosferą naujosios „Dior“ kolekcijos pristatyme nusprendė atkurti ir M. G. Chiuri.
Pasakiška kolekcija, įkvėpta kino ir meno
M. G. Chiuri šį kartą telkėsi į gilesnę simboliką, slypinčią po pokylio kostiumais. Pasak jos, ypatingas rūbas yra vienas būdų sulaužyti taisykles ir išsilaisvinti iš savęs. Tai lyg žingsnis per subtilią metaforinę ribą tarp gyvų personažų ir vaiduoklių.
Kolekciją sudaro pasakiškos „Dior“ estetikos kūriniai, čia mados kostiumo istorija susilieja su šiuolaikiniais dizaino sprendimais. Liemenės, pasiskolintos iš vyriško garderobo, derinamos su ilgais sijonais ir frakais. Ilgos vakarinės suknelės gausiai siuvinėtos trapiais gėlių žiedais ir reljefinį paviršių kuriančiais raštais. Puošnūs perregimi audiniai, apglundantys modelių kūnus, kuria romantikos, persmelktos laikinumo įspūdį. Tai žavi akimirka, kartu trunkanti ir amžinybę, ir tik vieną vakarą.
Juodo ir raudono aksomo suknelės kolekcijoje tarytum nutraukia baltos spalvos modelių seką ir atiduoda duoklę Fontana seserims. Jos aprengė aktorę Anitą Ekberg legendiniame filme „La Dolce Vita“. Fontana seserys, Zoe, Micol ir Giovanna Fontana, buvo italų dizainerės, 1943 m. Romoje įkūrusios mados namus „Sorelle Fontana“. Jos vienos pirmųjų ėmėsi kurti Italijos aukštąją madą ir padėjo šią šalį paversti svarbiu pasaulinės mados centru pokario laikotarpiu.
Ypatinga mados šou vieta
„Dior“ 2026 m. kruizinė kolekcija pristatyta gimtajame dizainerės M. G. Chiuri mieste Romoje, didingų VIII a. rūmų Villa Albani sode. Šis įstabus statinys, supamas žaliuojančių sodų, dažnai vadinamas neoklasicizmo lopšiu, kuriame eksponuojama prestižinė graikų–romėnų skulptūrų kolekcija.
Kolekcijos pristatymo konceptas – duoklė legendiniam filantropės Mimì Pecci Blunt baltajam pokyliui, surengtam 1930 m. Kaip ir tąkart, kviestiniai svečiai buvo prašomi laikytis specifinio aprangos kodo – baltos spalvos, kad sukurtų vizualinį dialogą su kolekcija.