Švedija yra išskirtinai kavą mėgstanti šalis – vienam gyventojui per metus tenka maždaug 9 kg, kai tuo tarpu lietuviui – šiek tiek daugiau nei 2 kg.
„Tokios kavos kultūros kaip Švedijoje darbo vietose nerasite niekur kitur“, – sako Švedijos kavos bendrovės „Löfbergs Lila“ valdybos pirmininkė Kathrine Löfberg, kuri yra jau ketvirtos kartos Löfbergų šeimos palikuonė. Moteris juokauja, kad jų šeimos nariai jau gimsta kvepėdami kava – mat kompanija buvo įkurta dar 1906 m. jos prosenelio.
„Šiuo metu esame penki savininkai – mano tėvas, sesuo, brolis, pusbrolis ir aš“, – pasakoja K. Löfberg. „Löfbergs Lila“ yra antroji pagal dydį kavos gamintoja Švedijoje ir jai pavyko pasiekti išties nemažai – jos gaminama kava tiekiama net į Švedijos karališkuosius rūmus ir buvo geriama per princesės Victorios bei jos vyro Danielio Westlingo vestuves, kurie susituokė ypatingą dieną – per 200-ąsias Bernadotų dinastijos valdymo metines (2010-06-19).. Kathrine brolis specialiai šiai progai sukūrė kavos iš Brazilijoje augintų pupelių receptą.
Kokia didžiausia šio šeimos verslo sėkmės paslaptis? Kathrine neslepia, kad naujos kartos imtųsi verslo taip pat entuziastingai, kaip jo įkūrėjai, šeimoje būtina dalintis džiaugsmu ir pasiekimais, o ne problemomis, susierzinimu ir negatyvumu. Juk kas norėtų perimti verslą, kuris siejasi tiktai su sunkumais? Taip pat labai svarbu mokėti priimti naujoves, atsižvelgti į besikeičiančius žmonių pomėgius.
„Džiaugiuosi, kad žmonės jau pradėjo grįžti namo, į virtuvę, tapo išrankūs ir reiklūs, pakilo maisto kultūra, kad dėl specializuotų parduotuvių ir kavinių tapome atviresni naujoms patirtims ir skoniams. Tad svarbu ne tik išlaikyti kokybę, bet ir kažkuo nustebinti“,- entuziastingai dalinasi K. Löfberg.
Moteris prisipažįsta, kad dirbti įmonėje ir kartu būti vienu iš jos savininkų – nemažas iššūkis. Tačiau į šeimos verslą ji atėjo turėdama puikų išsilavinimą ir 10 metų patirtį panašioje bendrovėje.
„Prieš ateidama dirbti, turėjau įsitikinti, ar būsiu gera specialistė, ar profesionaliai atliksiu darbą, ar netrukdys įmonės savininkės statusas, ar mano įmonė iš to turės naudos“, – atsakingai sako Kathrine.
Ketvirtosios kartos Löfbergų šeimos palikuonė džiaugiasi, kad jų gaminamą kavą mėgsta ir jaunimas, kuriam svarbu gamintojo socialinė atsakomybė bei produkto gamybos etika. O 1993 metais įžengusi į Lietuvą ir kitas Baltijos šalis, „Löfbergs“ aplenkė konkurentus.
„Kai verslo tikslas yra ne tik trumpalaikis pelnas, svarbu jokiu būdu nepabloginti gaminio kokybės. Mūsų kava yra tokia pat gera visose šalyse“, – didžiuodamasi sako K. Löfberg ir priduria, kad jos svajonė yra aplankyti lietuvišką pajūrį – Kuršių Neriją ir Palangą.
Moteris pati dievina kavą ir su pasimėgavimu išgeria šio gėrimo ne mažiau kaip 6 puodelius per dieną, dažniausiai negardindama niekuo, kad išsaugotų natūralų kavos skonį ir aromatą. Mėgstamiausia jos kava – etiopiška, su natūraliu citrusinių vaisių poskoniu.
„Kava neturi nė vienos kalorijos. Ji – puiki kosmetikos priemonių sudedamoji dalis. Pati įsitikinau, kad kremas, papildytas kava, suteikia odai lygumo ir švelnumo“, – tikina Kathrine.
Kviečiame dalyvauti kavos „Löfbergs” organizuojamame žaidime „Tai kas geriausia iš Švedijos“, pasitikrinti žinias apie Švediją ir laimėti savaitgalio kelionę dviem į „Löfbergs” šalį!