Iki Jacobo Collierio pasirodymo sostinėje liko vos viena naktis. Vunderkindas, muzikos genijus, išskirtinis talentas, šių dienų Mocartas – taip apie britų muzikos kūrėją ir atlikėją Jacobą Collierį, pasirodysiantį šį šeštadienį Vilniuje, kalba vieni įtakingiausių muzikos pasaulio atstovų. Atrodo, kur tik pasisuksi, ten jį liaupsina, bet vos pamačius jį gyvai, tampa aišku, kodėl.
Bendri įrašai su garsenybėmis
„Tavo mėgstamiausio muzikanto mėgstamiausias muzikantas“ – Jacobą Collierį pristato žurnalas „Rolling Stone“. Jo talentas ir gyvi pasirodymai prikausto ne tik įprastus klausytojus, bet ir džiazo, popmuzikos ir repo atlikėjus – šie dega noru kurti drauge. Jacobas Collieris mielai bendradarbiauja ir sako, kad tokio proceso metu daug išmoksta, kaip kurti muziką dar geriau. Jo darbų sąraše šiandien puikuojasi bendri įrašai su Johnu Legendu, Stormzy, SZA, Chrisu Martinu iš „Coldplay“ ir dar daug kitų muzikos grandų.
„The New York Times“ Jacobą Collierį yra pristatę kaip „spalvingą Z kartos Mocartą“ ir „stulbinantį muzikos vunderkindą, atliekantį nežemišką muziką”, o jo namuose blizga šešios „Grammy“ apdovanojimų statulėlės. Ir visa tai net nepasiekus trisdešimties. Tiesa, faktas, kad Jacobas pirmą kartą į rankas paėmė mamos violončelę būdamas vos dviejų metų, viską paaiškina. Jis yra vienas iš tų kūrėjų, kurie negali nekurti.
Šį šeštadienį
Šį šeštadienį Kalnų parke laukia neįtikėtinas koncertas – Jacobas Collieris pristatys savo naujausią ketvirtąjį albumą „Djesse Vol. 4”, kurį „CNN” apibūdino kaip daugiasluoksnę žanrų sintezę. „Niekada nebandžiau tilpti į vieną žanrą, niekada per daug jais netikėjau. Man atrodo, muzikos žanrai yra XX a. konstruktas”, – pasakoja Jacobas.
Jis turi nežmogišką muzikalumą ir yra giliai žmogiškas, labai šviesus ir nuoširdus artistas. Instrumentalistas nepataikauja muzikos teorijai, neskirsto technikų į geras ar blogas, nebando nieko kopijuoti ir dėlioja garsus taip, kaip jaučia. Jis moka groti 17 instrumentų, vienas iš jų – kitų žmonių balsai. Jo suvaldyti tūkstančiai skirtingų garsų ir balsų skamba itin harmoningai.
Albume „Djesse Vol. 4” tilpo net 100 tūkstančių balsų choras, o koncertuose jis meistriškai diriguoja bet kurios šalies auditorijai, lyg chorui. Tokio gebėjimo neįmanoma sumeluoti ar suvaidinti. Gyva to patirtis sunkiai telpa į žodžius, tačiau vienas iš fanų sako: „Girdėti tūkstančius atsitiktinių žmonių balsus unisonu ir dar būti to dalimi yra geriausia, ką gyvenime esu patyręs koncerte”.