Nuo 1998-ųjų metų Lietuvoje veikiančios modelių agentūros „Image Group” įkūrėja Julija Ulvydienė pasakoja, kad mados industrija visuomet modeliams diktavo griežtus fiziologinius standartus. Ūgis, kūno išmatavimai, veido proporcijos – norint tapti modeliu, reikia turėti duomenis, kuriuos dažnai nulemia genai, tačiau šiandieninės tendencijos atsižvelgia ir į dar vieną aspektą – populiarumą socialiniuose tinkluose, o užsienio agentūros net organizuoja kastingus, kuriuose norint dalyvauti, privaloma turėti ne mažesnį nei 10 tūkst. sekėjų skaičių.
Nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai
Šį šeštadienį „Lietuvos ryto” televizijos žiūrovus prie ekranų kvies jau šeštajam sezonui sugrįžusi laida „Gyvenimas versle”, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia tiek žinomi, tiek nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. Šios savaitės laidos herojė – vienos seniausiai Lietuvoje veikiančios modelių agentūros „Image Group” įkūrėja Julija Ulvydienė.

Moteris pasakoja, kad nuo agentūros veiklos pradžios daug kas mados industrijoje pasikeitė. Po pandemijos prekiniai ženklai pradėjo investuoti į dirbtinį intelektą ir nors kol kas jis nepakeitė realių modelių, pasak Julijos, viskas dar prieš akis, mat dirbtinis intelektas jau dabar naudojamas postprodukcijoje, nuotraukų ar filmuotos medžiagos retušavime. Tačiau ne ką mažesnę įtaką daro ir kita tendencija – nuomonės formuotojai bei žinomi žmonės, kurie pakeičia profesionalius modelius.
„Užsienio agentūros atidaro žinomų žmonių ar nuomonės formuotojų divizijas, nes atsirado nemažai kastingų, kur negali dalyvauti, jeigu neturi bent 10 tūkst. sekėjų. Tokiu būdu jie siekia gauti ir modelį, ir nuomonės formuotoją viename, todėl aš pastoviai sakau savo jaunimui, kad „Instagram” yra ne tuštybė, o darbo dalis”, – laidoje atviraus moteris.
Keliami reikalavimai
Kalbėdama apie modeliams keliamus reikalavimus, Julija pastebi, kad mados industrijos standartai išlieka nepakitę. Išvaizda čia vis dar atlieka pagrindinį vaidmenį, tačiau nors iš šalies modelio kasdienybė atrodo perpildyta renginiais ir pramogomis, tiesa ta, kad ne ką mažesnis dėmesys skiriamas sveikatai bei disciplinuotam gyvenimo būdu.

„Vis vien pirminis kriterijus yra fiziniai duomenys, nuo to niekur nepabėgsime. Mados industrija diktuoja griežtus standartus: ūgio, išmatavimų reikalavimų, veido proporcijų. Viskas prasideda nuo fiziologijos. Kaip tą išlaikyti? Disciplina, kaip pas sportininkus. Jeigu tu nori būti sėkmingas modelis, bet eisi į vakarėlius kiekvieną dieną – atrodysi nekaip. Tai yra susijęs su sveikata. Modelis turi būti sveikas, tada sveika bus ir oda, ir plaukai”, – pasakos Julija.
Išsiskirti kastinguose – sunku
Visgi, išsiskirti kastinguose, į kuriuos susirenka jau reikiamus duomenis turintys modeliai, pasak Julijos yra be galo sudėtinga, o tam vien išvaizdos nepakanka, todėl agentūros įkūrėja dalijasi paslaptimi, ko modeliuose ieško mados namai ar prekiniai ženklai.
„Stiprus charakteris, charizma, pasitikėjimas savimi. Kada mados namai ir užsakovas ieško modelio, jie ieško ne tik dailios išvaizdos, bet ir asmenybės su savo interesais, tikslais, hobiais, istorija. Jeigu į kastingą ateina 300-500 žmonių, tu turi vieną minutę, per kurią privalai kažkaip sužavėti, kad tave prisimintų”, – teigs Julija.